آرشیو

تصاویر / دومین اجلاس بین المللی ایران و آفریقا در سطح مقامات عالی ۳۰ کشور آفریقایی

دومین اجلاس بین المللی ایران و آفریقا، (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) با حضور آیت الله «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور و نمایندگانی در سطح مقامات عالی کشور‌های آفریقایی از جمله وزرای اقتصادی بیش از ۳۰ کشور آفریقایی در مرکز همایش‌های سران برگزار شد.

تصاویر / آبگیری تالاب «آق گل» بعد از سه سال خشکسالی

تالاب آق گل در جنوب شرقی شهر «اسلامشهر آق گل» از توابع شهرستان ملایر و روستای توتل در کنار کوه کت در مرز استان‌های همدان و مرکزی با وسعتی افزون بر ۸۳۰ هکتار واقع شده و در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. امسال بعد از سه سال خشکسالی متوالی به دلیل بارش‌های مناسب، بالاخره تالاب جان دوباره گرفت.

تصاویر / پل تاریخی میربهاءالدین جان دوباره می‌گیرد

در فروردین ۱۴۰۳ از وضع نامناسب و آشفته پل تاریخی میربهاءالدین در ایام سفر‌های نوروزی به زنجان گزارشی کار شد. این گزارش باعث شد تا پای مسئولین استان به این پل باز شود و نسبت به لای روبی و بهبود شرایط گردشگری و توریستی این پل اقدام کنند.

تصاویر / مرحله اول کنکور سراسری ۱۴۰۳ - تهران / خوش و بش زلفی گل با کنکوری‌ها

مرحله اول کنکور سراسری، پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ در دانشگاه الزهرا(س) برگزار شد. همچنین محمدعلی زلفی‌گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و عبدالرسول پورعباس، رئیس سازمان سنجش کشور از این حوزه بازدید کردند.

تصاویر / ماهی دودی - دودخانه‌های سنتی را ببینید

دودی کردن ماهی فرایندی است که به منظور پختن، مزه دار کردن و نگهداری طولانی مدت ماهی یا سایر مواد غذایی انجام می‌شود. ماهی دودی شده با عطر درخت توسکا از چاشنی و مزه‌ها گیلانی است که در کنار انواع غذا‌های محلی این استان سرو می‌شود. فرآیند دودی کردن ماهی طی ۱۵ روز و در سه مرحله، پاک کردن شکم ماهی و شستشو، خواباندن در استخر نمک و در نهایت دودی کردن در انبار دودخانه انجام می‌شود. در گذشته گیلان حدود ۶۵ انبار دودخانه سنتی داشت که اکنون تعداد این انبار‌ها کاهش یافته است.

تصاویر / ورق‌های عریض و آلیاژی خاورمیانه در این شهر تولید می‌شوند

فولاد اکسین خوزستان، به عنوان تنها تولیدکننده ورق‌های عریض و آلیاژی در خاورمیانه و یکی از هشت تولیدکننده این محصول در جهان، با بهره گیری از جدیدترین تکنولوژی روز دنیا تولید انبوه دارد. نقش مهمی در خودکفایی اقتصادی و تحقق اقتصاد مقاومتی برعهده دارد؛ که در صنایع مختلف کشتی‌سازی، ساخت مخازن بزرگ، لوله‌های نفت و گاز و... کاربرد دارد.

تصاویر / بهار دل انگیز در ارتفاعات برفچال - مینودشت

با پایان یافتن فصل سرما و آغاز بهار، طبیعت زیبا و مراتع سرسبز ارتفاعات برفچال در شهرستان مینودشت، استان گلستان میزبان طبیعت گردان و کوهنوردان زیادی است که این منطقه کوهستانی را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب کرده اند. وجود چشمه‌ها وبرکه‌های فراوان در مراتع پوشیده از علف، هوای بسیار دل انگیز و چشم انداز زیبا، بخشی از ویژگی‌های خاص گردشگری این منطقه کوهستانی است. ارتفاعات برفچال در فاصله ۳۵ کیلومتری جنوب شهرستان مینودشت و در ارتفاعات بخش شرقی رشته کوه البرز واقع شده است.

تصاویر / جمیله علم‌الهدی، «بانوی اول ایران» در پاکستان!

جمیله علم الهدی که رئیس جمهور را در سفر به پاکستان همراهی کرد در دانشگاه اقتصاد لاهور به سخنرانی پرداخت و و گفت که استقلال زنان به معنای حفظ فرهنگ آنهاست. جمیله علم الهدی که در رسانه‌های پاکستان به عنوان "بانوی اول ایران" معرفی شده در سخنرانی خود در دانشگاه لاهور گفت: پاکستان و ایران روابط دوجانبه تاریخی، فرهنگی و مذهبی قوی دارند. وی با بیان اینکه ایران یک دستور کار بزرگ برای افزایش همکاری در روابط، تجارت، اتصال و انرژی دارد، افزود که ایران دستور کار بزرگی برای افزایش همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف از جمله روابط مردمی دارد. همسر رئیسی گفت که رهبری دو کشور باید روابط دوجانبه را برای مقابله با تحولات منطقه‌ای و جهانی و تهدید مشترک تروریسم تقویت کنند. علم الهدی همچنین گفت: این سفر فرصتی مهم برای تقویت بیشتر روابط ایران و پاکستان است. پاکستان و ایران نه تنها همسایه بلکه دوستان خوبی هم هستند.
۱