۰۲ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۵
قلعه‌نویی:

کی‌روش عمود خیمه تیم ملی است

کد خبر : ۱۱۳۶۷۵

امیر قلعه‌نویی پس از تساوی امروز مقابل الشباب امارات اظهار داشت: خدا را شکر می‌کنم که توانستیم جزو 8 تیم برتر آسیا باشیم. از همینجا از تمام هواداران فهیم استقلال، بازیکنان، هیئت مدیره، مدیرعامل تشکر می‌کنم که با یک کار گروهی به ما کمک کردند.

وی افزود: قلعه‌نویی کمترین کار را در موفقیت استقلال نقش داشت. خدا را شکر می‌کنم بعد از چند سال استقلال جزو هشت تیم برتر آسیا قرار گرفت. این فقط با وحدت و همدلی به دست آمده است نه چیز دیگر.

به گزارش صراط،   قلعه‌نویی ادامه داد: فراز و نشیب‌های خیلی زیادی داشتیم، در لیگ و در آسیا به دست‌اندازهای زیادی خوردیم اما خدا را شکر نتایج خوبی گرفتیم واقعاً بچه‌های من در این نتایج ریاضت کشیدند و باید از تک‌تک آنها تشکر کنم. مردانه می‌گویم بچه‌های ما خیلی خیلی سختی کشیدند.

سرمربی استقلال خاطرنشان کرد: ولی خدا را شکر می‌کنم که این بچه‌ها به حقشان رسیدند و این فقط بابت یکدلی آنها بود نه چیز دیگر.

وی در خصوص مشکلات مالی استقلال نیز گفت: مشکلات مالی استقلال آنقدر هم که می‌گویند حاد نبود اما ما باید قبول کنیم که سکته مالی داشتیم. برخی از بازیکنان ما 60 درصد پول گرفتند و برخی‌ها کمتر، به همین دلیل متأسفانه عدالت در توزیع نداشتیم.

وی افزود: در هر تیمی 6 یا 7 بازیکن شاخص وجود دارد و طبیعتاً این بازیکنان بیشتر پول می‌گیرند اما اصل حرف من این است که در این 35 سال هیچ دولتی نگاه ویژه به استقلال و پرسپولیس نداشته.

قلعه‌نویی ادامه داد: خیلی راحت امکان این وجود دارد که استقلال و پرسپولیس جوری وارد گود شوند که دغدغه مالی نداشته باشند. کاری که با سپاهان شد. راحت می‌شود این دو تیم را طبق قانون به یک وزارتخانه داد و با ردیف بودجه‌ای خاص خیلی از مشکلات برطرف شود. استقلال و پرسپولیس باید از این مشکلات ساعتی و روزی خارج شوند چون سرمایه‌های فوتبال ایران هستند. من باز هم می‌گویم دو بازیکن الشباب حدود 9 میلیون از تیم خود گرفته‌اند.

قلعه‌نویی خاطرنشان کرد: متأسفانه برخی‌ها هر روز می‌گویند که پول در فوتبال است، پس لطفاً بروید اینگونه از مسائل را هم نگاه کنید.

در فصل گذشته یک تیم عربی که در آسیا هم حضوری نداشت 300 میلیون درهم هزینه کرد، پولی بالغ بر 300 میلیارد تومان، اگر ما واقعاً می‌خواهیم در آسیا حرفی داشته باشیم نگاه‌مان به فوتبال و استقلال و پرسپولیس را باید عوض کنیم. 98 درصد پول فوتبال را دولت می‌دهد، این کار بد نیست اما باید نسبت به استقلال هم این نگاه باشد.

قلعه‌نویی در پاسخ سؤالی در خصوص آشتی امروز با هواداران نیز گفت: اولاً من با استقلال یک قرارداد دو ساله دارم، مطمئن باشید با کمترین هزینه و قرارداد به استقلال آمدم، قراردادهای دیگرم خیلی بیشتر از این حرف‌ها بود، آمدم تا استقلال را خوب بسازیم که خدا را شکر بد نبودیم اما از برخی ‌کارها دلخور بودم.

