۲۹ فروردين ۱۳۹۲ - ۲۲:۲۰

احمدی‌نژاد در آزادی برد یا باخت؟!

نتیجه ی بازی برد-باخت احمدی نژاد و رقبایش در استادیوم آزادی، ایجاد یک موج رسانه ای با محوریت اسفندیار رحیم مشایی در موقعیت انتخاباتی حساس فعلی بود. حال اینکه دولتی ها با مدیریت امروز خود در این مراسم، نه تنها هیچگونه رد پایی از «انتخاباتی بودن» بر جای نگذاشتند، بلکه اکنون با «کذب خواندن ادعاهای مخالفان»، حربه ای دیگر علیه رقبای خود پیدا کرده اند.
کد خبر : ۱۰۶۵۹۸
صراط:یک بار دیگر محمود احمدی‌ نژاد همه را از جمله مخالفان و رقبایش را غافلگیر کرد. شاید تعیین اینکه نتیجه‌ ی به شدت معنادار تجمع امروز در استادیوم آزادی حاصل یک برنامه ریزی دقیق بوده است یا نه کار دشواری باشد، اما با در نظر گرفتن حرکات غافلگیرانه ی پی در پی محمود احمدی نژاد در صحنه ی سیاسی نمی توان آن را اتفاقی دانست.از چند هفته پیش اعلام شد که قرار است در روز پنج شنبه 29 فروردین مراسمی تحت عنوان «مراسم تجلیل از خادمین ستاد تسهیلات سفرهای کشور» با حمایت سازمان هایی چون میراث فرهنگی و گردشگری و هلال احمر در ورزشگاه آزادی برگزار شود. آنچه کاملا قابل پیش بینی بود، حمله ی همه جانبه ی رقبای سیاسی احمدی نژاد به برگزاری این برنامه بود.

 

مخرج مشترک اعتراض مخالفان، متهم کردن دولت به «سو استفاده ی انتخاباتی» از این مراسم در جهت «کاندیداتوری و ریاست جمهوری اسفندیار رحیم مشایی» بود. هیاهوهای اعتراضی به حدی بود که حجم کثیری از اخبار رسانه های داخلی در روزهای گذشته معطوف به این مراسم بوده است. تا امروز رسانه های اصولگرا از این مراسم بی پرده با عنوان «میتینگ انتخاباتی دولت» نام برده اند.

 

به چند نمونه توجه کنید:

عماد افروغ (اصولگرای منتقد دولت) این تجمع را یک حرکت کاملا انتخاباتی می‌داند و می‌گوید: «این اقدام خلاف قانون و مصداق بارز دخالت قوه مجریه در انتخابات است.» او حرکت دولت را خلاف قانون‌، شرع و اخلاق هم می‌داند و ازمقامات ناظر در عرصه رسمی‌و مدنی می‌خواهد بدون هیچ تعارفی جلوی این میتینگ انتخاباتی را بگیرند. وی می‌گوید: «دولتی که دم از ساده زیستی و عدالت می‌زند کارش به جایی رسیده که بیت المال را خرج منافع انتخاباتی خودش می‌کند.»

 

احمد کریمی‌اصفهانی‌ (دبیر کل جامعه انجمن‌های اسلامی‌اصناف) گفته است: «بر هیچ کسی پوشیده نیست که این میتینگ با اهداف انتخاباتی و برای تایید صلاحیت مشایی است. او فکر می‌کند با این کار می‌تواند مشایی را تحمیل کند.»

 

علیرضا زاکانی (نماینده اصولگرای مجلس ایران) نیز گفته است: «از برگزاری این مراسم به این شیوه جز فعالیت تبلیغاتی چیز دیگری برداشت نمی توان کرد.» محمدرضا باهنر دیگر اصولگرای مجلسی در اصفهان گفته است: «دولت حق ندارد که برای تبلیغ نامزد مدنظرش از امکانات دولتی استفاده کند.» مهدی دواتگری (نماینده اصولگرای مجلس) برگزاری جشن تقدیر از خادمان ستاد تسهیلات سفر‌های نوروزی با سخنرانی رئیس‌جمهور را حرکت انتخاباتی دولت در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم خوانده و به باشگاه خبرنگاران گفت: «دولت درصدد است در این میتینگ انتخاباتی با تبلیغات کاذب و با استفاده از امکانات دولتی، کاندیدای خود را به مردم تحمیل کند.»

