۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۰۸:۳۱

سرنوشت‌ شوم آوارگان سوري

گزارش ها حاكي از آن است كه ثروتمندان حاشيه خليج فارس در حال سوءاستفاده از زنان آواره سوري هستند.
کد خبر : ۱۰۹۱۶۶
صراط:شبكه الميادين در برنامه اي ويژه به بررسي وضعيت زنان آواره سوري و مشكلات آنها در كشورهاي ديگر پرداخت.


بنا بر اين گزارش آوارگان سوري سرنوشتي شوم دارند و از طريق واسطه هايي در لبنان، تركيه يا اردن به كشورهاي حاشيه خليج فارس فرستاده مي شوند.


اين زنان در ازاي دريافت مبالغي توسط ثروتمندان حاشيه خليج فارس مورد سوءاستفاده قرار مي گيرند تا لقمه اي نان براي زندگي به دست آورند.


پيش از اين نيز رسانه هاي بين المللي گزارش هايي از مشكلات متعدد زنان سوري در پي جنگ در اين كشور ارائه داده بودند.


موارد متعدد تعرض افسران تركيه اي، ازدواج اجباري با مردان مصري و ربوده شدن توسط تروريست هاي القاعده نمونه اي از اين گزارش ها بوده است.
منبع: فارس
برچسب ها: سوری آوارگان صراط
نظرات بینندگان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۰ - ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۳
۱
۰
با سلام . شیعیان آواره سوریه که برای نجات از ذبح شدن توسط سلفی های تکفیری به شیعیان ایران پناه آورده اند متاسفانه نه پناهندگی به آنها اعطا شده و نه سرپناهی حتی به شکل اردوگاهی . در حال حاضر جهت امرار معاش مجبور به تکدی شده اند در حالی که از ناحیه مردم شریف با کولیهای متکدی حرفه ای یکی فرض شده اند . اصفهان در منطقه حصه در منازل محقر با اجاره گزاف مجبور به زندگی در میان معتادین و مفسدین منطقه مشهور حصه هستند و حتی توان پرداخت اجاره هم ندارند . وضعیت وخیم و اضطراری آنها مستحق رسیدگی عاجل است . گروهی از زنان بی سرپرست سوری در قم در یک حسینیه شبها اسکان داده میشوند چون قبل از آن مجبور به گذران شب در خیابانهای قم بودند ولی همین گروه حتی قرص نانی هم برایشان تامین نمیشود و روزها مجبور به تکدی هستند . قبل از دیر شدن و تبعات سنگین بعدی رسیدگی به این شیعیان مظلوم ضروریست .وخامت وضعیت معاش این خانواده ها و همچنین زنان و کودکان بی سرپرست آنها در حدیست که میتوان گفت شمارش معکوس اضطرار و سقوط آنها شروع شده است . اول پول ناچیز ذ خیره که عمدتا صرف رسیدن به ایران شده سپس زیور آلات زنان آخر سر هم گوشی موبایل که اینها تنها چیزی بوده که میتوانستند با خود همراه بیاورند در مسیر فرار از وحشیگری سلفی های تکفیری با اتمام اینها چشم داشتن به کمک مردم و با نا امید شدن از کمک مردم ......تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل .