۲۵ تير ۱۳۹۲ - ۰۵:۳۰

فرار از صحنه تصادف با خودرو تحت تعقيب

راننده اي که حدود ۳ ماه قبل، سرقت خودرو خود را به پليس گزارش کرده بود، پس از فرار از صحنه يک تصادف خسارتي با مشکلات خاصي مواجه شد.
کد خبر : ۱۲۳۲۴۳
صراط: حدود ۳ ماه قبل راننده اي با مراجعه به يکي از کلانتري هاي مشهد از سرقت خودرو خود خبر داد. اين راننده زن به پليس گفت: خودروام را در حاشيه خيابان پارک کرده بودم که به سرقت رفته است.
 
در پي اعلام اين گزارش، پرونده اي در اين باره تشکيل شد و شماره انتظامي خودرو پژو با ثبت در سيستم مرکزي فرماندهي و کنترل پليس به همه مراکز و يگان هاي انتظامي ابلاغ شد تا مورد پي گيري قرار گيرد. از سوي ديگر راننده مذکور پس از اين ماجرا به خاطر آورد که خودرواش را در مکان ديگري پارک کرده است او وقتي به محل ياد شده رفت خودرو خود را در حاشيه خيابان مشاهده کرد و با خوشحالي سوار خودرو شد و به منزلش بازگشت. در حالي که پيدا شدن خودرو را نيز به پليس اعلام نکرده بود.
 
مدتي از اين ماجرا گذشت تا اين که راننده ياد شده روز گذشته هنگامي که سوار بر خودرو پژو اش بود در منطقه طرقبه با يک دستگاه پيکان تصادف کرد و از محل گريخت. به دنبال وقوع اين حادثه، راننده پيکان شماره انتظامي پژو را يادداشت کرد و با تسليم شکوائيه اي به پليس خواستار دستگيري راننده فراري شد.
 
اين گزارش حاکي است: ماموران انتظامي طرقبه با استعلام از مرکز فرماندهي و کنترل پليس متوجه شدند که خودرو پژو به عنوان خودرو مسروقه تحت تعقيب قرار دارد بنابراين ماموران کلانتري حصار گلستان با اجراي طرح مهار در منطقه موفق شدند خودرو مذکور را شناسايي و راننده آن را به عنوان مظنون به سرقت دستگير کنند.
 
راننده زن که از اظهارات ماموران دچار حيرت شده بود باارائه مدارک شناسايي و مالکيت خودرو اثبات کرد که خودرو پژو متعلق به خودش است او در تشريح ماجراي ثبت شماره انتظامي خودرواش به عنوان خودرو مسروقه گفت: آن روز فراموش کرده بودم که خودروام را در نقطه ديگري پارک کرده ام وقتي ديدم خودروام نيست موضوع را به پليس گزارش کردم اما پس از آن که خودرو را پيدا کردم ديگر ماجرا را به پليس اطلاع ندادم.
 
این گزارش حاکي است: راننده مذکور پس از اثبات ادعايش آزاد شد و با پرداخت جريمه و خسارت راننده پيکان از يک دردسر بزرگ نجات يافت.
 
در همين رابطه يک مقام انتظامي به شهروندان توصيه کرد: پس از ثبت شماره انتظامي خودرو به هر عنواني در سيستم پليس، موضوع تحت پي گيري قرار مي گيرد بنابراين شهروندان به خاطر اين که دچار دردسر نشوند حتما پس از رفع مشکل موضوع را به پليس گزارش کنند تا شماره مذکور از سيستم مرکزي فرماندهي و کنترل حذف شود.
منبع: خراسان