۲۸ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۷
تقلای بی حاصل نتانیاهو

اسراییل و «ماه عسل» بین المللی حسن روحانی

تلویزیون کانادا گزارش کرده که رژیم اسراییل از نتیجه انتخابات ایران ناراضی است و در توقف فعالیت های اتمی این کشور در موضع دشواری قرار گرفته است.
کد خبر : ۱۱۷۵۵۰
صراط: به گزارش این شبکه، «در شرایطی که حسن روحانی احتمالاً از یک ماه عسل بین المللی لذت خواهد برد، اسراییل برای جلب حمایت های جهانی به هدف اعمال تحریم های جدید و یا حتی اقدام نظامی علیه دشمن قسم خورده خود با دشواری هایی روبرو خواهد شد».
بر این اساس بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در اولین اظهارنظر خود در مورد انتخاب رئیس جمهوری جدید ایران گفته است «بیایید خود را فریب ندهیم. جامعه بین الملل نباید درگیر افکار پوچ و واهی شود و وسوسه شود که فشار روی ایران برای توقف برنامه اتمی این کشور را کاهش دهد».
این در حالی است که موضع نتانیاهو در تلاش برای متقاعد کردن جامعه جهانی به خطرآفرین بودن ایران، حتی در داخل سرزمین های اشغالی هم طرفداران زیادی ندارد.
در همین راستا و در بخشی از گزارش تلویزیون کانادا از قول میر لیتواک، رئیس دپارتمان مطالعات ایران شناسی در دانشگاه تل آویو عنوان شده است که «احتمال دارد چهره خندان و تبسم روحانی به جهان غرب» گزینه نظامی (علیه ایران) را کمرنگ تر کند.