۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۴

نگاهی به سوابق اجرایی نامزدهای ریاست جمهوری

تاکنون چهره های متعددی برای حضور در عرصه انتخابات اعلام کاندیداتوری کرده و یا نام آن ها در رسانه ها به عنوان کاندیدای احتمالی انتخابات یازدهم ریاست جمهوری یاد می شود. در این میان نگاهی به کارنامه اجرایی کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری می‌تواند یکی از معیارهای مناسب برای سنجش توان اجرایی کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری باشد.
کد خبر : ۱۰۷۰۴۵
مروری گذرا بر سوابق اجرایی کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری از اختلاف فاحش میان برخی کاندیداها حکایت دارد؛ در این میان برخی از نامزد های انتخابات ریاست جمهوری در طول 34 سال گذشته در پست های اجرایی حضور داشته اند و برخی تنها یک یا دو سال سابقه اجرایی را در کارنامه دارند. تاکنون چهره های متعددی برای حضور در عرصه انتخابات اعلام کاندیداتوری کرده و یا نام آن ها در رسانه ها به عنوان کاندیدای احتمالی انتخابات یازدهم ریاست جمهوری یاد می شود.

در این میان نگاهی به کارنامه اجرایی کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری می تواند معیار مناسبی برای سنجش توان اجرایی کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری باشد.

سایت زندگی در این خصوص به بررسی سوابق اجرایی کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری پرداخته است که نتایج جالبی از آن به دست آمده است.


علی اکبر ولایتی

علی اکبر ولایتی در 4 تیر ماه 1324، در رستم آباد، یکی از  روستاهای شمیران به دنیا آمد. او پزشک اطفال و فوق تخصص بیماری های عفونی خود را در دانشگاه جان هاپکینز آمریکا گذراند.مطب شخصی وی در شهرک غرب تهران واقع است و مدیریت بیمارستان مسیح دانشوری را نیز بر عهده دارد.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی، مدتی معاون وزارت بهداری بود، در دوره اول مجلس به نمایندگی مردم تهران انتخاب شد و سپس به مدت شانزده سال، در دوره های ریاست جمهوری حضرت آیت الله خامنه ای و  آیت الله هاشمی رفسنجانی ، به عنوان وزیر خارجه مشغول همکاری بود. پس از سال  1376، ولایتی به عنوان مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل منصوب شد و تا کنون در این سمت مشغول فعالیت است.


غلامعلی حداد عادل

غلامعلی حداد عادل متولد اردیبهشت ماه سال 1324 در تهران است. او در سال 1358 معاونت وزارت ارشاد را بر عهده داشت و طی سال های 1361 تا 1372 نیز معاون وزیر آموزش و پرورش بود.

حداد عادل همچنین از سال 1374 تا کنون (به استثنای فاصله 83 تا 87) ریاست فرهنگستان زبان و ادب فارسی را بر عهده داشته است.

حداد عادل به مدت 13 سال نمایندگی مردم تهران در مجالس ششم، هفتم، هشتم و نهم را بر عهده داشت و در فاصله سال های 1387 تا 1383 رئیس قوه مقننه بود. سمتی که در دوره بعد و با حضور علی لاریجانی نتوانست آن را از آن خود کند.

او از سال 1387 تا کنون نیز به عنوان مشاور عالی مقام معظم رهبری منصوب شده است.


محمد سعیدی کیا

محمد سعیدی کیا در سال ۱۳۲۵ در اصفهان متولد شد. وی مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشتهٔ راه و ساختمان از دانشگاه امیر کبیر تهران دریافت کرد. محمود احمدی نژاد در تاریخ ۲۳ مرداد ۱۳۸۴ وی را برای تصدی ‬وزارت مسکن و شهرسازی به مجلس معرفی کرد و پس از تایید مجلس این وزارت را در اختیار گرفت. وی پیش از این ‬وزیر راه و ترابری (دولت میرحسین موسوی و هاشمی رفسنجانی) از سال ۱۳۶۴ تا ۱۳۷۲ بوده‌است. همچنین ‬وزیر جهادسازندگی دولت خاتمی از سال ۱۳۷۶ تا ۱۳۷۹ بوده‌است.

سعیدی کیا در 9/10/1391 برای حضور در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اعلام کاندیداتوری کرد.


