۱۹ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۹

پیش‌بینی دو بانک بزرگ درباره قیمت نقره

در دو هفته اخیر قیمت نقره نیز همگام با قیمت طلا کاهش یافته است. نقره فلزی است که عمدتا مصرف صنعتی دارد و در روند تولید مس، طلا، سرب و روی به عنوان محصول فرعی تولید می‌شود.
کد خبر : ۱۰۴۱۵۹

صراط:طی هفته‌های اخیر کند شدن رشد فعالیت‌ها در بخش تولید کارخانه‌ای چین و ایالات متحده و هراس از تداوم این وضعیت به کاهش قیمت نقره کمک کرده است.
نقره عمدتا در سه حوزه یعنی صنعت، سرمایه‌گذاری و ساخت جواهرآلات مورد استفاده قرار می‌گیرد یعنی 95 درصد نقره جهان در این سه حوزه استفاده می‌شود. سال 2010 در مجموع 487.4 میلیون اونس نقره مصرف شد که از این رقم 167 میلیون اونس در ساخت جواهرآلات و 101 میلیون اونس در ساخت سکه و مدال‌ها مورد استفاده قرار گرفت. در نتیجه حدود نیمی از نقره جهان در بخش صنعت استفاده شده است.
هفته پیش بانک پی‌ان‌پی پاریباس پیش‌بینی قیمت نقره در سال جاری میلادی و سال آینده را کاهش داد. از دید تحلیل‌گران این بانک امسال و سال آینده قیمت نقره به ترتیب به 31.35 دلار و 28.45 دلار در هر اونس خواهد رسید. این دو رقم نسبت به پیش‌بینی قبلی به ترتیب 2.75 دلار و 1.65 دلار پایین‌تر هستند.
البته یکی از تحلیل‌گران بانک پی‌ان‌پی پاریباس معتقد است اگر اوضاع اقتصاد جهان بهتر شود تقاضا برای نقره هم در بخش صنعت و هم در ساخت جواهرآلات افزایش خواهد یافت. تقاضا برای نقره در بخش سرمایه‌گذاری از الگوی تقاضا برای طلا در این بخش پیروی می‌کند در نتیجه اگر در حوزه سرمایه‌گذاری تقاضا برای طلا ضعیف بماند برای نقره نیز نمی‌توان عملکرد بالایی پیش‌بینی کرد.
بر اساس گزارش جهان سهم، بانک اچ اس بی سی نیز در گزارش اخیر خود پیش‌بینی قیمت نقره در سال جاری و سال آینده میلادی را افزایش داده است. در این گزارش آمده است، امسال و سال 2014 متوسط قیمت نقره به ترتیب 33 دلار و 31 دلار خواهد بود. این دو رقم در گزارش قبلی این بانک 32 و 28 دلار ذکر شده بود. مبنای افزایش رقم پیش‌بینی، بهبود وضعیت بخش صنعت و رشد تقاضا برای نقره در ساخت جواهرآلات است.

برچسب ها: بانک قیمت نقره صراط
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز