۱۹ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۱

اظهارات احمدی‌نژاددرباره دولت آینده

رییس‌جمهور با قدردانی از خدمات و تلاش‌های مجموعه مدیران و کارکنان دولت، آنها را به تداوم خدمت‌رسانی و رسیدگی به مسائل و مشکلات مردم و تلاش روزافزون برای عمران و آبادانی کشور تا آخرین لحظه فرصت خدمتگزاری توصیه کرد.
کد خبر : ۱۰۴۲۳۲
صراط: محمود احمدی‌نژاد پیش از ظهر امروز (دوشنبه) در دیدار نوروزی با اعضای هیات وزیران، استانداران، معاونان وزارتخانه‌ها و روسای سازمان‌ها با تبریک سال نو و فرارسیدن بهار و آرزوی موفقیت و سلامتی و عزت روزافزون برای آنان و ملت بزرگ ایران اظهار کرد: دولت نهم و دهم دولتی با برنامه بوده و برای همه بخش‌ها برنامه جامعی در اختیار داشت و هر روز که می‌گذرد به درستی آن برنامه‌ها باورمندتر می‌شویم.


وی با قدردانی صمیمانه از تلاش‌ها و زحمات مدیران و کارکنان دولت، خطاب به آنها گفت: خدماتی که شما در دوره نهم و دهم ارائه کردید قابل مقایسه با دهها سال است و در سخت‌ترین شرایط و فشارهای داخلی و خارجی توانستید فعالیت‌ها و اقدامات بزرگی را به نتیجه برسانید. در بخش‌های علمی، فناوری، عمرانی، کشاورزی، صنعت، علوم گوناگون، فضایی، هسته ای، ورزشی ، اجرای اصل 44 ، در هم شکستن حلقه های بسته، احترام به آزادی و رشد فرهنگی کشور اقدامات بسیار بزرگ و چه بسا بی نظیر در طول این دوره صورت گرفت.


رییس‌جمهور اضافه کرد: بیش از 30 عنوان کار بزرگ تاثیرگذار و ماندگار در دوره دولت نهم و دهم شروع شد که از آن جمله می توان به سهام عدالت، اجرای اصل 44، فضایی شدن، هسته‌ای شدن، کاهش سازمان اداری و بازسازی بسیار سریع مناطق زلزله زده اشاره کرد.


احمدی‌نژاد با بیان اینکه "در سال گذشته فشارها به ملت ایران به اوج رسید و ملت ایران تحت دو فشار تحریم و جنگ روانی بسیار پیچیده قرار داشت"، اظهار کرد: دشمنان و بدخواهان ملت ایران با اعمال این فشارهای سنگین و گسترده قصد داشتند شیرازه کشور را در هم بشکنند اما اگرچه بعضاً آسیب‌هایی وارد کردند ولی ملت ایران با هوشمندی و ایستادگی بر همه فشارها غلبه کرد و تا حدود زیادی طراحی های انجام شده را خنثی کرد.


وی با بیان اینکه "هیچ دولتی به اندازه دولت نهم و دهم از جهات مختلف تحت فشار نبوده است"، تصریح کرد: با وجود همه این فشارها اقدامات بسیار بزرگ و ماندگاری در کشور انجام شد و نقطه اتکاء اصلی همه این اقدامات، ملت بزرگ ایران بودند که با هوشمندی و آگاهی ایستادگی و تحمل کرد و اجازه نداد دشمنان به اهداف شوم خود برسند.


احمدی‌نژاد مشکل اصلی اقتصاد کشور را نداشتن الگوی روشن توسعه دانست و گفت: برنامه‌ریزی توسعه غرب مبنای مادی داشته و بر اساس اسارت ملت‌ها بنا شده است از این رو اکثر کشورهایی که بر اساس این برنامه‌ریزی حرکت کرده‌اند امروز در پرتگاه قرار دارند. بنابراین ضرورت دارد نگاه و رویکرد توسعه‌ای و بومی خود را با اتکا به اندیشه و منابع داخلی طراحی و اجرایی کنیم.