محمد شریعتمداری

محمد شریعتمداری، وزیر بازرگانی در دولت سید محمد خاتمی بود که پنجاه و دوسال پیش در تهران به دنیا آمد.

او از سال 1360 به عنوان جانشین معاونت امور انقلاب فعالیت کرد و در دولت اول هاشمی رفسنجانی به عنوان قائم مقام وزیر بازرگانی منصوب شد.

شریعتمداری از سال ۱۳۶۹ تا مهر ماه 1376 در معاونت نظارت و حسابرسی دفتر مقام معظم رهبری فعال بود اما پس از آن به دولت سید محمد خاتمی رفت و وزیر بازرگانی شد.

شریعتمداری در  12/10/1391 در مصاحبه با خبرگزاری مهر اعلام کاندیداتوری کرد.


حسن سبحانی

حسن سبحانی متولد سال ۱۳۳۲ در دامغان است. او دکتری علوم اقتصادی خود را از دانشگاه تهران دریافت کرده است.

سبحانی در سال ۱۳۵۸ با شرکت در انتخابات شورای شهر از طرف مردم به عنوان عضو شورای شهر انتخاب و سپس از طرف اعضای منتخب به ریاست شورای شهر دامغان برگزیده شد.

او همچنین از سال 1375 تا 1387 به مدت 12 سال نماینده مردم دامغان در ادوار پنجم، ششم  و هفتم مجلس شورای اسلامی بود.

قائم مقامی معاون پژوهشی دانشگاه تهران در سال ۱۳۷۱ و حضور در روابط عمومی وزارت ارشاد از دیگر فعالیت های اجرایی سبحانی به شمار می رود.

سبحانی در تاریخ 1/11/1391 به صورت رسمی برای حضور در انتخابات اعلام کاندیداتوری کرد.


مصطفی کواکبیان

مصطفی کواکبیان، متولد 1341 سمنان، نماینده سابق شهرستان های سمنان و مهدیشهر در مجلس شورای اسلامی و دبير‌كل حزب مردم‌سالاری است.

کواکبیان مدیر مسئول روزنامه مردم‌سالاری و صاحب امتیاز و مدیرمسئول روزنامه محلی پیام استان سمنان است.

او در طول سال های 1359 تا 1361 به عنوان قائم مقام دبیر حزب جمهوری اسلامی در استان سمنان فعالیت کرد و در جبهه های جنگ تحمیلی نیز حضوری فعال داشت.

کواکبیان در یازدهمین کنگره حزب مردم سالاری در پنجمن بهمن ماه 1391 با رای اعضای شورای مرکزی به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری این حزب معرفی شد.


محسن رضایی

محسن رضایی در شهریور 1333 متولد شد. او در رابطه با این فعالیت های سیاسی به مدت 5 ماه توسط ساواک اهواز بازداشت شد.  او در آستانه پیروزی انقلاب و ورود امام خمینی (ره) در جمعیت منصورون وظیفۀ حفاظت از جان حضرت امام (ره) را برعهده گرفت. او در خرداد 1358 به عضویت شورای فرماندهی سپاه درآمد. در شهریور 1360 از سوی حضرت امام خمینی(ره) به فرماندهی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منصوب شد

رضایی در شهریور 1376 به عنوان «دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام» منصوب شد و مطالعات اولیه برای تنظیم سند چشم انداز 20 سالۀ ایران را آغاز نمود.

محسن رضایی به صورت رسمی در ۱۳۹۱/۱۲/۱۴ در استان کردستان اعلام کاندیداتوری کرد.


منوچهر متکی

منوچهر متکی در سوم فروردین 1332 در روستای گز، شهرستان بندر گز متولد شد.

او در دوره اول مجلس شورای اسلامی  عضو کمیسیون سیاست خارجی و عضو هیئت رئیسه مجلس بود و در سال 1364 نیز به عنوان سفیر جمهوری اسلامی ایران عازم ترکیه شد.

مدیر کلی اروپای غربی، معاونت امور بین الملل و معاونت حقوقی، کنسولی و امور مجلس وزارت امورخارجه از دیگر سمت های متکی تا سال 1371 است.

او در سال 1373 به عنوان سفیر جمهوری اسلامی ایران در ژاپن منصوب شد.

