۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۸:۱۲

ناگفته‌های مهدوی‌کیا پیش از خداحافظی+ عکس

مهدی مهدوی کیا به فاصله چند روز قبل از خداحافظی اش از تيم فوتبال پرسپوليس، در باشگاه حضور یافت و ناگفته های آخرش را به زبان آورد.
کد خبر : ۱۰۹۵۷۷
مهدی مهدوی کیا ظهر امروز با حضور در باشگاه خبرنگاران ضمن ملاقات با اعضای مجموعه و دیدار از گروه ورزشی با خبرنگار ما به گفتگو پرداخت.

**اتفاقات اخير باعث شد تصميم به خداحافظي بگيرم

مهدی مهدوی کیا، بازیکن تیم فوتبال پرسپولیس در گفتگو با خبرنگار ما گفت:‌ از ابتدا اعلام کرده بودم که این فصل آخرین حضورم در فوتبال به عنوان یک فوتبالیست است با توجه به اتفاقاتی هم که افتاد تصمیم گرفتیم در فینال جام حذفی از فوتبال خداحافظی کنم. در صورتی که پرسپولیس پیروز میدان باشد این جدایی با یک خاطره خوش همراه خواهد بود.

**کنار گذاشتن فوتبال سخت است

بازیکن تیم پرسپولیس در خصوص جدایی اش از فوتبال حرفه ای بیان داشت: پس از 22 سال بازي در فوتبال، خداحافظی کردن و کنار گذاشتن اين رشته ورزشي کار بسیار سختی است اما از همان ابتدا اعتقاد داشتم هر آمدنی یک رفتنی دارد و این دوران شیرین روزی تمام می شود.




**سن 36 سالگي زمان مناسب خداحافظي است

وی افزود:‌ این که يک بازیکن چه موقع از دنیای حرفه ای خداحافظی کند، یک تصمیم تخصصی است. معتقدم از لحاظ جسمانی قادر بودم حتی فصل دیگری نیز در لیگ حضور داشته باشم اما اینکه خداحافظی خوب برایم مهم است باعث شد در این فصل از فوتبال جدا شوم از سوی دیگر سن 36 سالگی زمان مناسبی برای خداحافظی با فوتبال حرفه ای است.

**خداحافظي من به سپاهان ارتباطي ندارد

مهدوی کیا در ادامه بیان داشت: تشریفات بازی من هیچ ارتباطی به باشگاه سپاهان نداشته است، از مسئولان این باشگاه برای همکاریشان تشکر می کنم. به دلیل اینکه فینال جام حذفی یک بازی رسمی است نمی توان در خلال آن بیشتر از 3 تعویض انجام داد.
پرسپولیس نیز با سختی به این مرحله رسیده بنابراين بازی فينال نیز از اهمیت بسیاری برخوردار است به همین دلیل دلم نمی خواهد یکی از تعویض های پرسپولیس برای چند دقیقه حضورم در زمین سوخت شود.در ماه های گذشته در بازیهای رسمی حضور نداشتم و بعد از فوت مادرم دو هفته از تمرینات دوری کردم اما در روزهای گذشته تمرینات سختی را انجام دادم که حتی برای یک بازی تشریفاتی هم آماده باشم، به هر حال این که برای دقایقی در زمین باشم تصمیمی است که توسط مسئولان گرفته شد و گمان می کنم مناسب هم بوده است.

** 20 سال در يک چشم به هم زدن گذشت

مهدوي کيا تصريح کرد: 20 سال پیش پیراهن فرشاد پیوس را گرفتم و حالا در يک چشم به هم زدن آن روزها گذشت و نوبت من است که خداحافظی کنم. کار دشواری است اما مدت زمان زیادی است که با این موضوع کنار آمده ام تنها آرزویم این است که این دوران به خوبی و با حضور 100 هزار هوادار به پایان برسد.

**خداحافظي هاي ما مثل بقيه ورزشمان شايسته نيست

وی خاطر نشان کرد: مي خواهم با پیراهنی که در این فصل با آن در رقابت های پرسپولیس حاضر شدم از فوتبال خداحافظی می کنم. متأسفانه خداحافظی ستارگان فوتبال ایران مانند تمام کارهای دیگر ورزشمان، شایسته نیست.
در تمام دنیا برای بازیکنانی که سالها برای ورزش کشورشان زحمت می کشند مراسم خداحافظی شایسته ای می گیرند تا از زحمات آنان تجلیل و قدردانی کنند اما این جریانات در ایران صورت نمی گیرد. امیدوارم از این به بعد به ورزشکاران اهمیت بدهند.

***شايد از تيم هاي پايه هامبورگ آغاز کنم

بازيکن تيم فوتبال پرسپوليس گفت: 2 سال پيش با باشگاه هامبورگ آلمان صحبت کردم که در تیم های پایه این باشگاه مربیگری کنم. درصورتی که این اتفاق بیفتد آغاز خوبی برای برنامه های مربیگری ام خواهد بود. نمی توانم بگویم به کجا می خواهم برسم زیرا روزی که فوتبال حرفه ای را آغاز کردم فکر نمی کردم در بوندس لیگا بازی کنم، تنها هدفم طی کردن پلکان پیشرفت برای تبدیل شدن به مربیگری حرفه ای است.
وی افزود: وحید هاشمیان نیز فوتبالیست خوبی بود برای تبدیل شدن به یک مربی حرفه ای از تیم های پایه آلمان شروع کرد و ایمان دارم با کسب تجربه به موفقیت می رسد.

** در کنار دوستي مهر با نوجوانان به جام جهاني ميروم بعد راهي آلمان مي شوم

مهدوی کیا در خصوص برنامه هایش برای مربیگری اضافه کرد: در نظر دارم در کنار دوستی مهر، مربی تیم ملی نوجوانان بازیکنان را همراهی کنم زیرا رقابت های مهم جام جهانی را در پیش دارند و به همین دلیل به همراه این تیم در جام جهانی هم حاضر می شوم و پس از آن برای شرکت در کلاسهای مربیگری عازم کشور آلمان می شوم.

**راه سختي را تا فينال طي کرديم اما سپاهان قدرتمند است

بازیکن تیم فوتبال پرسپولیس در خصوص چگونگی رقابت فینال جام حذفی بیان داشت: در جام حذفی شرایط سختی داشتیم دو بازی بیرون از خانه انجام دادیم که طی آن موفق به شکست تیم های ذوب آهن و داماش شدیم از سوی دیگر به دلیل اینکه شرایط خوبی در لیگ نداشتیم انگیزه زيادي برای کسب جام داریم اما سپاهان نیز تیم خوبی است و باقدرت به تهران می آید. تجربه ی این تیم می تواند برای ما مشکل ایجاد کند .

** در صورت پيروزي بر سپاهان قهرماني را به روح مادرم هديه مي کنم

مهدوی کیا در پایان خاطرنشان کرد: من آخرین نسل تیم ملی سال 98 هستم دوست داشتم تمام هم دوره ای هایم در این بازی حضور داشته باشند اما به دلیل انجام همزمان بازیها این اتفاقی نمی افتد.
مادرم از کودکی در پیشرفت من نقش به سزایی داشته و می خواسته من را در موفقیت های تیم محبوبم ببیند. دوست دارم قهرمان شویم و جام را بالای سر بگیریم و این قهرمانی را تقدیم روح مادرم کنم./مح

خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز