۰۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۵
به مناسبت يكم مرداد تولد داريوش فرضيايي؛

"عموپورنگ" تولدت مبارك +تصاوير

يكم مرداد ماه، سالروز تولد داريوش فرضيايي، "عموپورنگ" بچه هاي ايران زمين است.
کد خبر : ۱۲۴۸۵۶
  صراطداريوش فرضيايي، عموپورنگ بچه هاي ايران در نخستين روز از مرداد ماه در تهران متولد شد.


مادر فرضيايي گيلاني و پدرش آذري است و او تحصيلات خود را در رشته گرافيك ادامه داد و با مدرك كارشناسي از دانشگاه فارغ التحصيل شد.


او در سال 1373 فعاليت هنري خود را با گزارشگري در راديو آغاز كرد و پس از آن در برنامه عصر جمعه با راديو، در تيپ هاي مختلفي ظاهر شد كه شاخص ترين آن ها، "گل پسر" و "ننه بلقيس" بود.

داريوش فرضيايي با برنامه "ما و شما" كه به كارتونهاي درخواستي بچه ها اختصاص داشت، وارد دنياي تصوير و تلويزيون شد و سال 1378 با مجموعه برنامه "تورنگ و پورنگ" بين بچه ها شناخته شد و پس از آن در ماه رمضان سال 1381 با اجراي برنامه اي ديگر براي كودكان و نوجوانان و نام مستعار هنري "عمو پورنگ" بين مخاطبان كودك و بزرگسالان به محبوبيت رسيد.


از ديگر فعاليت هاي اين هنرمند كشورمان مي توان به "شبكه بي طرف" ، "يكي و تكي" ، "باز باران باطراوت" و... اشاره كرد.

عشق و علاقه وصف ناپذير داريوش فرضيايي به مادر مهربانش، ستودني است و او هنرمندي پايبند به اصول اخلاقي و همچنين كانون گرم خانواده است.





فرضيايي با بيش از يازده سال فعاليت در عرصه تصوير به دليل همذات پنداري عميق با كودكان و نوجوانان، به عموي واقعي همه بچه هاي ايران تبديل شد و با اجراهاي دلنشين و صميمي خود 94 درصد بيننده را به خود اختصاص داد كه در اين ميان حضور بزرگسالان نيز مانند بچه ها به خوبي نمايان است.

همكاري او با مجري خردسالي به نام امير محمد متقيان نيز در محبوبيت برنامه هايش تاثير گذار بوده كه او با اميرمحمد تاكنون در برنامه هايي چون برنامه اي كه صدا و سيما با همكاري اداره راهنمايي و رانندگي (هميار پليس) تدارك ديده بود و در برنامه هاي ديگري چون "بوستان دوستان پورنگ" و "هزار و شصت و شونزده" و "كتابخانه عمو پورنگ" كه هم اكنون در حال پخش است، همكاري داشته است.


"كتابخانه عمو پورنگ" برنامه اي متفاوت با ساير برنامه هاي عمو پورنگ است كه در اين برنامه فرضيايي با قرار گرفتن در فضاي فرهنگي كتابخانه و با حضور شخصيت هايي چون "ممنون" و "آقا نگهدار" ، " پهلوان پنبه" و "سلطان" سعي در آموزش مفاهيم مختلفي در حوزه هاي متنوع نسبت به مخاطبان خردسال و بعضا بزرگسال خود دارد.

ايران و ايرانيان به وجود هنرمندي اخلاق مدار در حيطه فعاليت براي كودكان و نوجوانان كشور برخود مي بالد. داريوش فرضيايي (عمو پورنگ بچه هاي ايران) تولدت مبارك