متکی در مجلس هفتم بار دیگر به خانه ملت راه یافت و در فاصله سال های 1384 تا 1389 نیز وزیر امور خارجه دولت محمود احمدی نژاد بود که وقتی در ماموریت به کشور سنگال حضور داشت خبر برکناری اش روی خروجی سایت ریاست جمهوری قرار گرفت و در نوع خود کم نظیر بود.

منوچهر متکی در روز 8/12/1391به صورت رسمی برای حضور در عرصه انتخابات اعلام کاندیداتوری کرد. چندی پیش نیز صدای امریکا با زیر سوال بردن مدرک تحصیلی متکی، به تخریب این چهره پرداخته بود.


محمدرضا باهنر

محمدرضا باهنر متولد۱۳۳۱ در کرمان است. وی در دوره‌های دوم، سوم، چهارم، پنجم، هفتم، هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی به مدت 25 سال به عنوان نماینده مردم در خانه ملت فعال بوده‌است. او همچنین نایب رئیس مجالس هفتم، هشتم و نهم بوده است.

پیش از این و در سال 1359 او به مدت دو سال معاون سیاسی استانداری کرمان بود و در فعالیت های حزب جمهوری اسلامی نیز به صورت فعال شرکت می کرد.

حضور در عضو هیات موسس و دبیر کلی جامعه اسلامی مهندسین از دیگر فعالیت های اجرایی و سیاسی وی به شمار می رود.

باهنر در زو 23/11/1391 در جوار حرم ملکوتی امام رضا (ع) در میان جمعی از اصولگرایان استان خراسان رضوی اعلام کاندیداتوری کرد.



مصطفی پورمحمدی

مصطفی پورمحمدی در اول‌ زمستان‌ 1338در قم به دنیا آمد.

از سوابق اجرایی او پس از انقلاب می توان به انتصاب به عنوان دادستان استان های خوزستان، هرمزگان و خراسان در فاصله سال‌های 1358 تا 1365 اشاره کرد.

پس از آن در سال 1366 معاون وزیر اطلاعات شد؛ وی سه سال بعد ارتقای مقام یافت و به عنوان جانشین وزیر اطلاعات برگزیده شد.

مصطفی پورمحمدی در سال 1370 رییس اطلاعات خارجی شد و در سال 1381 رییس گروه سیاسی اجتماعی دفتر رهبری شد.

وی در تاریخ 24 مرداد سال 1384 از سوی محمود احمدی‌نژاد به عنوان وزیر کشور معرفی شد و از مجلس رای اعتماد گرفت.

پورمحمدی پس از خروج از وزارت کشور به سازمان بازرسی کل کشور رفت و به عنوان رئیس سازمان بازرسی منصوب شد.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در تاریخ 27/12/1391 اعلام کاندیداتوری کرد.


سیدمحمد بیاتیان

سید محمد بیاتیان متولد 1352 در يکي از روستاهاي شهرستان بيجار در استان کردستان است. او دو ماه دیگر سابقه یک سال نمایندگی مردم بیجار در مجلس نهم را در کارنامه کاری خود خواهد داشت. وی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس است.

این کاندیدای انتخاباتی در تاریخ 14 فروردین 1392 با شعار «‌انقلاب در مديريت با حضور نخبگان نسل سوم» اعلام کاندیداتوری کرد.


علی فلاحیان

حجت الاسلام علی فلاحیان در سال 1328 متولد شد. او موسس حزب جمهوری اسلامی در استان خوزستان پس از پیروزی انقلاب اسلامی بود و مسئولیت حاکم شرع آبادان، خرمشهر، باختران و مشهد را نیز بر عهده داشت.

او در برهه ای فرمانده کمیته انقلاب اسلامی آبادان و رئیس بنیاد مسکن این شهر بود. سپس به عنوان قائم مقام دادستان انقلاب کل کشور منصوب شد . فلاحیان همچنین فرماندهی کل کمیته های انقلاب اسلامی، دادستانی ویژه روحانیت و حضور در وزارت اطلاعات به عنوان قائم مقام را در کارنامه کاری خود دارد. اما بیش از همه مردم فلاحیان را در کسوت وزیر اطلاعات دولت سازندگی و عضو شورای امنیت ملی می شناسند. فلاحیان همچنین در سومین دوره مجلس خبرگان رهبری به نمایندگی از مردم خوزستان عضویت داشت.

