تصاویر / «غزه زنده است»؛ همایشی با شرکت فعالان حوزه فلسطین در تهران

تصاویر / «غزه زنده است»؛ همایشی با شرکت فعالان حوزه فلسطین در تهران

همایش «غزه زنده است» با محوریت دیپلماسی زنان در حوزه مقاومت، عصر سه‌شنبه (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) با حضور جمعی از شخصیت‌های سیاسی، فرهنگی و علمی داخلی و خارجی و فعالان حوزه فلسطین در دانشگاه الزهرا (س) برگزار شد.
تصاویر / نمایشگاه عکس «سفرِ آخر» - داستان یک عکس دیده شده از شهید مرتضی آوینی»

تصاویر / نمایشگاه عکس «سفرِ آخر» - داستان یک عکس دیده شده از شهید مرتضی آوینی»

نمایشگاه عکس «سفرِ آخر؛ داستان یک عکس دیده شده از شهید مرتضی آوینی» یکشنبه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷ در گالری «شماره یک خانه عکاسان ایران» افتتاح شد.
تصاویر / ساحل شگفت انگیز «دَستیر»

تصاویر / ساحل شگفت انگیز «دَستیر»

یکی از زیباترین و بکرترین سواحل خلیج فارس در شهر پارسیان استان هرمزگان ساحل «دَستیر» است و با جاذبه‌های طبیعی زیادی که دارد یکی از مقاصد محبوب گردشگری، اما ناشناخته است. ساحل «دَستیر» در شهر پارسیان و در استان هرمزگان قرار دارد. این ساحل زیبا و طبیعت زیبای آن در کنار خلیج فارس و در نزدیکی شهر بندری پارسیان با سواحل بی‌نظیرش واقع شده‌است. ساحل «دَستیر» به عنوان یک مقصد توریستی محبوب شناخته می‌شود و با جذابیت‌های طبیعی و فرهنگی خاص خود، گردشگران بسیاری را به سوی خود جذب می‌کند. دَشتی شهری از توابع بخش مرکزی شهرستان پارسیان در استان هرمزگان واقع در جنوب ایران است. این شهر از سال ۱۳۹۰ از روستا به شهر تبدیل شده‌است. از مناطق دیدنی این شهر ساحل بسیار زیبای «دَستیر» که محل زندگی و تخم ریزی لاک پشت‌های پوزه عقابی می‌باشد و از بکر‌ترین و زیباترین سواحل دنیا است که طول ساحل نزدیک به ۶ کیلومتر می‌باشد و باغ‌ها و قله کلات سرخ که از دیرباز محل زندگی شیوخ و حاکمان منطقه بوده است. ساحل «دَستیر»، نام‌های دیگری مثل پارسیان و دشتی نیز دارد. این منطقه با ساحلی شنی و پهناور، آبی بسیار صاف و آرام و نیز داشتن تپه‌های سبز و جنگلی در اطراف، ترکیبی از زیبایی‌های طبیعی را به ارمغان می‌آورد. این ساحل یک محیط آرامش‌بخش و شگفت‌انگیز برای استراحت، پیاده‌روی در ساحل، شنا، ماهیگیری و تفریحات مرتبط با آب فراهم می‌کند. یکی از زیباترین و معروف‌ترین مناطق ساحل «دَستیر» پارسیان، شکاف صدفی است. مسیر رسیدن به شکاف صدفی جاده‌ای خاکی و صعب‌العبوری است که از روستای دشتی به سمت جنوب منتهی می‌شود.
فیلم/‏مادر ‎ترانه علیدوستی: حال ترانه خوب است، ولی خوب نبوده. بیماری سخت است و منشأ آن مشخص نیست

فیلم/‏مادر ‎ترانه علیدوستی: حال ترانه خوب است، ولی خوب نبوده. بیماری سخت است و منشأ آن مشخص نیست

‏مادر ‎"ترانه علیدوستی" در واکنش به اخباری درباره ابتلای این بازیگر سرشناس به بیماری ناشناخته و بستری شدن او گفت: «حال ترانه خوب است، ولی خوب نبوده. بیماری سخت است به خصوص که منشأ آن مشخص نیست. من نگران بودم، اما از نگرانی درآمدم. برایش دعا کنید.»
تصاویر / پرتره‌های صمیمی از بومیان آلاسکا

تصاویر / پرتره‌های صمیمی از بومیان آلاسکا

در حوالی سال ۱۹۰۰، چندین عکاس، از جمله بورلی بنت دابز متولد میسوری و دو مهاجر اروپایی به ایالات متحده، به نام‌های اچ جی کایزر و آلبرت اف جانسون، به آلاسکا سفر کردند. در میان افرادی که آن‌ها به استودیو‌های پرتره خود وارد کردند، تعدادی از بومیان آلاسکا بودند که تصاویر خیره کننده آن‌ها بعد‌ها توسط مایکل جی ویلسون یک تهیه کننده بریتانیایی جمع آوری شد. ریچارد اوندن، رئیس کتابخانه بودلیان در آکسفورد، که اخیراً مجموعه عکس‌های ویلسون را خریداری کرده است، می‌گوید: پرتره‌ها به دلیل صمیمیتشان قابل توجه هستند. اطلاعات کمی در مورد این سوژه‌ها وجود دارد، اما ریچارد پرتره‌ها را به عنوان لحظه‌ای از برخورد و تبادل بین جامعه بین المللی و جوامع اینوئیت که هزاران سال در صلح زندگی کرده اند ارزش می‌گذارد.
تصاویر / گشت و گذاری در باغ گیاه شناسی تهران - بزرگترین باغ گیاه شناسی خاورمیانه