 

باقر لنکرانی (کاندیدای جبهه پایداری) هم این مراسم را مانند تقدیر از «برخی افراد» دانسته است: «تقدیر از زحمات کارکنان دولت خوب است اما این تقدیر نباید پر هزینه باشد و به نوعی انجام شود که در آن منویات خاصی را دنبال کنند و از این رو این موضوع همانند مدال دادن به برخی افراد است.»

 

...

اما رقبای احمدی نژاد، بار دیگر ناخواسته در زمین طراحی شده ی او بازی کردند و اتفاقا این بار نیز بازی را باختند!

احمدی‌ نژاد نه تنها اسفندیار رحیم مشایی را به همراه خود وارد استادیوم آزادی نکرد، بلکه در حرکتی کاملا حساب شده، بر خلاف سخنرانی های پیشین خود، هرگز تکیه کلام همیشگی خود یعنی «زنده باد بهار!» را بر زبان نیاورد. احمدی نژاد در سخنرانی امروز تنها گفته است: «در سال حماسه‌های سیاسی، زنده باد ایران، عدالت، عشق، محبت و برافراشته باد پرچم ایران».

 

اصولگرایان و رقبای احمدی نژاد با هجمه ی گسترده ی خود در هفته ی های گذشته، ناخواسته به دو طریق در پازل احمدی نژاد و به نفع او بازی کردند. یکی اینکه در اذهان عمومی به عنوان مخالفان برگزاری یک «جشن مردمی» و «مراسم تقدیر از خدمتگزاران» رقم خورده اند و از سویی تصویر مظلومیت احمدی نژاد را شفاف تر کرده اند. دوم اینکه با «میتینگ انتخاباتی» خواندن برنامه ی ورزشگاه آزادی، این پیام را منتقل کرده اند که جمعیت 250 هزار نفری حاضر در این مراسم «حامیان بالقوه ی مشایی» هستند.

 

نتیجه ی بازی برد-باخت احمدی نژاد و رقبایش در استادیوم آزادی، ایجاد یک موج رسانه ای با محوریت اسفندیار رحیم مشایی در موقعیت انتخاباتی حساس فعلی بود. حال اینکه دولتی ها با مدیریت امروز خود در این مراسم، نه تنها هیچگونه رد پایی از «انتخاباتی بودن» بر جای نگذاشتند، بلکه اکنون با «کذب خواندن ادعاهای مخالفان»، حربه ای دیگر علیه رقبای خود پیدا کرده اند.

 

منبع: پارسینه
نظرات بینندگان
هفت یار اسفندیار
|
Spain
|
۲۲:۳۰ - ۲۹ فروردين ۱۳۹۲
۳۲۶
۲۴۵
حالا هی داد بزن میتینگ

می خوامـــــــت ریس که همه رو ترکوندی

بردی حاجی بردی

100 به صفر

(سیروان ) هستم
بهرام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۳ - ۲۹ فروردين ۱۳۹۲
۲۳۰
۱۲۷
تاحالا دکترو نشنناختین .یاد سال 88 به خیر 1 مقابل م 3 حالا هم 1 مقابل 0000000000000 زنده باد باهار ( چون بعضی ها به کلمه بهار آلرژی دارن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۷ - ۲۹ فروردين ۱۳۹۲
۵۳
۵
این جماعت عجب زرنگ و موذی هستند!!!!!!!!!!!!
ناشناس
|
Spain
|
۲۲:۳۷ - ۲۹ فروردين ۱۳۹۲
۳۰۸
۱۷۰
صراط خیلی سعی داشتی این مراسم را به تبلیغات برای مشایی تعبیر کنی ولی نشد

سیاست پدر مادر نداره
از حالا بهت بگم محمود خان برای شورای نگهبان هم خواب دیده
مهدیه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۴ - ۲۹ فروردين ۱۳۹۲
۳۰۶
۲۷۴
میبینم که بدجوری دماغتون سوخته بی تقواها.مجبورین پیش پیش قضاوت کنین،بعدضایع شید.باقضاوت پیشتر از موعد حتی اگه قصدشان هم انتخاباتی بود،دیگه اون را انجام ندادند.روی سخنم با همه مخالفای دولت بودها!