او در تاریخ 21/11/1391 برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری اعلام کاندیداتوری کرد.


غلامحسین الهام

غلامحسین الهام متولد سال 1338 هجری خورشیدی در اندیمشک است.

الهام در ابتدای انقلاب دادستان، داديار و قاضي و سپس به عنوان معاون اداري و مالي دانشگاه تهران فعالیت کرد.

او سپس به عنوان قائم مقام و معاون سياسي رئيس نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه ها منصوب شد. الهام در فاصله سال های 1386 تا 1388 در دولت احمدی نژاد به عنوان نماینده رئیس جمهور و رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز منصوب شد.

او مدتی رئیس مرکز تحقیقات شورای نگهبان بود تا اینکه در سال 1383 به مدت یک سال به عنوان سخنگوی شورای نگهبان فعالیت کرد.

او در فاصله سال های 1381 تا 1383 سخنگوی قوه قضائیه بود و از سال 1383 نیز به مدت شش سال عضو حقوقدان شورای نگهبان بود.

الهام در سال 1385 به مدت سه سال وزیر دادگستری کابینه نهم بود و پیش از آن نیز به مدت یک سال مسئولیت رئیس دفتری رئیس جمهور را بر عهده داشت. او در سال 1384 تا 1387 سخنگوی دولت بود و پس از بازگشت به دولت در سال 1391، به عنوان معاون رئیس جمهور و همچنین سخنگوی دولت منصوب شد.


محمدحسن ابوترابی‌فرد

محمدحسن ابوترابي‌فرد در سال 1332 در قم متولد شد. ابوترابی در سال 1372 به عنوان نماینده ولی فقیه در دانشگاه امام خمینی(ره) برگزیده شد و پس از آن به مدت یک دهه، به نهاد نمایندگی ولی فقیه دانشگاه تهران آمد.

وي با راي مردم قزوين برای سه دوره ششم، هفتم و هشتم برای نمایندگی مجلس شورای اسلامی انتخاب و در دوره‌های هفتم و هشتم مجلس به سمت نائب رئیسی مجلس برگزیده شد.  او در انتخابات مجلس نهم نیز به عنوان نماینده مردم تهران راهی بهارستان شد.

ابوترابی در سال 1390 با حکم مقام معطم رهبری به عضویت هیئت عالی حل اختلاف و تنظیم روابط قوای سه گانه منصوب شد.

وي عضويت در شوراي مرکزي جامعه روحانيت مبارز را نیز در كارنامه كاري خود دارد.


حسن روحانی

حسن روحانی متولد ۲۱ آبان ۱۳۲۷ در شهر سرخه است. وی نماینده مجلس خبرگان رهبری از سال ۱۳۷۸ و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام از سال ۱۳۷۰است. روحانی از سال 1368 به عضویت در شورای عالی امنیت ملی در آمد و از سال 1371 نیز ریاست مرکز تحقیات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام را عهده دار شد.

روحانی، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در دوره چهارم و پنجم و دبیر شورای عالی امنیت ملی از سال ۱۳۶۸ تا ۱۳۸۴ بوده است. او در این سمت، رئیس تیم هسته‌ای ایران بود که انتقاد نسبت به تعلیق غنی سازی در دوره وی از جمله حاشیه های پرونده او بوده است.

در ۲۲ فروردین ۹۲، حسن روحانی با شعار «دولت تدبیر و امید» برای انتخابات ریاست جمهوری اعلام کاندیداتوری کرد.


محمد رضا عارف

محمد رضا عارف در سال 1330 خورشیدی در یزد به دنیا آمد. او در سال 1355 با اخذ مدرک کارشناسی ارشد و در سال 1359 با اخذ مدرک دکترای برق مخابرات هردو از دانش‌گاه استنفورد به ایران بازگشت.

او در ابتدای انقلاب در دستگاه های دولتی همچون  شرکت مخابرات و وزارت فرهنگ و آموزش عالی فعالیت کرد و در سال‌های 73 تا 76 در سمت ریاست دانشگاه تهران حضور  داشت. پس از آن نیز در کابینه‌ی دولت اصلاحات در سال‌های 76 تا 79 به‌عنوان وزیر پست و تلگراف و تلفن مشغول به خدمت شد و در سال‌های 79 تا 80 به عنوان معاون رییس جمهور و رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور به فعالیت خود ادامه داد عارف در سال های 1380 تا 1384 به‌عنوان معاون اول رییس جمهور برگزیده شد.

