۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۸

توصیه‌های یک متخصص درباره یوگا

یک متخصص پزشکی ورزشی با اشاره به اینکه با فراگیر شدن ورزش یوگا در کشور مسئولین بیشتر درصدد آموزش مربیان باشند، گفت: برخی افراد با داشتن موقعیت‌های نامناسب همچون طرز ایستادن، راه رفتن و نشستن موجب بروز و تشدید کمر وزانو درد می شوند اما تمرکز موجود در یوگا قادر به اصلاح پوزیشن‌ها و درمان دردهای حاصل از آن می شود.
کد خبر : ۱۰۹۰۲۳

صراط:   دکتر مریم ابوالحسنی  با بیان اینکه یوگا یک ورزش جسمی و فکری است، اظهار داشت: یوگا وحدت جسم و روان است که موجب می شود افراد به آرامش روحی و روانی، تعادل و تمرکز دست یابند که همه اینها نوید دست یابی به سلامتی بیشتر است.

وی با اشاره به اینکه یوگا بر کشش عضلات تاکید می کند، تصریح کرد: با توجه به اینکه انجام این ورزش کشش بیشتر عضلات را در پی دارد بنابراین کشش حاصل از آن باعث انعطاف پذیری هرچه بیشتر در ناحیه زانو، اطراف شانه و لگن می شود که این امر منجر به کاهش و حتی از بین رفتن درد و افزایش قدرت بدنی در آن قسمت خواهد شد.

این متخصص با بیان این مطلب که فشار وراده بر عضلات از طریق انجام ورزش یوگا در از بین رفتن پوکی استخوان موثر است، گفت: برخی افراد با داشتن پوزیشن های نامناسب همچون طرز ایستادن، راه رفتن و نشستن موجب بروز و تشدید کمر وزانو درد می شوند اما تمرکز موجود در یوگا قادر به اصلاح پزیشن ها و درمان دردهای حاصل از آن می شود.حرکات ورزش یوگا به دلیل داشتن تعادل و تمرکز به آن دسته از افراد و به خصوص سالمندانی که دارای اختلالات تعادل هستند کمک می کند تا تعادل خود را در زمان های مختلف حفظ کنند.

وی با اشاره به اینکه طرز نفس کشیدن در بروز و درمان بسیاری از بیماری ها تاثیرگذار است، اظهار کرد: یوگا تکنیک صحیح نفس کشیدن را به ما یادآوری می کند که این امر موجب بهبود گرفتگی عضلات قلبی عروقی و تسهیل گردش خونی می شود و اگر تمام حرکات این ورزش به شکل منظم انجام شود در کاهش وزن افراد بسیار موثر خواهد بود.

این متخصص پزشکی ورزشی افراد دارای مشکلات مفصلی و عضلانی را برای انجام یوگا به مشورت با پزشک برای مشخص کردن دامنه حرکتی توصیه کرد و گفت: با توجه به اینکه یوگا در یک مکان آرام و حرکات آرام صورت می گیرد استرس را در افرا د کم و در نهایت موجب تمرکز بیشتر می شود که تمام این فاکتورها در درمان اختلالات خواب و تقویت حافظه بسیار موثر هستند.

دکتر ابوالحسنی در پایان خانواده ها را به تشویق کودکان خود از سنین پایین برای روی آوردن آنان به یوگا توصیه کرد و افزود: انجام ورزش یوگا از سنین پایین تر موجب تناسب بیشتر بدن و حفظ تعادل می شود و با توجه به فراگیر شدن این ورزش در کشور مسئولین بیشتر درصدد آموزش های لازم به مربیان باشند.

منبع: ایسنا
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز