۲۰ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۶
در مراسم استقبال از نوروز مطرح شد؛

دل مشایی از نگاه احمدی نژاد چه شکلی است؟

همه ساله مراسم «جشن نوروز» و رویکرد دولت به این جشن حاشیه ساز بوده با این حال، این بار دولتمردان « مراسم استقبال از نوروز» را نیز برپا کردند.
کد خبر : ۱۰۰۰۵۵
به گزارش صراط،مراسمي که ظهر امروز در محل سالن اجلاس و با حضور رئیس‌جمهور و اسفنديار رحيم مشايي و حميد بقايي برگزار شد.

در اين مراسم با حضور اين سه نفر و همچنين اسدالله عباسی سرپرست وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی و جمع دیگری از دولتمردان از تمبر یادبود نوروز 92 رونمایی شد.

 همچنين رئیس‌جمهور در مراسم ملی استقبال از نوروز از تمبر هوگو چاوز رئیس‌جمهور ونزوئلا رونمایی کرد.

 احمدي ​نژاد همچنين نشان فرهنگ را به اسفندیار رحیم‌مشایی رئیس دبیرخانه کشورهای عضو جنبش عدم تعهد اهدا کرد. اعطای اين نشان در جلسه چهارشنبه هفته گذشته هیئت دولت تصویب شده بود.

در مراسم اهدای نشان فرهنگ به اسفند‌یار رحیم مشایی علاوه بر رئیس‌جمهور، سیدحسن موسوی رئیس دفتر رئیس‌جمهور و حمید بقایی رئیس نهاد ریاست جمهوری و معاون اجرایی رئیس‌جمهور نيز حضور داشتند.

بر اساس همین گزارش، مشایی در این مراسم در سخنانی خود را لایق دریافت این نشان ندانست و گفت: نیمی از مزایای مادی این نشان را به پیشکسوتان فرهنگ و هنر تقدیم می کنم که با بیماری های سخت مواجه هستند تا در درمانگاه ریاست جمهوری هزینه درمان آنها شود.

مشایی افزود: نیمی از آن را به گل های نو رسیده ای که وقت پژمرده شدنشان نرسیده اما پژمرده هستند یعنی به کودکان سرطانی تقدیم می کنم.

اسفندیار مشایی:
ایرانیان همان قوم وعده داده شده خداوند هستند/ امام ما «بهار» است

اسفند‌یار رحیم مشایی رئیس دبیرخانه جنبش عدم تعهد در مراسم ملی استقبال از نوروز با اشاره به اینکه ملت ایران همواره در طول تاریخ نوروز را به عنوان یک میراث معنوی پاس داشته است گفت: نوروز در سطح ملی و در ایران بزرگ و انقلابی به ثبت رسیده و جلوه تمام خوبی‌ها و نیکی‌هایی است که مردمان ایران آن را به ثمر رساندند.

مشاور رییس جمهوری مهر و محبت را مهم ترین و بالاترین صفت ایرانیان عنوان کرد و افزود: این دولت از ابتدای شکل گیری بنای خود را بر مهر گذاشت زیرا در سایه سار مهر می توان هر فضیلتی را داشت.

  • ملت ایران از دیرباز به عظمت و شکوه انسانی اندیشیده، موحد بوده و همواره قدرشناس جایگاه انسان بود.
  • ملت ایران مجموعه‌ای از ارزش‌های الهی است ، ملت ایران با دستانی پر از تاریخ آمده و با نگاهی روشن به آینده‌ای مستحکم نگاه می‌کند.
  • ملت ایران همواره به روشن بودن آینده بشریت اطمینان دارد و این نگاه روشن به آینده مورد تاکید و اذعان جامعه بین‌المللی است،معتقدم ملت ایران همواره بهترین پاسدار تمدن و فرهنگ ایران بوده است.
  • تعامل ما با اسلام یک تعامل زیبا است. ما از اسلام درسهای بسیاری آموختیم و مزد این آموختن را با جلوه کردن ظرفیت‌های اسلام به تمام ملت های جهان گرفته ایم،البته این مسئله به معنای یک قدرشناسی کامل نبوده است و تنها یک تعامل و همفکری بوده است.
  •  این آیه خداوند که خدا وعده داده قوم صالحی را  در زمین جایگزین خواهد کرد که هم آنها از خدا راضی هستند و هم خدا از آنها راضی خواهد بود و نقل است که پیامبر گرامی اسلام دست خود را هنگام خواندن این آیه بر شانه سلمان نهاده است، مردم ایران همان وعده الهی هستند و مقصود ملت سلمان است.
  •  ایرانیان تلاش عظیمی را برای شکوفایی اسلام از خود نشان دادند که شرح آن مثنوی 70 من است.
  •  پرونده ثبت جهانی نوروز پیش از حضور ما در سازمان میراث فرهنگی در جریان بوده است و 10 کشور به قافله‌سالاری ایران اسلامی این اثر را به ثبت جهانی رسانده است.
  •  ملت ایران همواره در عرصه‌های مختلف فضل خود را نشان داده‌اند و فلسفه و عرفان حوزه‌ای بوده است که همواره پهلوانان آن ایرانیان بوده‌اند.
  • زیباترین توصیفی که من از امام زمان (عج) دیده ام تعبیر بهار انسان‌ها بوده است، دنیا بداند که اگر ما امام خود را به دنیا معرفی می‌کنیم امام ما بهار است و این تعبیر تمام انسان‌ها و تمام طبقات را در بر می‌گیرد.
  •  انسان شایسته این است که مهر و محبت را به اطرافیان خود عرضه کند، به نظر من مهمترین صفت برای انسان مهر و محبت است، با مهر است که انسان فداکار می‌شود، با مهر است که انسان خدمتگزار می شود، من نمی‌توانم بپذیرم کسی ادعای دیانت بکند و مدعی پایبندی به ارزش‌های اسلام باشد اما توجهی به مهرورزی نداشته باشد، چنین دینی قابل قبول نیست. کسانی معتقدان واقعی هستند که عشق به ملت و مردم در آنها موج می‌زند.
  • به نظر من ما باید خود را در درون پیدا کنیم، آینده درخشانی که همه منتظر هستند به زودی فرا خواهد رسید و سراسر جهان را پر از عدل و داد خواهد کرد.
  •  این مواهب مادی به هیچ عنوان متعلق به من نیست که بخواهم آن را به کسی اهدا کنم اما 50 درصد از آن را برای درمان پیشکسوتان عرصه فرهنگ و هنر در اختیار درمانگاه نهاد ریاست جمهوری قرار می‌دهم و 50 درصد دیگر آن را برای درمان کودکان سرطانی اهدا خواهم کرد.