عارف عضو پیوسته‌ فرهنگستان علوم ایران، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام است.

او در تاریخ 28 بهمن ماه 1391 به صورت رسمی برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری اعلام کاندیداتوری کرد.


کامران باقری ‌لنکرانی

کامران باقری لنکرانی متولد 1344 در تهران و دارای مدرک فوق تخصصی گوارش و کبد است.

کامران باقری لنکرانی در دولت نهم و کابینه اول احمدی نژاد وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است. اما او به کابینه دوم احمدی نژاد که 12 شهریور 1388 از مجلس شورای اسلامی رای اعتماد گرفت، راه نیافت.

او ریاست بیمارستان نمازی شیراز و معاونت پیشتیبانی دانشگاه علوم پزشکی شیراز را در کارنامه کاری خود دارد.

لنکرانی از سال 1390 به عنوان سخنگوی جبهه پایداری منصوب شد که اخیرا از این سمت کنار گذاشته شد.


علیرضا زاکانی

علیرضا زاکانی در اسفند سال 1344 در تهران متولد شد. او همزمان با آغاز جنگ تحمیلی راهی جبهه های جنگی شد که حاصل آن  شصت و دو ماه حضور داوطلبانه در جبهه‌ها و افتخار جانبازی پنجاه درصد بود. او در دوران دفاع مقدس مسئولیت  قائم‌مقام اطلاعات و عمليات لشگر محمّد رسول‌الله (ص) و نهايتاً مسئوليت محور اين لشگر را كسب کرد.

او در اواخر سال 1377 مسئوليت بسيج دانشجوئي دانشگاه‌هاي استان تهران و از سال 1379 تا 1382 مسئوليت سازمان بسيج دانشجوئي كشور را بر عهده گرفت .

زاکانی در مجالس هفتم، هشتم و نهم به مدت 9 سال نماینده مردم در خانه ملت بود.

همچنین پس از تشکیل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی زاکانی به عنوان دبیر کل این جمعیت منصوب شد.


حسین کمالی

حسین کمالی روز پنجم مرداد سال ۱۳۳۲ در شهرستان دورود زاده شد.

او هشت سال وزیر کار و امور اجتماعی در کابینه اول و دوم آیت الله هاشمی رفسنجانی و چهار سال نیز در کابینه اول محمد خاتمی وزیر کار بوده ‌است.

او نماینده مردم تهران در سه دوره اول مجلس شورای اسلامی بود و در آن زمان دبیرکلی خانه کارگر را نیز بر عهده داشت.  وی اکنون دبیر کل حزب اسلامی کار و مشاور آیت الله هاشمی در مجمع تشخیص مصلحت نظام است.


اسفندیار رحیم مشایی

اسفندیار رحیم مشایی در آبان ماه 1339 در روستای مشا از توابع رامسر متولد شد.

او هم اکنون رئیس دبیرخانهٔ جنبش عدم تعهد، مشاور رییس‌جمهور، دبیر کمیسیون فرهنگی دولت، ریاست شورای هماهنگی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، ریاست گروه مشاوران جوان ریاست جمهوری، رئیس کارگروه زیارت و فرهنگ رضوی، جانشین رئیس‌جمهور در شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور، رئیس مرکز ملی جهانی‌شدن، و نماینده ویژه رئیس‌جمهور در امور خاورمیانه است.

او در زمان شهرداری محمود احمدی‌نژاد رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران بود.

مشایی همچنین در دولت اول محمود احمدی‌نژاد ریاست سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایران را بر عهده داشت.

وی در تیرماه ۱۳۸۸ در مدت زمان کوتاهی معاون اول رئیس‌جمهور اما پس از یک هفته و به واسطه انتشار حکم حکومتی مقام معظم رهبری از این سمت کنار گذاشته شد اما ساعتی بعد از سوی احمدی‌نژاد به عنوان رئیس دفتر ریاست جمهوری منصوب شد و تا سال 1391 در این سمت فعال بود.

اظهارات و مواضع و اندیشه های مشایی همواره انتقادات شدید علما و مراجع و شخصیت های سیاسی کشور را به دنبال داشته اما احمدی نژاد همیشه او را مورد ستایش و تکریم ویژه قرار داده است.


