۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۹
مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا

مردان آقای‌خاص در پی تاریخ‌سازی دوباره+عکس

فردا شب تیم رئال مادرید در چارچوب دور برگشت از مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا در خانه خود پذیرای بورسیا دورتموند است.
کد خبر : ۱۰۹۲۱۲
صراط:  در دور برگشت از مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا فردا شب (سه‌شنبه) رئال مادرید اسپانیا در حالی در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو پذیرای بورسیا دورتموند آلمان خواهد بود که در دیدار رفت با نتیجه 4 بر یک مغلوب این تیم آلمانی شده است. دورتموند در این فصل گربه سیاه رئال بوده است. این تیم در فصل جاری 2 بار رئال را شکست داده و تنها یکبار شاگردان ژوزه مورینیو در خانه خود مقابل زردپوشان وست فالن به نتیجه تساوی دست یافته‌اند.

جدال چهارم تیم‌های رئال مادرید و بورسیا دورتموند در این فصل دیداری انتقامی و حیاتی برای رئال است، رئالی که باید با خلق معجزه‌ای دیگر ضمن گرفتن انتقام از شاگردان کلوپ خود را برای حضوری دوباره در فینال لیگ قهرمانان آماده کند. پرافتخارترین تیم لیگ قهرمانان اروپا که آخرین حضورش در فینال رقابت‌ها برمی‌گردد به فصل 02-2001 برای شکستن طلسم این ناکامی ناچار به جبران شکست سنگینی هستند که هفته قبل در سیگنال ایدوناپارک متحمل شدند.
 

 

بورسیا دورتموند که تنها تیم بدون شکست در فصل جاری رقابت‌های لیگ قهرمانان است تنها در صورتی حذف می‌شود که با نتیجه 3 بر صفر مغلوب رئال شود ولی اگر شاگردان یورگن کلاپ یک گل به ثمر برسانند آن وقت مادریدی‌ها برای صعود به 5 گل نیاز خواهند داشت، به همین منظور شاگردان آقای خاص باید پیش از هر چیز در خط دفاعی عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته باشند و دروازه خود را بسته نگه دارند سپس با وجود بازیکنانی همچون کریستیانو رونالدو، مسعود اوزیل، گونزالو هیگواین و کریم بنزما دروازه دورتموند را تهدید کنند. البته شاگردان مورینیو اگر کمی غفلت کنند بازیکنانی نظیر مارکو رویس، ماریو گوتسه و روبرت لواندوفسکی از دورتموند می‌توانند در کوچک‌ترین فرصت به دست آمده نسخه رئال را بپیچند.

اگر فردا شب رئال مادرید در اوج باشد توانایی شکست دورتموند را در حضور 90 هزار نفری هوادارانش دارد، هرچند کار این تیم برای صعود دشوار شده است. مادریدی‌ها نشان داده‌اند که در خانه خود خوب نتیجه می‌گیرند و در این رقابت‌ها طی یک سال و نیم گذشته هیچ شکستی را در برنابئو متحمل نشده‌اند.

 

 

رئالی‌ها که پیش از این 2 مرتبه بازگشت‌های معجزه‌آسایی داشته و تاریخ‌ساز شده‌اند امیدوارند این بار نیز موفق به تکرار تاریخ شوند. یکی از بهترین شب‌های تاریخ رئال مادرید در فصل 76-1975 مقابل دربی کانتی انگلیس در جام یوفا رقم خورد. مادریدی‌ها که در بازی رفت 4 بر یک تن به شکست داده بودند، در سانتیاگو برنابئو موفق شدند 5 بر یک از سد این تیم انگلیسی بگذرند و به مرحله بعد صعود کنند.
 

 

ورزشگاه سانتیاگو برنابئو به جز این شاهد یکی دیگر از بازگشت‌های تاریخی رئال در مرحله یک شانزدهم نهایی جام یوفا در سال 85-1984 مقابل اندرلشت بلژیک بوده است. رئال که دیدار رفت را 3 بر صفر به این تیم بلژیکی واگذار کرده بود موفق شد در دیدار برگشت با نتیجه 6 بر یک علاوه بر جبران شکست بازی رفت حریف بلژیکی‌اش را نیز تحقیر کند.

منبع: تسنیم