۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۶

هرآنچه در برنامه نود گذشت

برنامه نود از ساعت 22:35 دوشنبه شب دوم ارديبهشت ماه 1392 به روي آنتن شبکه سوم سيما رفت.
کد خبر : ۱۰۷۶۰۷
صراط:  برنامه نود از ساعت 22:35 دوشنبه شب دوم ارديبهشت ماه 1392 به روي آنتن شبکه سوم سيما رفت.

سوال مسابقه نظرسنجي برنامه در خصوص انتخاب برترين بازيکن خارجي ليگ برتر بود.

در ابتداي برنامه گزارشي از وضعيت تيم داماش گيلان پخش شد.

نکات جالب توجه بازي داماش گيلان و سپاهان اصفهان:











پس از پخش بازي داماش گيلان و سپاهان حواشي مربوط به اين بازي پخش شد.

پخش تصاويري از بازي ضعيف احسان حاج صفي در بازي مقابل داماش بخشي از برنامه نود را به خود اختصاص داد.




پس از پايان بازي تيم هاي داماش و سپاهان و شکست تيم سپاهان هواداران اين تيم با شکستن صندلي هاي ورزشگاه گيلان آن را به سمت خبرنگاران پرتاب کردند.




به گفته حاضرين در ورزشگاه رشت هواداران تيم سپاهان با شکستن شيشه هاي هيئت بسکتبال گيلان به وسائل موجود در آنجا آسيب رساندند.

پخش گزارشي از مراسم نود و يکمين سال استاد بهمنش قسمت ديگري از برنامه نود بود.

علي کفاشيان رئيس فدراسيون فوتبال مهمان ويژه برنامه نود بود.

قبل از صحبتهاي کفاشيان گزارشي از عملکرد فدراسيون کفاشيان و مشکلات اين فدراسيون و ناکامي هايي که به وقوع پيوسته پخش شد.

کفاشيان در ابتداي صحبتهاي خود عنوان کرد: چقدر خوب بود در گزارشي که پخش کرديد به موفقيت هاي فدراسيون فوتبال نيز اشاره مي کرديد. در اين مدتي که در فدراسيون بودم دوران بسيار سختي را پشت سر گذاشتم.

وي در ادامه گفت: من کفاشيان هستم و نمي توانم خودم را تغيير دهم. در اين مدت من تمام تلاش خودم را کردم که فدراسيون فوتبال موفق شود حتي توانستيم عنوان برترين فدراسيون آسيا را کسب کنيم که متاسفانه در داخل کشور استقبال خوبي از آن نشد.

رئيس فدراسيون فوتبال در خصوص رابطه فدراسيون و وزارت ورزش گفت: قبلا ارتباط خوبي با وزارت ورزش داشتيم حتي آنها به ما گفتند براي تيم ملي برترين مربي دنيا را بياوريد و ما هزينه آن را تقبل مي کنيم اما با بالا رفتن هزينه ها نتوانستيم هزينه مربيان را بپردازيم ضمن اينکه در ماه هاي اخير متاسفانه وزارت ورزش از ما حمايت نداشته است.

وي در خصوص انتخابات هيئت هاي استاني فارس و کرمانشاه گفت: در انتخابات فارس من در آنجا حضور داشتم و اکثريت اعضا براي برگزاري انتخابات موافق بودند ضمن اينکه به نظر من اگر دو يا سه امضا جابه جا شده باشد مساله اي نيست و اعضا مي توانند درخواست برگزاري دوباره مجمع را صادر کنند.

کفاشيان در خصوص کنار گذاشته شدن بهروان از سمت رياست سازمان ليگ گفت: ابتدا در مقابل برکناري بهروان ايستادگي کردم اما بعد از آن وقتي متوجه شدم که برکناري بهروان حق بوده است با آن موافقت کردم و طبق توافقي که با بهروان کرديم با رفتن وي موافقت شد.ما ناچاريم برخي مسائل را قبول کنيم. تا زمانيکه مجمع بعدي تشکيل شود مي توان فردي را به عنوان سرپرست معرفي کرد و تاج طبق همين اصل به عنوان سرپرست سازمان ليگ معرفي شده است.

فردوسي پور: شما با زيرکي براي خودتان زمان خريديد و اعلام کرديد تا پس از برگزاري مسابقه هاي مقدماتي جام جهاني مجمع فدراسيون را برگزار نمي کنيد تا آن زمان که تکليف تيم ملي مشخص شد شما هم ادامه کار يا کنار رفتنتان از فدراسيون مشخص مي شود.

من اينگونه نگاه نمي کنم بايد از من خواهش کنند تا بمانم از من خواستند و من ماندم الان هم اگر بروم در فوتبال بل بشو ميشود اگر بخواهم فردا هم بروم الان مي گويم مي مانم . اگر کسي هست که مي تواند جاي مرا بگيرد بسم الله بيايد. من استعفا در کارم نيست مجمع بايد تصميم بگيرد اين بدعت نيز اميدورام يادگاري بنده باشد براي آينده و اين براي فوتبال ما مي ماند.

اشکان دژآگه بازيکن ملي پوش کشورمان و باشگاه فولام انگليس که به دليل مصدوميت به ناچار خانه نشين شده است در گزارشي آخرين وضعيت خود را تشريح کرد.


دژآگه گفت: در بازي با کوئينزپارک رنجرز پايم پيچ خورد و کاري نمي توانستم بکنم ، فوتبال همين است و فصل براي من تمام شده است. پس از مراجعه به پزشک گفتند بهتر است پايم عمل شود و 8 تا 12 هفته زمان لازم است تا بتوانم تمريناتم را دنبال کنم.

وي در ادامه گفت: از همه بيشتر بازي هاي تيم ملي مرا ناراحت کرده است و آنگونه که پزشکان عنوان کرده اند به بازي هاي تيم ملي نمي رسم ولي اميدوارم با کمک خدا و توان بازيکنان سه بازي آينده را با موفقيت پشت سر بگذاريم و به جام حهاني برويم.

دژآگه در پايان عنوان کرد: خيلي از بازيکنان و اعضاي خانواده ام پس از مصدوميت حال مرا پرسيدند از تيم ملي نيز کاپيتان جواد نکونام، مهدي رحمتي، آندو و مسعود شجاعي با من تماس گرفتند؛ اميدوارم بتوانم در آينده بازيکني موثري براي تيم ملي ايران باشم.

ادامه صحبتهاي کفاشيان درخصوص سرپرستي تاج در سازمان ليگ و همچنين چگونگي انتخاب وي بود. کفاشيان در اين رابطه خاطرنشان کرد: تا زمان هيئت مديره بعدي مي توان براي سازمان ليگ سرپرست انتخاب کرد. دو سال پيش اساسنامه را اصلاح کرديم و انتخاب نواب رئيس را به پيشنهاد رئيس فدراسيون گذاشتيم تا براساس انتخابات انتخاب شود.

رئيس فدراسيون فوتبال در خصوص فشارهايي که از بيرون فدراسيون براي 18 تيمي ماندن ليگ برتر مي شود و عدم استقلال فدراسيون گفت: به درست يا غلط تصميم گرفتيم ليگ 16 تيمي شود تا کيفيت بازي ها افزايش پيدا کند آن زمان هيچکس مخالفتي نکرد اما حالا که برخي تيم ها در آستانه افتادن هستند با فشار از جاهاي گوناگون تلاش مي کنند تا ليگ 18 تيمي بماند.

وي همچنين تاکيد کرد: اين نظر شخصي کي روش بوده است و او 16 تيمي شدن ليگ را به ما پيشنهاد نداده است .


رئيس فدراسيون فوتبال در خصوص درخواست تيمه ا براي 18 تيمي ماندن ليگ برتر گفت: زمانيکه 15 باشگاه ليگ برتر نامه مي نويسند و آن را امضا مي کنند ما بايد به آنها احترام بگذاريم و درخواست آنها را بررسي کنيم. ما بايد ليگ اين فصل را تمام کنيم و تکليف تيم ملي مشخص شود و پس از آن براي ليگ فصل 93-94 تصميم گيري مي کنيم.

وقتي که با فشارهاي مختلف از طريق نمايندگان مجلس و افراد مختلف به ما اصرار دارند که ليگ 18 تيمي بماند من نيز با نرمش در مقابل خواسته هاي آنها واکنش نشان مي دهيم تا کار خودمان را پيش ببريم.

فردوسي پور: آيا اگر زمان به عقب باز مي گشت شما بازهم کانديداي رياست فدراسيون فوتبال مي شديد؟

کفاشيان: اگر برگرديم به 5 سال پيش به فوتبال نمي آمدم استرس هاي فوتبال خيلي زياد است.

فردوسي پور: تلخ ترين روز فوتبالي شما در فدراسيون چه روزي بوده است؟

کفاشيان: روزهاي تلخ در فوتبال زياد داشتيم اما تلخ ترين روز ما حذف شدن تيم ملي اميد ما از مسابقه هاي مقدماتي المپيک است که به دليل يک اشتباه زحمات ما به باد رفت.

فردوسي پور: در فدراسيون رابطه ها جاي ضابطه را گرفته است؛ چرا براي انتخاب سرپرست تيمها افراد متعهد کاربلد و آشنا به زبان انگليسي انتخاب نمي شوند؟

کفاشيان: اين روزها خوشبختانه اکثر بازيکنان زبان انگليسي را بلد هستند و مشکلي از بابت ندانستن زبان انگليسي توسط سرپرست تيم به وجود نمي آيد.

کفاشيان در ادامه در خصوص طولاني شدن مسابقه هاي ليگ برتر گفت: سال گذشته به دليل مسابقه هاي جام جهاني سال بسيار حساسي داشتيم در کشور ما مربي تيم ملي نياز به وقت بيشتري نسبت به کشورهاي اروپايي دارد ضمن اينکه سازمان ليگ نيز با ما همکاري کرد.

وي در خصوص تشکيل کميته اي به نام کميته حمايت از تيم ملي نيز گفت: تمام تصميمات ما با تصويب هيئت رئيسه است اما در تمام کارها مشکلاتي وجود دارد و اين هم اجتناب ناپذير است. ما کميته موقتي را تشکيل داديم براي حمايت از تيم ملي تا بيايند و تيم ملي را حمايت کنند.در هيات رئيسه بعدي پيشنهاد تشکيل اين کميته را مي دهيم و بر اساس آيين نامه اي که نوشته مي شود مي توانيم آنرا به تصويب اعضاي هيات مديره و مجمع فدراسيون فوتبال برسانيم.

کفاشيان درباره مشکلات ليگ يک و اعتراض هايي که به برخي مسائل پشت پرده در آن مي شود گفت: در آستانه تشکيل کميته اخلاقي هستيم و اين کميته مي تواند راسا تصميمات خود را بگيرد و در خصوص اتفاقات اخير گزارشهايي به ما رسيده است و افرادي به صورت موقت تعليق شده اند و در روزهاي آينده راي قطعي در خصوص اين موضوع صادر مي شود.

رئيس فدراسيون فوتبال در خصوص پرداخت نشدن پاداش ملي پوشان ساحلي و همچنين نپرداختن دستمزد داوران ليگ دسته هاي پايين گفت: پول نداريم! پول داوران ليگ برتري را سازمان ليگ پرداخت مي کند که وضع مالي خوبي دارد اما ما پول کافي براي پرداخت دستمزد داوران ليگ يکي و ملي پوشان ساحلي نداريم ضمن اينکه اردوهايي که تيم هاي ملي در خارج از کشور برگزار مي کنند هزينه هاي بسيار زيادي دارد و مشکل بي پولي فدراسيون














عزيزي خادم عضو هيئت رئيسه فدراسيون فوتبال نيز در ارتباطي تلفني با برنامه نود گفت: سازماندهي برنامه ريزي و پشتيباني تيم هاي ملي همراه با 4 نفر از خبرگان فوتبال به همراه دبيرکل فدراسيون فوتبال به عهده کميته تيم هاي ملي است؛ پيشنهاد من امير عابديني مهدوي کيا حاج رضايي و مجيد جلالي براي اين کميته بود.

کفاشيان در خصوص وضعيت تيم ملي فوتبال نيز گفت: خيلي سخت است که خواسته هاي مردم را نتوانيم برآورده کنيم بازيکنان ما بازيکنان روزهاي سخت هستند و فکر مي کنم با تمام توان بازي مي کنند تا خواسته هاي مردم را برآورده کنند و اميدوارم مسئولين نيز از ما حمايت کنند.

رئيس فدراسيون فوتبال درپاسخ به سوال فردوسي پور در مورد برگزاري مجمع فدراسيون فوتبال گفت: اگر به پلي آف هم برويم بايد مجمع را تشکيل بدهيم زيرا در آن زمان سال مالي ما شده است و بايد براي آينده فدراسيون نيز برنامه ريزي انجام دهيم.

وي در پاسخ به سوالي درخصوص انتخاب افرادي که در انتخابات اخير فدراسيون فوتبال از نامزدهاي دگير حمايت کرده اند براي کميته هاي فدراسيون تاکيد کرد: آقايان افتخاري و ماجدي پيشنهاد اعضاي هيئت رئيسه بودند و اگر تاج که نظراتش در اواخر دوران فدراسيون قبل مخالف ما باز هم به فدراسيون امد به دليل اين است که ما به نظرات مخالفانمان نيز احترام مي گذاريم. من به توانايي هاي افراد احترام مي گذارم و اگر تاج را انتخاب کردم به اين دليل بوده که وي نسبت به فوتبال شناخت دارد.

کفاشيان در پايان صحبتهايش در خصوص قرارداد کي روش گفت: کي روش بايد تا پايان قراردادش در تيم ملي بماند و پس از مشخص شدن تکليف تيم ملي در خصوص قرارداد جديد با وي تصميم گيري خواهيم کرد.

پخش گزارشي در خصوص مراسم تقدير از پيشکسوتان دهه 40 و 50 پرسپوليس دقايقي از برنامه نود را به خود اختصاص داد.

رسول خطيبي سرمربي و بازيکن تيم فوتبال گسترش فولاد تبريز که موفق شد به همراه تيمش به ليگ برتر صعود کند ميهمان بعدي برنامه نود بود.