یحیی آل اسحاق

یحیی آل اسحاق در سال 1328 در قم متولد شد.  وي در كارنامه كاري خود حضور در پست‌هايي همچون نائب رئيسی اتاق بازرگاني و صنايع و معادن ايران، معاون وزير صنايع در امور اقتصادي و بين‌الملل ، معاون بازرگاني سازمان صنايع دفاع و قائم‌مقامی بنياد مستضعفان را دارد.

آل اسحاق درسال ۱۳۶۰ با تصدی مدیریت مرکز تهیه و توزیع منسوجات به دولت پیوست و به عنوان معاون حبیب الله عسگراولادی در وزارت بازرگانی مشغول به فعالیت شد.

اکبرهاشمی رفسنجانی وی را به عنوان وزیر بازرگانی دولت خود برگزید و او در فاصله سال های ۱۳۷۲ تا ۱۳۷۶ که سید محمد خاتمی به عنوان رئیس جمهور ایران برگزیده شد، وزیر بازرگانی دولت ششم بود.

آل اسحاق هم اکنون رئيس اتاق بازرگاني و صنايع و معادن تهران و عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی است.


سید محمدباقر خرازی

حجت الاسلام سید محمدباقر خرازی دبیرکل حزب‌الله ایران و مدیر مسئول روزنامه حزب‌الله‌است.

وی دارای مدرک کارشناسی ارشد اقتصاد است و در انتخابات ریاست جمهوری ۹۲ اعلام کاندیداتوری کرده و شعار انتخاباتی خود را نیز «دولت المتقین» قرار داده است.

سید محمدباقر خرازی پسر آیت‌الله سید محسن خرازی (عضو مجلس خبرگان رهبری) است. برادر صادق خرازی سفیر سابق ایران در سازمان ملل و پاریس و برادر زاده دکتر کمال خرازی معاون و وزیر امور خارجهٔ ایران است.


روح الله احمد زاده کرمانی

روح الله احمد زاده کرمانی متولد 1357 در تربت حیدریه است. از سوابق وی پیش از دولت نهم چیزی در دست نیست اما در دوره احمدی نژاد رئیس دانشکده خبر بوده، او پیش از این در دولت دهم به عنوان معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراق فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری منصوب شد.

احمد زاده همچنین فعالیت به عنوان استاندار فارس و  ریاست مركز مطالعات، تحقيقات و آموزش وزارت کشور را در کارنامه کاری خود دارد.
او پیش از این مدیر کل فرهنگی و مدیر کل برنامه ریزی آموزشی دانشگاه امام صادق بوده است.

ریاست دانشکده خبر و عضویت در کمیسیون فرهنگی و اقتصادی دولت از دیگر سمت های پیشین احمد زاده بوده است.


صادق واعظ زاده

صادق واعظ زاده در سال 1338 در شهر مشهد متولد شد.

او هم اکنون عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و رئیس مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت است. واعظ زاده از سال 1385 تا 1388 به عنوان معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و رئیس مرکز بنیاد ملی نخبگان فعالیت کرد.

ریاست شورای مرکزی جهاد دانشگاهی از سال 1365 به مدت سه سال، عضویت در ستاد انقلاب فرهنگی از سال 63 تا 69 و معاون امور دانشجویی وزارت فرهنگ و آموزش عالی به مدت یک سال در سال 68 از دیگر سوابق اجرایی این کاندیدای احتمالی انتخابات است.


پرویز فتاح

سید پرویز فتاح قره‌باغی در سال ۱۳۴۰ در ارومیه متولد شد.  وی در دوره اول ریاست‌جمهوری محمود احمدی‌نژاد ‬وزارت نیرو را برعهده داشت و پس از آنکه در ترکیب کابینه دهم قرار نگرفت، توسط فرمانده سپاه پاسداران، به عنوان جانشین قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا و مدیر عامل بنیاد تعاون سپاه منصوب شد.