رییس‌جمهور با تاکید بر اینکه "باید کشور را بر اساس عدالت بسازیم"، افزود: ملت ایران دارای آرمان جهانی است و اصولا انسان بدون آرمان جهانی معنا و مفهومی ندارد، همه جمهوری اسلامی مقدمه‌چینی برای برپایی حکومت جهانی امامت (عج) است و اساساً حرف ما به دنیا برپایی حکومت جهانی است، آنان دموکراسی، حقوق بشر و آزادی را طرح می‌کند و حرف ما به دنیا حکومت جهانی صالحان به رهبری امام عصر (عج) است.


وی ادامه داد: تلاش برای برپایی حکومت جهانی ماموریت انقلاب و جمهوری اسلامی ایران است و توجه به این موضوع می تواند سطح ملت ایران را در جهان ارتقاء دهد، چراکه با مطالبات و فطرت‌های ملت‌ها همخوانی دارد.


احمدی‌نژاد با تاکید بر اینکه "ایران باید مقتدر و پیشرفته باشد"، تصریح کرد: باید کشور را با اتکا به منابع طبیعی و انسانی و اندیشه بومی خود بسازیم و یکی از امکانات طبیعی موجود در این زمینه، زمین است. با سرمایه‌گذاری در بخش توسعه زمین می‌توان تحریم‌ها را تنها با یک حرکت به طور کامل زمین‌گیر کرد و بخشی از کار روی زمین کشاورزی است.


رییس‌جمهور اضافه کرد: یکی دیگر از امکانات طبیعی کشور معادن است؛ از این رو دولت ستاد معادن را تشکیل داده و بدنبال فعال کردن این بخش است. هدف تمام برنامه‌ریزی‌ها باید پیشرفت کشور باشد نه صرفاً غلبه بر تحریم. برای غلبه بر مشکلات باید طرحهای جدید و تحولی اجرا کنیم و نباید موضع انفعالی داشته باشیم.


وی همچنین خاطرنشان کرد: معتقدم دولت آینده حتما در طراز بالاتری از دولت نهم و دهم قرار خواهد داشت، چراکه انقلاب و ملت رو به کمال است و نشانه آن مطالباتی است که امروز ملت ایران آن را مطرح می‌کند.


احمدی‌نژاد در بخش دیگری از صحبتهای خود به موضوع انتخابات اشاره کرد و گفت: انتخابات در جمهوری اسلامی یک ابزار سیاسی در دست سیاستمداران و قدرتمندان و نمایش دموکراسی و بازی سیاسی نیست. انتخابات در ایران اصالت دارد و در اصول متعدد قانون اساسی به آن تصریح شده است که این کشور باید با اتکا به اراده عمومی و مردم اداره شود.


رییس‌جمهور تصریح کرد: یک انتخابات پرشور همه مشکلات را برطرف خواهد کرد و انتخابات تبلور یک اراده و اتفاقی عظیم محسوب می‌شود که می‌تواند همه معادلات را به نفع ملت تغییر دهد.


احمدی‌نژاد با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر حضور همه سلایق در انتخابات اظهار کرد: همانگونه که رهبری عزیز تاکید کردند، باید همه سلایق در انتخابات حضور داشته باشند تا ملت انتخاب خود را انجام دهد و تجربه هم نشان داده انتخاب ملت همیشه بهترین بوده است. همه باید تابع رای ملت بوده و هر کسی که ملت انتخاب کرده را یاری و پشتیبانی کنند. همه باید مراقب باشند و در جهت تشویق انگیزه‌های حضور و مشارکت بالای مردم حرکت کنند.


وی در پایان، رسیدگی به نامه‌های مردمی، تعیین تکلیف نیروهای قراردادی و شرکتی و تلاش برای اتمام پروژه‌های نیمه تمام را مورد تاکید قرار داد و گفت: باید تا آخرین لحظه فرصت خدمتگزاری در مسیر رسیدگی و رفع مشکلات مردم و کشور با همان شتاب اولیه حرکت کنیم و مطمئن هستم روز به روز در سطح بالاتری قرار خواهیم گرفت.
نظرات بینندگان
ماهور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۸ - ۱۹ فروردين ۱۳۹۲
۳
۰
انشاالله در دولت آينده نيز ادامه افتخارات ميابد