وی افزود: نمی‌خواهم همه چیز را باز کنم چون هرچه که بود تمام شد، شاهد اصلی استقلال فقط هوادارانش هستند. این را همه باید بدانند، 64 سال استقلال قدمت دارد، به دسته سه رفته و در آسیا هم قهرمان شده، اینها همه به خاطر پشتوانه این مردم است.

سرمربی استقلال در پاسخ سؤالی که درس خوبی به هواداران دادید یا خیر گفت: نه، من به هیچکس درس ندادم. فقط می‌خواستم یک فرهنگ غلط در استقلال نهادینه نشود.

سرمربی استقلال در پاسخ به سؤالی که تاریخ باز هم برای شما در حال تکرار است و احتمال دارد جایگزین کی‌روش باشید، گفت: تاریخ همیشه یک معلم خوب است و زنده است. الحمدلله من در این چند سال زاپاس بسیار خوبی برای این فوتبال بودم، هر وقت اتفاقی برای فوتبال می‌افتد سریعاً اسم من را به عنوان زاپاس می‌آورند. برای همه مهم ایران عزیز است. ان‌شاءلله ایران همیشه پاینده باشد، من با تمام وجودم آرزو می‌کنم که قطر را شکست دهیم و مردم عیدی خوبی بگیرند.

وی افزود: باخت مقابل عمان زیاد مهم نبود، اصل کار این است که به این جوان‌ها میدان می‌دهیم باید در این بازی‌ها بازنده باشیم تا در بازی‌های اصلی ضریب اشتباه آنها کمتر شود، درست است که باخت مقابل عمان چون در آمار فوتبال ثبت شده که ما سه گل از عمان خورده‌ایم، ناراحت کننده است ولی مهم‌تر میدان دادن به جوان‌ها است. من فقط این حرف را می‌زنم که من همیشه زاپاس خوبی بودم.

قلعه‌نویی در پاسخ سؤالی که به نظر شما کارهای کی‌روش جهت‌دار است یا خیر گفت: من تا الآن راجع هیچ لیست یا فردی حرف نزدم ولی سید مهدی رحمتی سرمایه تیم ملی است. اگر به جام جهانی برویم 70 میلیون ایرانی خوشحال می‌شوند. وقتی این نگاه در جامعه ما وجود دارد ما باید به فکر آسیب‌هایی که در جامعه ما جوان‌ها را تهدید می‌کند هم باشیم. ما چرا باید سرمایه‌سوزی کنیم، روزی که به استقلال آمدم خیلی‌ها درباره من مصاحبه کردند ولی نشستند و با تعامل 40 میلیون استقلالی را خوشحال کردم.

وی افزود: ماجرای فرهاد مجیدی را همه دیدید، اول خواستم او را بیاورم اما نشد ولی در نیم‌فصل و در شرایطی که تیم من قهرمان بود فرهاد را آوردم. هم به نظر مردم احترام گذاشتم و هم آنها را خوشحال کردم. الآن رحمتی از فوتبال آسیا بالاتر است، ایشان تجربه و پختگی دارد و کارنامه او را در آسیا دیده‌اید.

قلعه‌نویی ادامه داد: رئیس فدراسیون باید سریع‌تر ورود کند و با تعامل به نتیجه برسد. سرمربی یک تیم به نظر من عمود خیمه است اگر خیمه عمود نداشته باشد می‌ریزد. با احترام به کی‌روش ایشان عمود خیمه فوتبال ایران است، ولی باید یک جاهایی هم رئیس فدراسیون ورود کند و فقط به خاطر منافع ملی این کار را بکند.

سرمربی استقلال در پاسخ سؤالی که آیا این کارها جهت‌دار است یا خیر گفت: اینطور نیست و خواهشاً وارد این مسائل نشوید.