فراز کمالوند سرمربي تيم شهرداري تبريز در ارتباطي تلفني با برنامه گفت: با يک تيم جديد روانه مسابقه هاي دسته اول شديم و در 5 - 6 هفته ابتدايي تيم ما نا هماهنگ بود اما رفته رفته بازيکنان ما با هم هماهنگ شدند و توانستيم قهرمان ليگ دسته اول شديم.در صعود تيم ما به ليگ برتر بيشتر از اينکه خودمان نقش داشته باشيم تيم فولاد يزد که توانست تيم استقلال خوزستان را شکست دهد نقش داشته است.

پيمان صاحب جمعي مربي تيم شهرداري تبريز نيز گفت: اين حاشيه ها از زماني براي ما درست شد که ما به صدر جدول آمديم. راي سه بر صفر به ما دادند اما حکم تعليق دادند تا ما در بازي با استقلال خوزستان دو امتياز حساس از دست بدهيم.

وي ادامه داد: سال آخر که بازي مي کردم در تيم پاسارگاد با زعفراني همبازي بودم و در دو سال اخير به يکديگر اس ام اس مي داديم ضمن اينکه در زمانيکه ما به بندرعباس رفتيم او به ما زنگ زد و ما را به منزل خود دعوت کرد. ضمن اينکه من شب قبل از بازي به او زنگ نزدم و دو شب قبل از بازي بوده است. فايل صوتي صحبتهاي ما و زعفراني موجود است و من نمي دانم که چرا او صحبتهاي خود را عوض کرده است.

زعفراني بازيکن تيم شهرداري بندرعباس نيز در ارتباطي تلفني با برنامه نود گفت: : من صحبتهاي خود را عوض نکردم ولي واقعا ما سه سال با آقاي صاحب جمعي هيچ تماسي نداشتيم ولي در هفته اي که با شهرداري تبريز بازي داشتيم يکي از مربيان پيشين شهرداري تبريز با من تماس گرفتند و به من گفتند که قراردادت براي فصل بعد با تيم شهرداري تبريز آماده است و زمانيکه به تبريز آمديد آقاي صاحب جمعي با شما تماس مي گيرد و آقاي صاحب جمعي با من تماس گرفت ولي هيچ صحبتي از تباني نشد.

ارتباط تلفني بعدي برنامه با طاهري سرمربي تيم شهرداري ياسوج برقرار شد و وي نيز وجود مسائل پشت پرده را در ليگ دسته اول باشگاه هاي کشور تاکيد کرد.

اما اتابک نمازي بازيکن تيم شهرداري ياسوج وجود هرگونه مسائل پشت پرده را تکذيب کرد و عنوان نمود: نمي دانم چرا اسم مرا مي آورند؛ شايد اين به اين دليل است که من آذري زبان هستم و به خاطر اين است که اين شائبه به وجود آمده است.

فراز کمالوند در ارتباطي دوباره با برنامه نود گفت: از قديم گفته اند که زمستان مي رود و روسياهي به ذغال مي ماند. بازيکن مي گويد که با من صحبت نکرده اند اما به زور مي گويند که چرا با شما صحبت کرده اند. زعفراني در طول يک فصل گذشته هفته اي يک دفعه با من تماس مي گيرد چرا بايد کس ديگري با او صحبت کند؟ الان از تباني چه چيزي درامده است؟ کي با کي تباني کرده است؟

فردوسي پور: يک نفر تماس گرفته و گفته که در کرمانشاه در هتل شما به يکي از بازيکنان تيم راهيان کرمانشاه سکه داده ايد؛ آيا اين موضوع را قبول داريد؟

کمالوند: اگر من اين کار را کرده باشم بايد تيم شهرداري تبريز را منحل کرد؛ ولي هرکس که اين موضوع را مطرح کرده است بايد مدرک بياورد.

برنامه نود در ساعت 2:24 بامداد سه شنبه سوم ارديبهشت ماه 1392 به پايان رسيد و به مسابقه نظر سنجي پيامکي آن حدود يک ميليون 800 هزار پيامک ارسال شد و نتيجه زير به دست آمد:

نظرات بینندگان
عشق سیاست
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۳ - ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۲
۱۸
۱
دیشب از قدرت سیاست بازی علی کفاشیان در برنامه نود بسیار لذت بردم آنقدر مسط شطرنج بازی میکرد که انگار اسطوره سیاست است.
سینیا
|
Iraq
|
۱۷:۰۷ - ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۲
۰
۰
یارو یه سال پیش یه کاری کرده (تازه اگه کرده باشه) تونوقت الان یادشون افتاده؟؟؟
hfd
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۴ - ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۲
۰
۰
خیلی جالب بود من دیشب نتونستم ببینم فکر کردم از دستم رفته این برنامه