۱۴ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۹

حاشیه‌های جالب سفر جلیلی به اهواز

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به منظور دیدار با مردم استان خوزستان به اهواز سفر کرد.
کد خبر : ۱۱۴۶۷۱

صراط:سفر سعید جلیلی کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به اهواز دارای حاشیه هایی بود.

پس از بر زمین نشستن هواپیما ، سعید جلیلی مانند مردم عادی از درب عمومی فرودگاه اهواز خارج شد و در جمع هوادارانش حضور یافت.

در آیین استقبال از جلیلی جمعی از خانواده های معظم شهدا، جانبازان، ایثارگران، عشایر عرب و بختیاری، و مردم شهرهای مختلف خوزستان حضور داشتند.

حضور جوانان در آیین استقبال از سعید جلیلی در فرودگاه اهواز مانند همیشه نمایان‌تر بود که با در دست داشتن تصاویری از کاندید مورد حمایت خود، از وی استقبال کردند.

برخی از حامیان سعید جلیلی ساعت‌ها در انتظار ورود وی به فرودگاه اهواز بودند و برخی از اعضای ستاد مردمی استان خوزستان نیز در تدارک مراسم استقبال بودند.

جوانان خوزستانی با شعارهای "نه سازش نه تسلیم یار جلیلی هستیم"، "جلیلی قهرمان خوش آمدی شهرمان" و "برگ برنده ما شهید زنده ما" از سعید جلیلی استقبال کردند.

جلیلی در بدو ورود به اهواز  با خیل هوادارانی روبرو شد که از ساعاتی قبل در فرودگاه  اهواز به استقبالش آمده بودند.

حامیان عرب و فارس پیش از ورود سعید جلیلی، با خواندن اشعار عربی و فارسی به استقبال وی رفتند.

این کاندید انتخابات ریاست جمهوری در ادامه سفر خود به دیدار آیت‌الله موسوی جزایری نماینده ولی‌فقیه در استان خوزستان و امام جمعه اهواز رفت و با ایشان گفت وگو کرد.

آیت‌الله موسوی جزایری در این دیدار گفت: گرایش علما، طلاب، جوانان و عامه مردم به جنابعالی مشهود است که این گرایش به جنابعالی مصداق آیه شریفه قرآن کریم است که می فرماید «ان الذین آمنوا و عملوا الصالحات سیجعل لهم الرحمن ودا(کسانی ایمان می آورند و عمل صالح انجام می دهند خداوند از ایشان در دل مومنین محبت و دوستی قرار می دهد)».

وی افزود: قاطبه علمای خوزستان مانند جناب آیت‌الله کعبی که مورد وثوق مردم و روحانیت هستند از شما حمایت می کنند.

یکی دیگر از برنامه های سفر جلیلی به اهواز، حضور در گلزار شهدا بود که وی به همراه جمعی از هوادارانش به مقام شامخ شهدای والامقام این شهر ادای احترام کردند.

سعید جلیلی بر مزار سردار سرلشکر شهید حاج علی هاشمی فرمانده دلیر قرارگاه سری نصرت و سپاه امام جعفرصادق (ع) و سردار شهید مهدی نریمی حضور یافت و ضمن ادای احترام به مقام این شهدا، برای شادی روحشان فاتحه ای قرائت کرد.

هواداران این کاندید ریاست جمهوری برای حضور سعید جلیلی در اهواز یک پژو پارس تدارک دیدند که وی نیز پراید سواری را کنار گذاشت و با این خودرو برنامه هایش را انجام داد.

حضور در منطقه عین دو از دیگر برنامه های سفر سعید جلیلی به اهواز بود که وی در جمع مردم این منطقه و مناطق دیگر به سخنرانی پرداخت.

در هنگام ورود جلیلی به منطقه عین دو، جمعی از مردم خونگرم منطقه با تکان دادن دست ورود وی را خوش آمد گفتند.

چند کودک عرب زبان منطقه نیز وقتی متوجه حضور سعید جلیلی شدند به شادی پرداختند و شادی خود را با یزله کردن ابراز داشتند.

عشایر عرب نیز که مدت زیادی در عین دو تجمع کرده بودند با آداب و رسوم خاص منطقه، از میهمان خود استقبال و پذیرایی کردند.

جمعی از جوانان غیور هم با اشعار عربی و رقص و پایکوبی مخصوص (یزله) از این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری استقبال بی‌نظیری داشتند.

سعید جلیلی پس از ورود به حسینیه حضرت ابوالفضل العباس(ع) عین دو برای دقایقی به ابراز احساسات مردم پاسخ داد و سپس برای احترام به علما و سادات حاضر در مجلس نزد آنها رفت.

یکی از جوانان منطقه عین دو با تقدیم دسته گلی به سعید جلیلی از وی استقبال کرد و جلیلی نیز برای دقایقی با این جوان اهوازی به گفت و گو پرداخت.