تصاویر / گشت و گذاری در باغ گیاه شناسی تهران - بزرگترین باغ گیاه شناسی خاورمیانه

باغ گیاه شناسی ملی ایران (باغ گیاه شناسی تهران) نام دارد. باغی که در محیط آرامش‌بخش و زیبای آن، ضمن گشت‌وگذار و تفریح با انواع گل‌ها و گیاهان بومی ایران و جهان آشنا می‌شوید. این باغ بزرگترین باغ گیاه شناسی خاورمیانه و یکی از ۱۰ باغ برتر دنیا محسوب می‌شود که در مراتع پارک چیتگر در غرب تهران احداث شده است.
تصاویر / نوای روح‌بخش دف نوازان پالنگان - اینجا سرزمین زیبایی است

تصاویر / نوای روح‌بخش دف نوازان پالنگان - اینجا سرزمین زیبایی است

مراسم هزار دف، عصر جمعه (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) با حضور جمع زیادی از مردم و مسئولان ودف نوازانی از سراسر کشور در روستای گردشگری و تاریخی پالنگان برگزار شد. در این آیین عرفانی، دف‌نوازان با قرار گرفتن بر روی پشت بام خانه‌های پلکانی روستا و دف نوازی، نوای عرفانی مولودی خوانی سرمی دهند. روستای پالنگان که به بهشت پلکانی کردستان شناخته می‌شود، یکی از روستا‌های هدف گردشگری از توابع شهرستان کامیاران با طبیعت زیبا و موقعیت جغرافیایی منحصر به فرد بوده که امروز در مسیر جهانی شدن قرار گرفته است.
تصاویر / بازار پرنده فروشان کابل

تصاویر / بازار پرنده فروشان کابل

بازار «مندوی» کابل، یکی از بازار‌های معروف در پایتخت افعانستان به شمار می‌رود که در گذشته به نام خوابگاه گذری یاد می‌شد، اما اکنون یکی از پر شورترین و پر ازدحام‌ترین بازار‌های پایتخت به شمار می‌رود. یکی از بخش‌های این بازار بزرگ که در آن همه چیز را می‌توان پیدا کرد سرای فروش پرندگان یا کوچه کاه فروشی است. کوچه کاه فروشی، که در قدیم محلی برای عرضه کاه و علوفه بوده، اکنون سرشار از زمزمه پرندگان زیبا و خوش‌آواز داخلی و خارجی است. کبوتر‌های زیبا و سفال‌های زینتی نیز در این کوچه به فروش می‌رسد و انواع خوراک‌های سنتی افغان، مانند شش کباب، چای نکی و شوربای پاچه، در آن محله پخت و پز و ارائه می‌شود و علاقه‌مندان ویژه خود را دارد. کوچه کاه فروشی کابل، شاید تنها مکان تاریخی در این شهر است که از دود و آتش جنگ‌های داخلی مصون بوده، و ویژگی‌های تاریخی آن، همچنان دست نخورده باقی مانده است.
تصاویر / اول اردیبهشت، سر ارادت ما به سعدی شیرین سخن

تصاویر / اول اردیبهشت، سر ارادت ما به سعدی شیرین سخن

اول اردیبهشت، شیراز را در اوج بهار و زیبایی خود قرار داده است، روزی که در تقویم ملی ایرانیان روز بزرگداشت گلستان و بوستان است، روز بزرگداشت «سعدی» شیرین سخن.
فیلم / طنین نوای هزار دف بر بلندای پالنگان

فیلم / طنین نوای هزار دف بر بلندای پالنگان

نخستین جشنواره هزار دف پالنگان سال ۱۴۰۱ برگزار شد و دومین دوره این جشنواره هم ۳۱ فروردین با حضور چشمگیر مردم ایران زمین در روستای هدف گردشگری پالنگان برگزار شد. ۲ مسیر از سنندج به سمت روستای پالنگان وجود دارد یکی از طریق جاده سنندج-کامیاران و دیگری از مسیر جاده مریوان، که از سمت سنندج-کامیاران مسافت ۱۱۵ کیلومتری را باید طی کرد تا به این روستای گردشگری رسید. از طرف مریوان هم ۹۰ کیلومتر تا روستای پالنگان فاصله است و امسال در این دوره نه فقط از استان کردستان بلکه از اقصی نقاط کشور گردشگر به این روستا آمده بودند. جمعی از اهالی روستایی به نام کردستان از بهبهان استان خوزستان مورد استقبال گرم کرد‌ها در این مراسم قرار گرفتند. افزون بر تور‌هایی که از استان‌های مختلف از جمله شیراز، البرز، اصفهان و همدان و کرمانشاه آمده بودند شاهد شرکت مردم از شهر‌های مختلف کشور با وجود خودرو‌هایی با شماره پلاک ایران ۲۹، ایران ۱۸، ایران ۲۴، ایران ۴۰، ایران ۱۴، ایران ۶۰، ایران ۱۵، ایران ۱۶ و ایران ۱۹ بودیم.
۴