۰۲ تير ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۳
ترویج فرهنگ کلاسیک رومی با لعاب غربی

BBC و سوژه جذابی به نام کارناوال ریو + تصاویر

بی بی سی با پوشش دادن اخباری همچون"توجیه شراب خواری در یونان" و همین"کارناوال برزیل" در کشورهای که مثل ایران در حال توسعه اند سعی می‌کنند این را القاء کند که اگر جوانان ایران آن توقعی که از جوانیشان دارند برآورده نمی شود، بیشتر از آنچه ریشه در مسائل اقتصادی داشته باشد ریشه در ساختار عقیدتی نظام ایران دارد.
کد خبر : ۱۱۸۴۷۰
صراط: برخی معتقدند که در آینده شاهد بعد جدیدی از عملیات‌  روانی غرب جهت به تصویر در آوردن نقش و ماهیتی از پیش تعریف شده برای زنان خواهیم بود.

شاهد این مدعا رامی توان در نسل جدید فیلم‌های ایرانی تولید خارج از کشور و یا پوشش اخباری به ظاهر مربوط به فعالان حقوق زن دید. در تمام این موارد غرب بدنبال ارائه تصویری صرفا جنسیتی از زن است، استقلال زن را در هم‌خانه شدن با پسران تعریف می‌کند و یا آزادی عمل او را در مهاجرت خودسرانه به خارج کشور می‌داند. یکی از این موارد تازه ارائه تصویر برهنه طلب از زنان است، در حقیقت در این فاز جدید، غرب سعی می‌کند با دست گذاشتن بر غرایز انسانی و شهوات نفسانی، به برابر معرفی کردن شادی با برهنگی بپردازد که بعنوان شاهد می‌توان به پخش کارناوال جماعتی برهنه در ریودوژانیرو پایخت برزیل اشاره کرد. پخشی که بی بی سی بعنوان بازوی عملیات روانی انگلیس در حاشیه آن بدنبال اهداف خود علیه ساختار اخلاقی- ارزشی خود علیه جامعه است.



تعریف کارناوال


کارناوال در اصل نوعی مراسم مذهبی است، کارناوال فرصتي بود که کاتولیک‌ها از آخرين فرصت هاي باقي مانده قبل از ايام امساک براي ضيافت و شادي استفاده کنند. اما با فروپاشی حکومت کلیسا در اروپا و ظهور عصر ضد مذهب "رنسانس"، این مراسم مذهبی نیز در ماهیت خود دچار انقلاب‌های معکوس ضد اخلاقی شد. از این روست که ما در نمایه این مراسم در دوران معاصر بیش از یک مراسم رژه همگانی، شاهد رزمایش برهنگی و زنان نیمه عریان هستیم.

هدف بی بی سی از پخش کارناوال ریو

شبکه بی بی سی در جهت راهبرد خود علیه نظام اخلاقی و مذهبی حاکم بر ایران در اغلب موارد به طور غیر مستقیم با ذکر مثال‌های فرا مرزی به عملیات روانی خود دست می‌زند. بی بی سی جهت سلطه بر ذهن مخاطب از یک سو به سراغ تحریک غرایض نفسانی می‌رود و از سوی دیگر با پخش "هوشمندانه" این تصاویر پس از شصت دقیقه خبر سعی می‌کند بر ذهن خسته مخاطب که خلع سلاح شده است سلطه بیابد.
غرض بی بی سی از این سلطه مجموعی از اهداف است که سعی می‌شود در ذیل به اهم آنان پرداخته شود:



1. ضربه زدن به دید جامعه ایران از رابطه با آمریکای لاتین

از آغاز حضور ایران در حیاط خلوت آمریکا، غرب بدنبال ضربه زدن به این حضور است، که در ابعاد مختلفی همچون تحریم، هشدار و عملیات ایران هراسی آن را پیش می‌برد. یکی از این دست فعالیت‌های جدید غرب، ضربه زدن به پایگاه اجتماعی حامی این حضور در ایران است، در این بعد جدید غرب سعی می‌کند در قالب مسائلی همچون " امتیاز دهی اقتصادی گسترده ایران به کشورهای آمریکای لاتین"، "رابطه توامان آن‌ها با ایران و آمریکا"و در نهایت "مستبد نامیدن رهبران کشورهای حامی ایران در آن منطقه" به پایگاه اجتماعی نظام در این زمنیه لطمه بزند.