وی همچنین سابقه فعالیت در جهاد سازندگی، سپاه پاسداران و وزارت دفاع را در کارنامه کاری خود دارد.
نظرات بینندگان
حسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۳ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۲
۱
۰
پس قاليباف كجاست؟؟!!
آهان لابد چون تا حالا اصلا بصورت علني اعلام كانديداتوري نكرده و تموم برنامه‌هايي رو هم كه داره اجراء ميكنه در راستاي وظايفش در خدمتگزاري به مردم تهران هست(؟؟؟؟!!!!) اسمش رو در كانديداهاي احتمالي نياورديد. آخي چقدر اين شهردار تهران خوبه. تو فضائي كه دارند ابراز وجود و اظهار فضل ميكنند، داره تو شهرداري به امور محوله مي پردازه و سرش به كارش بنده . خدا خيرش بده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۷ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۲
۱
۰
شما با کسی عهد اخوت نبستین جون عمه تون!
قالیباف رو هم همینطوری یادتون رفته!
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۲ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۲
۱
۰
سلام.. خیلی جالب بود.. مشایی مواضعش مورد انتقاد فلان کسان قرار گرفت.. این جزء سوابقه؟!!! یا مثلاً بقیه اجراییاشون مورد تایید همه است؟! والعاقبة للمتقین... عزت زیاد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۸ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۲
۱
۰
سوابق اجرایی قالیباف کو؟ جا نمی شد نزدین
پلاک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۸ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۲
۱
۰
صراط از چی سوختی که اسم قالیباف رو نذاشتی؟
بد جور رفته رو مختون و داره اذیتتون میکنه...
نورا جون صراط و مخصوصا داش علی آب لازمه شدید.....
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۷ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۲
۱
۰
قالیباف کوش؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۵ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۲
۰
۱
فقط سردار رضایی مرد روزهای سخت
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۷ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۲
۰
۰
صراط خیلی جالبه

با سابقه ترین فرد در امور اجرایی در بین کاندیدا ها و پرکار ترین اون ها یعنی قالیباف رو نیاوردی

واقعا متاسفم برات که ......
راد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۰ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۲
۱
۰
سمت های مشایی منو کشته!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۷ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۲
۰
۰
ببخشید میشه بیگید سوابق آقای قالیباف کجاست نکنه سابقه نداره یا مسئله چیز دیگست.!!!
امین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۴ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۲
۰
۰
قالیباف کو پس !

بی تقوایی سیاسی !

استفاده از ابزار های رسانه ای !

یه مدته شما رو می خونم

طرفدار کس خاصی نیستم ولی حال از صراطی ها و پایداری چی ها به هم خورد
ملکی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۶ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۲
۱
۰
صراط باز هم ....
پس چرا هیچ نامی و هیچ توضیحی در مورد دکتر قالیباف (( رئیس جمهور آینده )) ارائه نکرده اید. واقعا چرا؟؟؟؟؟
حسینی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۲ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۲
۱
۰
پس دکتر قالیباف کجاست؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۷ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۲
۲
۱
پس نام آ سید محمد خاتمی چی شد/؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۹ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۲
۰
۰
کاش در مورد میزان انحصارطلبی و تعهد به قانون آقایان هم تحقیق میکردید
Gaurd Power
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۱ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۲
۴
۰
این مشایی یه وقت سردیش نشه اصلا میخواهین کل مسئولیت های دولتو بدین به این

واقعا که!
مرتضی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۲ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۲
۱
۰
پس قالیبافت گو... فقط عشق است محمد باقر قالیبافت....اگه ریئس جهمور نشود...
ایرانی
|
Germany
|
۲۳:۱۳ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۲
۰
۰
حداد عادل : رئیس جمهور عدالت گستر
امنیت اقتصادی و امنیت اجتماعی و امنیت سیاسی و امنیت فرهنگی : فقط با رئیس جمهور فیلسوف عادل و دانا ؛ جناب آقای دکتر حداد عادل امکان پذیر است .
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۴ - ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۲
۱
۰
سابقه اجرایی من به غیر از محسن رضایی وحسن روحانی از همه بیشتره. حیف که گرفتارم وگرنه حتما" کاندیداتوری خودم رو اعلام میکردم.
طهورا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۸ - ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۲
۰
۰
دولت دهم از مرداد 88 شروع به کار کرد. مشائی اصلاً بالفعل به معاون اولی نرسید. لطفاً جمله بندیتان را اصلاح کنید و دقیق تر باشید.
313
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۷ - ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۲
۱
۰
خیلی سایت کثیفی دارید
فقط مقداری از خدا بترسید
به همه به راحتی برچسب می زنید
به قران این ضد کلام امام خامنه ای هست