سرمربی استقلال در پاسخ سؤالی که آیا در استقلال می‌مانید یا خیر گفت: ما در لیگ و آسیا با تلاش همه نتایج خوبی گرفتیم روزی که با فتح‌الله‌زاده قرارداد بستم دو ساله بود. جای مبلغ را خالی گذاشتم تا فتح‌الله‌زاده پر کند، فکر و هدف من این بود که با استقلال موفق شوم. در غرب آسیا باید با یک تیم دو سال باشی تا به قهرمانی برسی، بعد یکسری اتفاقات افتاد و فرهنگ غلط در باشگاه استقلال حمله‌ور شد. من از ترسی که این کار نهادینه نشود عکس‌العمل نشان دادم و مردم هم متوجه شدند. اما اگر این تیم پشتوانه نداشته باشد و حفظ موجودی نشود چطور می‌خواهد موفق باشد.

وی افزود: ما باید 7 بازیکن بیاوریم که وزن آسیایی داشته باشند، حداقل 8 بازیکن می‌خواهیم تا با رقیب‌های شرقی مقابله کنیم. اگر اینطور رو به جلو برویم با توجه به توقع مردم به مشکل می‌خوریم.

وی افزود: من دوست دارم با تمام وجود در استقلال بمانم اما در جلسه‌ای باید در مورد مشکلات حرف بزنیم. من از عباسی وزیر ورزش تشکر می‌کنم. بعد از صحبت‌های من یک مقدار نگاهش به فوتبال بازتر شد. و فکر کنم به استقلال به زودی یک کمک خوب خواهد شد تا ما حساب‌های خودمان را تسویه کنیم و برای آینده برنامه‌ریزی کنیم. همیشه باید بدانیم مزد کارگر را تا وقتی که عرقش خشک نشده باید پرداخت کرد. فوتبال هم همین است، برخی از بازیکنان ما فقط 30 درصد پول گرفته‌اند. این یک ظلم به بازیکنان استقلال است اما شنیده‌ام یک تیم به بازیکنانش 110 درصد به همراه 30 میلیون اضافه داده چون امانت است، اسم تیم را نمی‌آورم. فوتبال در ایران 98 درصدش دولتی است به برخی از تیم‌ها نگاه خوبی دارند که خوب است. من می‌گویم به استقلال و پرسپولیس هم با همان نگاه، توجه کنید تا تبدیل به باشگاه شوند. اگر استقلال و پرسپولیس را حمایت کنیم خیلی از مشکلات جامعه حل می‌شود چون این دو تیم یک فرصت هستند.

وی خاطرنشان کرد: کدام تیم را می‌توانید پیدا کنید با این خدمات 30 میلیون هوادار داشته باشد. مردم در سرما و گرما با کمترین توقعات می‌آیند پس باید بر روی این دو تیم نگاه داشته باشیم. 30 سال از انقلاب می‌گذرد، هیچ دولتی از نگاه برنامه‌ریزی برای این دو تیم خوب وارد نشده، راحت می‌شود برای استقلال و پرسپولیس ردیف بودجه درست کنیم. خودم هم نمی‌دانم با این شرایط فصل بعد در استقلال می‌مانم یا خیر، اصلاً بگذارید ببینید ما را می‌خواهند یا خیر. با مشکلاتی که در هیئت مدیره و مدیرعامل است باید ببینم من را می‌خواهند یا خیر تا راجع به آن تصمیم بگیرم.

قلعه‌نویی در پایان در خصوص اظهارات نکونام که قطعاً فصل آینده از جمع آبی‌ها جدا می‌شود، گفت: من بعد از یک فصل سخت الآن این موضوع را می‌شنوم، اجازه بدهید 48 ساعت ریکاوری کنم بعد حرف بزنم. جواد در حد توان خود برای استقلال زحمت کشید. اگر بخواهد برود حرف دیگری است ما اگر باشیم بازیکنی را می‌خواهیم که با قلبش برای استقلال کار کند. جواد در حد توان خود زحمت کشید و یک قهرمانی کسب کرد و در کارنامه‌اش ثبت کرد. این بار دوم است که جواد قهرمانی را یک‌بار با پاس و این‌بار با استقلال کسب کرد. به هر حال اگر من باشم هیچکس را با زور نگه نمی‌دارم، باید تیم را حفظ کرد ولی وقتی کسی می‌خواهد برود باید برود. ان‌شاءلله موفق باشد.

منبع: فارس