۱۳ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۴

زمان اهدای اعضای بدن عسل بدیعی

امید قبادی اظهار داشت: اعضای بدن عسل بدیعی بازیگر سینما فردا به بیماران نیازمند اهداء می‌شود.
کد خبر : ۱۰۲۹۱۷
به گزارش صراط، معاون فرهنگی مرکز اهدای عضو دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با رد هر گونه مسمومیت در خون عسل بدیعی از اهدای عضو اعضای بدن عسل بدیعی این بازیگر سینما که فردا صورت می‌پذیرد، خبر داد.

امید قبادی اظهار داشت: اعضای بدن عسل بدیعی بازیگر سینما فردا به بیماران نیازمند اهداء می‌شود.

وی افزود: در حالی حاضر اهدای کلیه، کبد، لوزالمعده و قلب، عسل بدیعی برای اهداء در روز چهارشنبه حتمی شده است و بررسی‌ها برای اهدای ریه و نسوج شامل استخوان، پوست، قرنیه و تاندون‌ها در حال انجام است.

قبادی ادامه داد: هر فرد مرگ مغزی می‌تواند با 7 ارگان حیاتی خود از جمله 2 ریه، 2 کلیه، یک قلب، یک لوزالمعده و یک کبد جان 7 نفر را نجات دهد و با 43 نسج می‌تواند معلولیت 43 نفر را درمان کند.

وی با اشاره به اینکه مراحل اهدای عضو قلب خانم عسل بدیعی نیز طی شده است و بیشتر فعالیت‌ها برای بررسی اهدای ریه وی است، بیان داشت: همیشه به دلیل آنکه ریه زودتر از دیگر اعضاء دچار مشکلات میکروبی می‌شود پیوند و گرفتن آن نیز در اکثر مواقع از افراد مرگ مغزی 50 به 50 است به طوریکه ما سالانه شاهد 2 هزار پیوند کلیه و 300 پیوند کبد از افراد مرگ مغزی هستیم در حالیکه فقط 12 پیوند ریه در طول سال در این زمینه انجام می‌شود.

قبادی بیان کرد: آقای رضا داوودنژاد که چندی قبل دچار مشکلات کبدی شده بود و پیوند کبد برای وی انجام شد شوهر خواهر خانم عسل بدیعی بازیگر سینما است و در زمینه مراحل گرفتن رضایت از خانواده خانم بدیعی به دلیل آگاه بودن از چنین شرایطی بسیار نقش موثری ایفا کرد و خانم عسل بدیعی نیز سال گذشته در مراسم جشن نفس کارت اهدای عضو دریافت کرده بودند و خوشبختانه خانواده این بازیگر سینما در سریع‌ترین زمان ممکن نیز برای اهدای عضو این عزیزشان رضایت دادند.

وی در تشریح علت مرگ مغزی عسل بدیعی و مطالبی درباره مسومیت این بازیگر سینما خاطرنشان کرد: هیچ موردی در خون این بازیگر سینما مبنی بر مسمومیت دارویی وی در آزمایشات دیده نشده است و علت مرگ مغزی عسل بدیعی در سی تی اسکن‌ها به دلیل پارگی عروق ریز مغزی بوده و این بازیگر سینما پس از ایست تنفسی، لوله‌های اکسیژن به وی زده شد تا روند اهدای عضو آن صورت پذیرد.

منبع: تسنیم