۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۷
هکرها و فعالان اینترنتی در تلاش برای جلب توجه درباره انفجار بوستون

عکس‌هایی که اف‌بی‌آی دربوستون ندید

با وجود بازداشت جوهر سارنایف،مظنون دوم معرفی شده از سوی سازمان‌های امنیتی آمریکا خبرها درباره بمبگذاری جنجالی بوستون همچنان داغ است. گروهی از فعالان اینترنتی با هک کردن حساب‌‌های کاربری شبکه تلویزیونی سی‌بی‌اس و متهم کردن دولت آمریکا،اقدام به انتشار تصاویر افرادی کرده‌اند که به گفته آنها عامل اصلی بمبگذاری بوستون و از نیروهای ویژه هستند.
کد خبر : ۱۰۷۴۱۴

صراط: در جریان تعقیب و گریز ماموران امنیتی آمریکا تیمور لنگ سارنایف،مظنون اول که جوانی ۲۶ ساله بودکشته شد و پس از یک جستجوی خانه به خانه طی ۲۴ ساعت برادر ۱۹ ساله او جوهر در حالی که به شدت زخمی بود به بازداشت نیروهای ويژه آمریکا درآمد. اکنون مقام‌های آمریکایی اعلام کرده‌اند که این دو برادر با اصالت چچنی قصد انجام حملات بیشتری را داشته‌اند و تیمی ویژه از نیروهای امنیتی این کشور منتظر بازجویی از جوهر هستند. 

یک گروه از فعالان اینترنتی اما در روزهای گذشته تلاش گسترده‌ای برای جلب توجه به دو مظنون  دیگر در صحنه این بمبگذاری هستند که به گفته آنها از نیروهای ویژه آمریکا بوده‌اند و به همین خاطر مقام‌های اف‌بی‌آی در تلاش برای سرپوش گذاشتن روی ماجرا هستند. 

این فعالان اینترنتی که فعالیت‌های آنها به نام هکتیویسم شناخته می‌شود در آخرین اقدام خود برای جلب توجه مردم در این رابطه حساب‌های کاربری  شبکه تلویزیونی سی‌بی‌اس را در توئیتر هک و عکس‌های این دو مظنون را منتشر کرده‌اند. مسوولان  سی‌بی‌اس‌  تایید کرده‌اند که اکانت برنامه هایی مانند  minutes،  48 Hours، CBSDenver 60و همچنین اکانت رسمی این شبکه بدست هکرها افتاده است.
 
 
 
هکتیویسم به صورت خلاصه به استفاده از رایانه و شبکه‌های رایانه‌ای برای اعتراض و مقاصد سیاسی گفته می‌شود. این فعالان اینترنتی که برخی به آنها نام کارآگاهان مجازی را هم داده‌اند با اشاره به علامت روی کلاه دو مظنونی که در این تصاویر پیدا کرده‌اند آنها را از نیروهای ويژه آمریکا می‌دانند.
بر روی کلاه یکی از این افراد لوگویی مانند جمجمه دیده می‌شود که توسط گروهی از نیروهای ویژه (Seal Team 3) و در دوره‌ای حتی توسط شرکت جنجالی بلک‌واتر استفاده می‌شده است.
 
 
هکتیویست‌ها با منتشر کردن عکس‌های این دو نفر که کوله‌پشتی مشابه به کار رفته در بمبگذاری را دارند دولت آمریکا را متهم کرده‌اند که در جریان بمبگذاری دست داشته است. به همین خاطر هکرها پس از به دست‌آوردن کنترل حساب‌های شبکه سی‌بی‌اس پیام‌هایی با عنوان  امریکا و القاعده دست شان در یک کاسه است  و فراخوان برای بازداشت اوباما تحت قانون ضد تروریسم منتشر کرده‌اند.در تصاویر قبل از بمبگذاری این دو مرد کوله‌پشتی‌های مشکی دارند اما در تصاویر پس از بمبگذاری یکی از آنها بدون کیف خود در حال دویدن است.
 
همچنین تصویری از مردی که در هنگام انفجار روی پشت‌بام ساختمان مجاور محل بمبگذاری مشغول گشت زدن در آرامش است منتشر شده که مورد توجه روزنامه‌هایی مانند دیلی میل قرار گرفته است.  مقام‌های آمریکا نسبت به این تصاویر هنوز واکنشی نداشته‌اند اما با این ماجراها نظر می‌رسد حرف و حدیث‌ها درباره بمبگذاری بوستون تا مدتها ادامه خواهد داشت. 
منبع: مهر