۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۰

واکنش نامزدهای انتخابات به "بگم بگم"!

هفته آقای رییس جمهور بود. محمود احمدی نژاد از تمام فرصت های خود استفاده کرد که شخصیت های مهم و برخی نهاد های کشور را مورد حمله قرار دهد. سیاست احمدی نژاد در تمام این حملات همان سیاست "بگم بگم"! بود.
کد خبر : ۱۰۸۶۷۳


صراط:  سفرهای پی در پی استانی محمود احمدی نژاد این فرصت را در اختیار وی قرار داده است تا بتواند از تریبون های شهرهای مختلف استراتژی انتخاباتی خود را پیگیری نماید. احمدی نژاد که به نظر می رسد تمام تلاش خود را برای تائید صلاحیت اسفندیار رحیم مشایی کاندیدای احتمالی مورد حمایت خود صورت می دهد، در سفر به خوزستان و اصفهان تاکتیک "بگم بگم" را فعال کرد.

احمدی نژاد در سفر به خوزستان در جمع مردم هفتکل گفت: «پیغام دادند که فلانی اگه روت رو زیاد کنی پدرت را درمی‌آوریم. ما تا پایان جان در خدمت عدالت، انقلاب، مردم و راه ولایت و امامت هستیم و هزاران احمدی‌نژاد فدای یک قطره عدالت و یک موی سر مردم ایران.»

رییس‌جمهور با بیان اینکه «می‌گویند باهات برخورد می‌کنیم»، اظهار کرد: «برخورد کنید؛ شما عددی نیستید در برابر ملت که بخواهید برخورد کنید. ملت ایران هیچگاه در برابر ابرقدرت‌ها جا نزد و توی دهن آنها زد و باز هم این کار را می‌کند و شما که کسی نیستید. شما هر کدامتان هر گوشه‌ای از پرونده‌تان را بالا بزنیم دیگر جایی در بین ملت ایران نخواهید داشت.»

وی همچنین در سخنانی دیگر گفته است که «یکی از آقایان که خیلی به دولت بد و بیراه می‌گوید و هر روز به دولت تهمت می‌زند، یک دوره فرصت گیرش آمد و همان دوره استفاده کرد و 11–۱0 میلیارد بُرد. چهار – پنج سال است که دنبالش هستیم که آن را برگرداند، اما انگار نه انگار. ۲۵ – ۲۶ میلیارد به رفیقش داده و او هم به دنبال کاسبی رفته است.»

تهدید های احمدی نژاد واکنش های زیادی را در پی داشته است اولین واکنش از سوی سرلشگر فیروز آبادی بود که این سخنان را مصداق "تشویش اذهان عمومی" دانست. پس از انتقاد فیروز آبادی نمایندگان مجلس نیز انتقادهایی را به احمدی نژاد وارد کردند. حسین شریعتمداری در روزنامه کیهان نیز سخنان احمدی نژاد را مورد نقد قرار داد.

نماینده ولی فقیه در سپاه در واکنش به سخنان احمدی نژاد در سفرهای استانی مبنی بر تهدید به افشاگری گفت: «دولتمردان وظیفه خود را انجام دهند و به فکر حل مشکلات اقتصادی و نیازهای عمومی مردم باشند.»

اما فعال شدن تاکتیک "بگم بگم" احمدی نژاد با واکنش نامزهای انتخابات ریاست جمهوری روبه رو شده است. مصطفی پورمحمدی که خود یکی از مهمترین شخصیت هایی است که از سوی رییس جمهور تهدید شده است در این باره اظهار کرد:«اینگونه سخنان اخلاقی نیست دنیای رقابت دنیای مردانگی است من آماده‌ام با تمام مدعیان در کشور در گفت‌وگوی مستقیم حضور پیدا کنم و هر کسی حرفی دارد آنجا جواب دهم؛ چرا که بگم‌بگم حربه ضعفا است و من می‌خواهم دولت قدرتمند ایجاد کنم.»

علی اکبر ولایتی نیز با وجود این که از سوی برخی ناظران فردی نیست که بتواند در برابر تاکتیک بی رحم احمدی نژاد دوام بیاورد،گفت: «آمادگی دارم پاسخگوی تمام بگم‌بگم‌های احمدی‌نژاد و شبهاتی باشم که در رابطه با خودم از سن نوجوانی تاکنون مطرح می‌شود.»

محمدرضا باهنر هم  به این رویکرد واکنش نشان داد و عنوان کرد:«واقعیت است که من از بگم‌بگم‌های احمدی‌نژاد می‌ترسم همانطوری که باید از تریلی‌اي که راننده‌اش حالی به حالی است ترسید و از جلوی آن فرار کرد.»

 محمدباقر قالیباف نیز در این باب گفت: «فکر می‌کنم فضای بگم‌بگم دیگر گذشته و قدیمی شده و جامعه هم از اهداف اینگونه رفتارها آگاه است و مردم از اینگونه اعمال دوری می‌کنند.»

 علیرضا زاکانی هم معتقد است:«برای مبارزه با مفسدان اقتصادی نیاز به هیاهو نیست، باید بی‌سر و صدا با افرادی که به قدرت نزدیک‌ترند و فساد ایجاد می‌کنند برخورد کرد و سپس به مردم گزارش داد، نیازی به «بگم، بگم» و شعار دادن نیست.»

با وجود تمام این واکنش ها به نظر می رسد سیاست "بگم بگم" احمدی نژاد همچنان ادامه پیدا خواهد کرد و با توجه به این که رییس جمهور نشان داده است که  در ظاهرامر "بگم بگم" تفنگ بی فشنگ نیست، باید منتظر ماند و دید این تفنگ  را به سوی چه کسی نشانه می رود.
منبع: فرارو