هنگام سخنرانی جلیلی چند تن از جوانان و اهالی منطقه با اشعاری به زبان عربی در وصف حضرت حضرت ابوالفضل العباس(ع) ، امام خمینی (ره) و رزمندگان اسلام از به وی خوش آمد گفتند.

تمثال شهدای هسته ای و چند تن از شهدای خوزستان از جمله سردار سرلشکر شهید حاج علی هاشمی فرمانده دلیر قرارگاه سری نصرت و سپاه امام جعفرصادق (ع) و سردار سرلشکر اسماعیل دقایقی فرمانده لشکر 9 بدر بر روی بنری در حسینیه نصب شده بود.

سعید جلیلی نخستین کاندید ریاست جمهوری بود که در منطقه محروم عین حضور یافت و با مردم این خطه گفت و گو کرد.

در بازگشت به اهواز در منطقه عین دو، خودروی نیروی انتظامی با قطعه سنگی برخورد کرد و از حرکت باز ایستاد ولی خوشبختانه حادثه آنچنانی رخ نداد.

سعید جلیلی سپس به مسجد ارشاد رفت تا در جمع مردم غیور خوزستان که از شهرهای مختلف به اهواز آمده بودند سخنرانی کند.

جوانان خوزستانی با شعارهای "حسین حسین شعار ماست جلیلی افتخار ماست"، جلیلی سرافراز خوش آمدی به اهواز" و "نه سازش نه تسلیم یار جلیلی هستیم" از این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری استقبال کردند.

با برنامه‌ریزی مسئولان برگزاری مراسم، قرار بود سخنرانی در خیابان روبروی مسجد برگزار شود ولی سعید جلیلی اعلام کرد به خاطر غیر قانونی بودن در مسجد سخنرانی می کند.

با اینکه این موضوع اعلام شد ولی ماموران نیروی انتظامی با برخوردی ناشایست به جمع کردن بلندگوها و فرش روی جایگاه پرداختند که وجه خوبی در انظار حاضران نداشت.

با این که جمعیت داخل مسجد، به هم فشرده بود ولی باز هم تعدادی زیادی که می توان گفت شاید دو برابر جمعیت حاضر در مسجد بودند در خیابان های اطراف سخنرانی را گوش دادند.

جوانانی از شهرهای مسجدسلیمان، شوشتر، ایذه، رامهرمز، هفتکل و باغملک برای گوش دادن به سخنان جلیلی به اهواز آمدند.

جمعی از دانشجویان دانشگاه‌های اهواز که از شهرهای مختلف کشور از جمله گچساران بودند در مراسم سخنرانی جلیلی حضور یافتند.

تعدادی از جوانان شهرستان بندر امام خمینی (ره) نیز با حضور خود در مراسم سخنرانی سعید جلیلی در مسجد ارشاد اهواز، شوری بی نظیر به مجلس بخشیدند.

در خلال سخنرانی سعید جلیلی چند تن جوانان بختیاری و عرب زبان صحبت های وی را قطع و به بیان مشکلات خوزستان پرداختند که مورد تایید حاضران قرار گرفت.

ازدحام جمعیت در مسجد ارشاد اهواز به حدی زیاد بود که در همان دقایق نخستین برنامه دکور جایگاه سخنرانی به هم ریخت و بنر پشت جایگاه پاره شد.

قطع و وصل شدن صدای میکروفن نیز یکی دیگر از حاشیه های سخنرانی سعید جلیلی در جمع مردم خوزستان بود.

به گفته چند تن از خبرنگاران حاضر در مجلس، استقبال از سخنرانی سعید جلیلی در بین مجالس دیگر کاندیدها بی‌نظیر بود.

با وجود گرمای طاقت فرسای اهواز، سعید جلیلی حدود یک ساعت سخنرانی کرد و حاضران نیز با دقت به سخنانش گوش دادند.

اهالی برخی از روستاهای اطراف اهواز و برخی از شهرهای جدید مانند کوت عبدالله و شهرستان کارون نیز در مجلس حضور یافتند.

سعید جلیلی در پاسخ به کسانی که می گفتند "نه سازش نه تسلیم یار جلیلی هستیم" گفت که بگویید "نه سازش نه تسلیم یار ولایت هستیم" که جمعیت پس از آن، این شعار را چند بار تکرار کردند.

آیت‌الله شیخ عباس کعبی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری و عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در طول سفر همراه سعید جلیلی بود.

جمع زیادی از روحانیون خوزستان نیز در جلسه سخنرانی سعید جلیلی حضور داشتند و حامیان این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری را همراهی می کردند.

پس از پایان سخنرانی جمع زیادی از جوانان و نوجوانان سعید جلیلی، با حضور در خیابان مختلف اهواز به توزیع تصاویر و بروشورهای برنامه‌‌های وی پرداختند.

منبع: فارس
برچسب ها: جلیلی اهواز صراط