محمود احمدی نژاد:
تقدیر از مشایی از افتخارات من است/مشایی مردی است بهاری، بهاری و بهاری!

محمود احمدی نژاد امروز در مراسم ملی استقبال از بهار که در سالن اجلاس سران برگزار شد با اشاره به اینکه بهار انسان زمانی است که در آن دوران خبری از غم و غصه نباشد اظهار داشت: در چنین زمانی انسان دیگر مورد ظلم و تحقیر قرار نگرفته و در جایگاه حقیقی خود قرار می گیرد.

وی افزود: همه پیامبران آمده‌اند تا بهار انسانیت را به انسانها یادآوری کنند، ماموریت انسان حرکت از زمستان و رسیدن به بهار است و ملت ایران در طول تاریخ به دنبال بهار بوده است.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه ملتی که حقیقت بهار را شناخت و برای نخستین بار به منظور دستیبابی به آن حرکت کرد ایرانیان بودند گفت: در ابتدای هر بهار نوروز قرار دارد که ایرانیان آن را جشن می‌گیرند؛ چند هزار سال است که ملت ایران در آرزوی بهار در سطحی بالاتر با بهار و بهاریان تجدید میثاق می‌کند.

احمدی نژاد ادامه داد: نوروز جشن همدلی ،‌بازگشت به حقیقت انسان و عشق و توحید است؛ اگر ملت ایران پیام زرتشت را گرفت و به پای آن جانفشانی کرد به دلیل آرزوی ملت ایران برای رسیدن به بهار بود.

* امروز ملت ایران دنبال است.

وی تصریح کرد: زمانی که ملت ایران با آغوش باز اسلام و پیامبر و پیام پیامبر را انتخاب کرد به خاطر عشق ملت ایران به بهار بود چرا که حقیقت بهار را در پیام پیامبر دید و آن را انتخاب کرد. امروز هم ملت ایران دنبال بهار است .

رئیس جمهور با اشاره به اینکه ملت ایران از ابتدای تاریخ پاک، مومن، مهربان و عاشق بهار بوده است گفت: ملتی که چندهزار سال به عشق بهار زیسته است ملتی هنرمند است و هنر در ذات ایرانیان است.

* مشایی دلی دارد مانند آیینه پاک و زلال

احمدی نژاد  اظهار داشت: بنده از تمام کسانی که با ایمان به خدا و عشق به بهار زندگی می‌کنند تشکر می‌کنم؛ در این مراسم از یک فرزند برومند ایران تجلیل شد که برای من سخن گفتن از مشایی سخت است اما باید شهادت بدهم این مرد دلی دارد مانند آیینه پاک و زلال، و قلبی مهربان و ایمانی به استواری دماوند و سبلان.

* اشنایی با مشایی عنایت خداوند در حق من

رئیس جمهور با اشاره به اینکه بنده مشایی را از 28 سال قبل می‌شناسم گفت: این آشنایی جز عنایات خداوند متعال نسبت به بنده بود. چرا که مشایی مدیری است با تدبیر و مسلط،‌مرد اخلاق ،‌هنر و عشق با تلاش استثنایی‌اش

*‌ مشایی فردی صاحب اندیشه و نظریه در حوزه مدیریت جهانی است

وی ادامه داد: خیلی افراد به جهانی شدن نوروز کمک کردند اما تلاش استثنایی و نقش مشایی بود که منجر به ثبت جهانی نوروز شد؛‌هر فردی که با ایشان ملاقات کنند شیفته اخلاق و رفتار وی می‌شود چرا که صاحب اندیشه و نظری است بخصوص در مسایل بنیادین و اساسی جهان رابطه انسان با خدا و مدیریت جهانی است.

* این جزو افتخارات زندگی من است که از مشایی تقدیر کرده‌ام

احمدی نژاد گفت: بر خود وظیفه دیدم به نمایندگی از ملت ایران از مشایی بعنوان یکی از فرزندان شایسته ملت تقدیر کنم؛ البته من برای نصب مدال فرهنگ و هنر از ایشان اجازه گرفته ام و این را جزو افتخارات زندگی خود می‌دانم که علی رغم تمام هیاهویی بی بنیان خداوند متعال این توفیق را به من داد به نمایندگی از ملت ایران از یک فرزند بروند کشور تقدیر کنم.

وی در پایان گفت: اگر بخواهم مشایی  را در یک کلمه معرفی کنم باید بگویم که او مردی است بهاری، بهاری و بهاری .

جدیدترین عکس ها، فیلم و صوت را در سرویس چندرسانه ای صراط  بخوانید.

منبع: فارس