در پخش کارناوال مذکور، بی بی سی بدنبال آن است که با ارائه تصویر فاسد از این منطقه از یک سو جمهوری اسلامی را به داشتن عقاید"ماکیاولیستی"متهم کند و از سوی دیگر رابطه ایران با آمریکای لاتین را "بی فایده" و "فاقد اثر پذیری" معرفی نماید. تا از این روی باعث برخاستن اعتراضات اجتماعی در ایران نسبت به این رابطه شود.

2. ترویج فرهنگی رومی ـ غربی

غرب از دیر باز تا کنون بدنبال این است که به هر نحوی از انحاء به صدور فرهنگ خود به ایران بپردازد تا آن را جایگزینی برای فرهنگ اسلامی کند. زیرا که غرب به خوبی می‌داند برای ساقط کردن نظام‌های دارای عقبه ایدئولوژیک بایست ساختار فرهنگی آن را خدشه دار کرد، تا بدنبال آن، نظام رقیب خواستگاه اجتماعیش را از دست بدهد و به سمت سقوط و فروپاشی پیش رود.

همانطور که در بخش مقدماتی گفته شد، کارناوال دارای ریشه‌ای رومی و کاتولیک بوده و از این رو بازوی عملیات روانی انگلیس بدنبال این است که با معرفی این مراسم به عنوان جشنی برای شادی همچون سایر مراسم غربی من جمله هالووین به باب کردن این مراسم در محافل ایرانیان به پردازد تا بدین ترتیب، پروژه صدور فرهنگ خویش را پیش ببرد.



3. ضربه زدن به ساختار ایدئولوژیک جامعه

بی بی سی در معرفی کارناوال مذکور، از عباراتی همچون "معروف ترین جشن جهان"، "میلیون‌ها نفر تماشاچی"و... استفاده می‌کند.  در حقیقت همانطور که گفته شد، بی بی سی بدنبال این است که با تحریک غرایز نفسانی، شادی را به فحشاء و برهنگی تعمیم دهد و برهنگی و بی بند و باری را از لزومات شادی برای جوانان معرفی نماید.

بی بی سی به مشکلات پدید آمده در این جوامع همچون "پیدایش نسلی حرام زاده، "خیانت زوجین" و....اشاره نکرده و فقط به پخش شادی‌های تصنعی و کذایی مشتاقان فحشاء در این مراسم می‌پردازد. بی بی سی به تشویق منکری می‌پردازد که نظام ایران و اسلام عزیز آن را نهی و در برخورد با آن تاکید دارند. بدین رو بی بی سی بدنبال معرفی کردن اسلام و نظام بعنوان مخالفین شادی است تا از این رو به پایگاه اجتماعی و پشتوانه عقیدتی نظام لطمه بزند.
    
در مجموع شبکه عملیات فرهنگی- روانی غرب بدنبال این است که با تحریک غرایز اولیه و شهوات نفسانی دهن مخاطب را به سمت و سوی مطلوب خود هدایت کند. بی بی سی بعنوان یکی از زبده ترین نیروهای جنگ فرهنگی غرب علیه ایران در سلسله موارد مختلفی همچون"توجیه ازدواج همجنس گرایان"، "ترویج هم خانگی" و همین موضوع مورد بحث یعنی"کارناوال مشتاقان فحشاء"به دنبال این است که شادی و تفریحات جوانی را به تمام مواردی تعمیم بدهد که در ایران از نظر عقیدتی و ایدئولوژیک بر مقابله با آنان تاکید شده است.

بی بی سی این هدف را در سر دارد تا از نظام ایران و اسلام چهره‌ای "شادی ستیز" و "جوان ستیز" ارائه دهد تا سعی کند که ذهن مخاطب بالاخص جوانان را به این مسیر سوق دهد که راه حل شادی در بیرون از مبانی عقیدتی نظام ایران یعنی اسلام عزیز است.

بی بی سی با پوشش دادن اخباری همچون"توجیه شراب خواری در یونان" و همین"کارناوال برزیل" در کشورهای که مثل ایران در حال توسعه اند سعی می‌کنند این را القاء کند که اگر جوانان ایران آن توقعی که از جوانیشان دارند برآورده نمی شود، بیشتر از آنچه ریشه در مسائل اقتصادی داشته باشد ریشه در ساختار عقیدتی نظام ایران دارد.

در فاز نهایی این دسته از عملیات ها، بی بی سی بدنبال این است که با القای حس نامیدی به جوانان ایرانی، آن‌ها در قبال جوانان غربی از خود باخته کند تا از این رو به سهولت به استراتژی اصلی خود یعنی صدور فرهنگ سکولار به ایران بپردازد.
منبع: فردا