۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۰۸:۲۸
مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا

دورتموند به رئال باخت و به فینال رسید

بورسیا دورتموند آلمان با برتری مقابل رئال مادرید در مجموع ۲ بازی رفت و برگشت به دیدار نهایی مسابقات لیگ قهرمانان اروپا راه یافت.
کد خبر : ۱۰۹۴۰۹
صراط:  دور برگشت از مرحله نیمه نهایی مسابقات فوتبال لیگ قهرمانان باشگاه‌های اروپا با برتری 2 بر صفر رئال مادرید اسپانیا مقابل بورسیا دورتموند آلمان آغاز شد اما این تیم در مجموع 2 بازی رفت و برگشت با نتیجه 4 بر 3 به  زردپوشان ژرمن باخت و از صعود به فینال بازماند. 

تیم فوتبال بورسیا دورتموند که در دیدار رفت از مرحله نیمه نهایی مسابقات لیگ قهرمانان باشگاه‌های اروپا با نتیجه 4 بر یک از سد رئال مادرید گذشته بود از ساعت 23:15 روز سه‌شنبه با هدف دفاع از اندوخته مطمئن خود به ورزشگاه سانتیاگو برنابئو و مصاف کهکشانی‌ها رفت.

همانطور که انتظار می‌رفت بازی با حملات پردامنه رئال آغاز شد که از دست دادن فرصت‌های گلزنی عطش شاگردان مورینیو را خواباند تا دورتموند کم کم از لاک دفاعی خارج شده و به دروازه میزبان حمله کند.

در این بازی شاید توپ و میدان بیشتر در اختیار رئال بود اما دورتموندی‌ها هم در نیمه اول که با نتیجه تساوی بدون گل به اتمام رسید و هم در نیمه دوم صاحب موقعیت‌های بیشتری شدند و بارها تا آستانه فرو ریختن دروازه دیه‌گو لوپس پیش رفتند اما در گلزنی ناکام ماندند تا اینکه در دقیقه 83 روی همکاری کاکا با کریم بنزما، مهاجم فرانسوی رئال دروازه دورتموند را گشود. 

گل بنزما توپخانه رئال را گرم و میزبان را یکپارچه حمله کرد. رئال حمله می‌‎کرد، چشم بسته و بی‌مهابا تا شاید غیرممکن در دقایق پایانی بازی ممکن شود. حملات پردامنه رئال بار دیگر جواب داد، این بار در دقیقه 88 زمانی که سرخیو راموس پاس بنزما را به طاق دروازه دورتموند دوخت. با گل راموس امیدها در سانتیاگو برنابئو زنده شد اما تلاش های شاگردان ژوزه مورینیو در دقایق پایانی بی ثمر ماند و دورتموند با برتری 4 بر 3 در 2 بازی رفت و برگشت به فینال صعود کرد.

حریف دورتموند در بازی فینال لیگ قهرمانان اروپا چهارشنبه شب و بعد از دیدار بارسلونای اسپانیا - بایرن مونیخ آلمان مشخص شد، آنهم در شرایطی که ژرمن ها در بازی رفت به برتری 4 بر صفر رسیده اند.

منبع: تسنیم