۱۰ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۷:۳۹
پیرامون چیستی حمایت از فلسطین و نفی رژیم صهیونیستی

چرا «اسرائیل باید از صحنه روزگار محو شود»؟!

شايد بسيار شنيده باشيد سؤالاتي هم چون: موضوع فلسطين به ما چه ارتباطي دارد؟! / چرا با وجود تمامي گرفتاري ها و مشكلات داخلي بازهم بايد به فكر مسأله فلسطين باشيم؟! ... و سؤالاتي از اين دست؛ كه در این نوشتار سعي در پاسخ گويي مناسب و دقيق به اين شبهات و سؤالات غيرواقعي را داريم.
کد خبر : ۱۲۶۴۴۹
"گروه بین الملل صراط" - «من از عموم مسلمانان جهان و دولتهاي اسلامي مي خواهم كه براي كوتاه كردن دست اين غاصب [اسرائيل] و حاميان آن بهم بپيوندندوجميع مسلمين جهان را دعوت مي كنم كه آخرين جمعه ماه مبارك رمضان را كه از ايام قدر است و مي تواند تعيين كننده سرنوشت مردم فلسطين نيز باشد را بعنوان روز قدس اعلام نمايند.»

جملات بالا بخشي از سخنان تاريخي حضرت امام (ره) است كه سرآغاز جنبشي جهاني؛ عليه رژيم صهيونيستي بود و تا به امروز نيز افراد زيادي از سراسر جهان به اين نداي معمار كبير انقلاب، لبيك گفته و در اين روز مقدس، با راهپيمايي هاي گسترده؛ انزجار و تنفر خود را از اقدامات و جنايات ددمنشانه اين رژيم منحوس اعلام مي نمايند.



اما بسي جاي تعجب دارد كه برخي افراد در داخل كشور، سعي در القاي شك و شبهه در اين موضوع اساسي جهان اسلام دارند و با طرح سؤالاتي نامربوط و بي اساس مي كوشند كه اذهان جامعه مسلمان ايران را از اين مسأله مهم دور سازند.

نمونه بارز و عيني اين امر، در راهپيمايي روز قدس سال 88 كاملاً مشهود بود كه عده اي با سخنان و شعارهاي نابهنجار و تفرقه برانگيز خود، سعي در كم اهميت؛ يا بطوركلي بي اهميت جلوه دادن موضوع فلسطين در نزد افكار عمومي كشور، داشته و با طرح مباحثی دشمن شادكن همچون موضوع "دوستی ایرانیان با ملت اسرائیل!" و سردادن شعارهايي هم چون "نه غزه، نه لبنان، ...!"؛ نه تنها دل مردم مسلمان ايران، بلكه دل هر آزاده اي كه از ديدن عذاب فلسطينيان رنج مي كشد را نيز به درد آورند.

اولين سؤال اساسي كه در اين مورد به ذهن مي رسد اين است كه؛ مگر ممكن است در كشوري كه داعيه حمايت از فلسطين را داشته و خود را از پيشگامان در اين عرصه مي داند، چنين اقدامات ضدارزشي رخ دهد؟!

شايد برخي افراد بگويند كه اين افراد هنجارشكن، عده اي قليل و اندك بوده اند، اما همين عده كم نيز ممكن است با بسط و القاي تفكرات التقاطي خود اذهان مردم؛ بالاخص جوانان ما را تخريب نموده و از آنها درجهت اهداف شوم خود سوءاستفاده نمايند.

پس همين امر نيز وظيفه ما را دربرابر اين تفكر انحرافي، مضاعف مي كند كه با تبيين و تشريح صحيح مسائل و بالابردن سطح آگاهي همگان در موضوع فلسطين، درجهت مقابله با آن برآييم.

شايد بسيار شنيده باشيد سؤالاتي هم چون:
-موضوع فلسطين به ما چه ارتباطي دارد؟
-چرا با وجود تمامي گرفتاري ها و مشكلات داخلي بازهم بايد به فكر مسأله فلسطين باشيم؟
 
...و سؤالاتي از اين دست؛ كه در این نوشتار سعي در پاسخ گويي مناسب و دقيق به اين شبهات و سؤالات غيرواقعي را داريم:

1-ما بعنوان يك مسلمان وظيفه داريم از هم كيشان و هم مذهبان خود درمقابل دشمنان مشترك، سکوت را جایز ندانسته و از آنها دفاع نماييم.
در اين مورد چه در كتاب الله و چه در فرموده هاي پيامبر اكرم(ص) و اهل بيت(ع)، تأكيد و سفارش فراوان شده است.

دين اسلام، دين رحمت و عطوفت و حمايت بين دوستان است و گرايشات قومي و نژادي و گروهي درآن راه ندارد. پس سخن به ميان آوردن از اينكه ما ايراني هستيم و منازعه بين عرب و عجم مسبوق به سابقه بوده و مارا چه به حمايت از اعراب؛ كاملاً مردود است.

در قرآن خدا آمده است: «محمّداً رسول الله الذين معوا اشداء علي الكفّار رحماء بينهم»(فتح/29) كه اين آيه اشاره مستدل و مستقيم بر وحدت و يكپارچگي و مهرباني با هم كيشان و هم مسلكان و برخورد شديد و قاطع با كفار و ظالمان داشته و دارد كه مصداق عيني "الكفّار" در جهان امروزي آمريكا و اسرائيل غاصبند.



2-هويت ملّي ايرانيان درتضاد آشكار با موجودیت اسرائیلیان قرار دارد بطوريكه هيچ وجه اشتراكي في مابين ما و آنها وجود نداشته و ندارد.
عقايد، افكار، آداب، سنن، انديشه، اعتقادات، نگرش و دريك كلام منافع ايران و اسرائيل در برابر هم قرار دارند كه اين امر نيز لزوم مبارزه با آنها را دوچندان مي كند.

بعنوان مثال؛ ترويج ايران هراسي و نشان دادن چهره اي موحش از ايران و ايراني در نزد افكار عمومي بين الملل؛ ترور ناجوانمردانه دانشمندان هسته ای جمهوری اسلامی؛ تجهيز و تعليم گروهك هاي ضد انقلاب در جهت اقدامات خرابكارانه در ايران و قرباني كردن هموطنان بي گناه و هم چنين جاي دادن فرقه ها، گروه ها و سازمان هاي معاند و مخالف با مردم و نظام اسلامی ایران؛ تنها گوشه اي از فعاليتهاي اين رژيم درجهت ضديّت با ملت و نظام جمهوري اسلامي است كه مي توان به آنها اشاره كرد.

عده اي در داخل کشور اين شبهه را مطرح مي كنند كه مگر ما با اسرائيل درحال جنگ رودررو و مستقيم هستيم كه در مواجهه با آن تا اين حد شدت عمل به خرج می دهیم؟!

در پاسخ به اين افراد مي بايست به چند نكته ضروري اشاره كرد:
احتمالاً اين روزها در ميان مردم و رسانه هاي گوناگون، واژه اي بنام "جنگ نرم" را زياد شنيده باشيد.

همانطور كه از نام آن نيز پيداست؛ جنگ نرم، جنگي تن به تن و مستقيم، همانند جنگهاي معمول نيست بلكه هدف از اين نوع مقابله، ايجاد انحطاط فكري و عقيدتي در ميان مردم هر كشوري، بوسيله رسانه هاي ديداري و شنيداري مهاجم، مي باشد. حال مي بايست اين نكته را متذكر شد كه ما در عصر حاضر در جنگ نرم با آمريكا و اسرائيل و هم پيمانان آنها بسرمي بريم كه جنگي حتي سخت تر و فرسايشي تر از 8سال دفاع مقدس است. از اين رو بايد با تمامي قوا و ابزارهاي كارآمد موجود درمقابل اين هجمه تهاجمات نرم ايستادگي كرد.

درست است كه ما با اسرائيل مرز مشترك نداشته و ظاهراً از جانب اين رژيم خطري را احساس نمي كنيم ولی واقعيت امر حاكي از تهاجم وسيع اين رژيم بشكل نرم است.

زماني كه ما در كشور اسلامي خودمان مواردي چون روز قدس سال88 را مشاهده مي كنيم با اندكي تأمل درمي يابيم كه درجنگ نرم كنوني جواب "تك" رسانه اي دشمن را با "پاتك" افزايش آگاهي عموم درباره وجوب دفاع از مقاومت مردم مظلوم فلسطين؛ نداده ايم.

اين امر مؤيد آن است كه دشمن صهيونيستي نه تنها تالب مرزها بلكه تا درون خانه و خانواده و اذهان ما نيز پيشروي كرده و ما هم چنان با موضع تساهل و تسامح به اين قضايا مي نگريم.



البته امروزه نمي توان گفت كه ما با اسرائيل هم مرز نيستيم زيرا گزارش هاي موثق حاكي از ايجاد پايگاه ها و حضور نيروهاي اسرائيلي در مرز مشترك ما با كشورهايي چون؛ جمهوری آذربايجان، تركيه، منطقه خودمختار كردستان عراق و... است.

به هرحال بحث و بررسي پيرامون ابعاد تهاجم دشمن صهيونيستي احتياج به زمان و مجالي فراوان دارد اما این قبیل نوشتارها، تلنگري به من و شماست تا اندكي به فكر فرو رويم و بدانيم اسرائيل نه فقط غاصب سرزمين مسلمين فلسطيني، بلكه دشمن مشترك تمام مسلمانان عالم است و مطمئناً پس از فارغ شدن از موضوع فلسطين و براساس شعار كذايي؛ "از نيل تا فرات" آرام نخواهد نشست و لكه ننگ آن دامان تمامي بلاد اسلامي را خواهد آلود.

پس بياييم پيش از علاج واقعه‌ي نامبارک وقوع سلطه ي اين رژيم بر قدس شريف، با نمايش بصيرت و آگاهي خود در روز قدس 92 و نشان دادن خشم و تنفر خود از اين غاصبان صهيونيست، وارثي صالح براي نياكان و پيشوايان ظلم ستيز خود باشيم. 
نظرات بینندگان
امین زنده به عشق احمدی دلاور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۱ - ۱۰ مرداد ۱۳۹۲
۴۵
۶۴
.
با مردم هیچ کشوری؛ هیچ دشمنی نداریم"
بحث یهود با صهیونیست جداست"
_________________________
صلح و دوستی و ارامش رو برای همه مردم دنیا بخواهیم"
------------------
محمد م
|
Iran (Islamic Republic of)
1- حجتیه نوین دوست اسراییل است
2- حجتیه نوین خدای دروغ و چاخان است
3- حجتیه نوین آبرو بر است !
4- حجتیه نوین به زباله دان تاریخ سپرده می شود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
محض اطلاعات عمومی، آقا ممل:

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت:
سخنگوی وزارت خارجه رژیم صهیونیستی نسبت به "عدم دعوت برای حضور در مراسم تحلیف روحانی" واکنشی عجیب نشان داد!
"پال هیرشسان" گفت زمانی در آینده، دوباره با ایران روابط دیپلماتیک خواهیم داشت و ما آنها را دعوت می‌کنیم و آنها هم ما را دعوت می‌کنند!
بیگال پالمور سخنگوی وزارت خارجه این رژیم گفت: اگر ما نمی‌توانیم به ایران برویم ولی می‌توانیم ایرانی‌ها را به اینجا بیاوریم! وی همچنین گفت که "ما این مسئله را به حساب کدورت‌های شخصی نمی‌گذاریم"!
علی دادا
|
Iran (Islamic Republic of)
لتجدن اشد الناس عداوة للذین آمنوا الیهود
صوت المستضعفین
|
Kazakhstan
|
۱۸:۳۶ - ۱۰ مرداد ۱۳۹۲
۵
۷
صفحه ویژه روز قدس در سایت صوت المستضعفین
http://arabic.mostazafin.tv/latest-video/keyword?tag=%D9%8A%D9%88%D9%85%20%D8%A7%D9%84%D9%82%D8%AF%D8%B3%20%D8%A7%D9%84%D8%B9%D8%A7%D9%84%D9%85%D9%8A
ناشناس
|
Iraq
|
۱۹:۳۰ - ۱۰ مرداد ۱۳۹۲
۵۵۷
۳۲۷
مرگ بر اسرائیل
down with israel
الموت لإسرائیل
صامت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۰ - ۱۰ مرداد ۱۳۹۲
۲۰۹
۴۹۳
ن غزه ن لبنان..جانم فدای ایران.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
اگه منافع ایران برات مهم بود هیچ وقت این را نمی گفتی!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
لایک
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۶ - ۱۰ مرداد ۱۳۹۲
۹۶
۱۰۳
تحلیل شما درست است ولی در حال حاضر شما از مردمی بعنوان مردم فلسطین دفاع می کنید که تفکر انها مخالف جمهوری اسلامی است نمونه حمایت هنیه ودولت منحله مرسی از معارضین دولت سوریه وهمچنین ناسبی بودن خیلی از انها وجنایتیکه این گروهای به ظاهر اسلامی در سوریه وعراق انجام می دهند که در طول تاریخ هیچ جانی اینطور مردم را به خاک خون نکشیده است متاسفانه مسولین دم از بیداری اسلامی می زنند ونمیدانند که انها ییکه بعنوان گروه های اسلامی برعلیه حکومت های خود قیام کرد ه اند اگر قدرت پیدا کنند دنیا از دست شان امنیت نخواهند داشت همچنین جمهوری اسلامی نمو نه جنایت انها در عراق سوریه مصر لیبی و..... علیه ملت های خود در این چند سال بر کسی پوشیده نیست
ایراندوووووست
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۴۵ - ۱۱ مرداد ۱۳۹۲
۱۵۲
۱۳
مرگ بر رژیم کودک کش اسراییل ....
فریبرز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۷ - ۱۱ مرداد ۱۳۹۲
۱۱۶
۱۱
خواهش می کنم نقشه ای که با رد پای خونین گذاشته اید را برای روشن شدن ذهن بینندگان اصلاح بفرمائید. اسرائیل بعد از جنگ جهانی دوم 1946بسیار کوچک و به مرور مخصوصا" در جنگ 1967 بزرگتر شده . حداقل بینندگان در یک نگاه متوجه شوند چگونه اشغالگران ، سرزمین دیگران را اشغال کرده اند .در ضمن به طور خلاصه که بینندگان خسته نشوند تشکیل اسرائیل از اعلامیه دالفور تا کنون را توضیح دهید .
فاطیما
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۳ - ۱۱ مرداد ۱۳۹۲
۳۲
۹
مرگ بر اسراییل.فقط خدا کنه این که میگیم اسراییل باید ------
ناشناس
|
Australia
|
۱۹:۳۷ - ۱۱ مرداد ۱۳۹۲
۷۰
۴
اگر 4 ایه از قران کریم راجع به اسراییل بنویسم ایا نوشته های مرا درج میکنید ؟ترجمه ایات قران کریم اقای مکارم شیرازی . لطفا در همین جا جواب دهید اری یا نه
nahan
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۹ - ۱۱ مرداد ۱۳۹۲
۸۳
۶۰
اونایی که منفی دادن به "مرگ بر اسرائیل" حتما خبر جشن پوریم یهودیا رو بخونن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۷ - ۱۲ مرداد ۱۳۹۲
۸۷
۱
ازمسلمونهای قره باغ هم ای کاش دفاع میشد همین بغل گوشمون
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۶ - ۱۲ مرداد ۱۳۹۲
۷
۶۰
اقا امین عاشق.از دین یهود چیزی باقی نذاشتن صهیونیستا.چه بخان چه نخان تو دینشون اومده مسلمونا دشمنشون هستن.تو قران هم اومده یهودی ها بدترین دشمن مسلمونا هستن.اگه اسراییل فلسطینو بگیره مستقیم میاد سراغ لبنان و سوریه و ایران
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
تو قران نوشته یهودی ها دشمن ما هستنشاید اقلیت مذهب ها منفی زدن!!!!!.چرا جواب ندارین منفی میزنین؟حرف حق هیچوقت جواب نداره.یه مرد پیدا نمیشه بیاد جواب منو بده؟برین چادر بپوشین بیاین منفی بزنین.مرگ بر اسرایل و عناصر داخلی و خارجی اش
محسن
|
Australia
|
۱۴:۲۲ - ۱۲ مرداد ۱۳۹۲
۲۱
۳
مشكل ما درست بودن يا نبودن دفاع از مظلوم نيست مشكل ما افراط گري است. الان از اسراييل بدتر تفكر تكفيري و طالباني است كه خوره جان مسلمانان شده. اسراييل دور خودش ديواري كشيده و خودش رو محصور كرده. اين سرنوشت مردمي ست كه از اهل بيت دور شدند. چرا افراطيون سينه سپر نميكنند سراغه كشور ميانمار كه نسل كشي راه انداخته نميروند يا چچن يا همين بحرين عربستان پاكستان . دفاع از مظلوم انتخابي و كم و زيادي و سياسي و غير سياسي نميشه
علی
|
United States of America
|
۲۲:۳۸ - ۱۲ مرداد ۱۳۹۲
۹
۰
در زمانهای گذشته ایران با امپراطوریهای روم و عثمانی که کشورهایی توسعه طلب و در آرزوی فتح ایران بودند همسایه بوده است اما همین امپراطوریها که قسمت اعظم جهان را فتح نمودند در مقابل ایران ناکام ماندند در عوض همین ایران در دوره هایی از تاریخ از جریاناتی که در سطح جهان مطرح نبوده اند شکست خورده است.مثل شکست از عربها یا افغانها.بنابر این تنها راه ایران اقتدار سیاسی نظامی و اقتصادی کشور بوده و اینکه ما تمام توان کشور را در راه دشمنی با اسراییل هزینه اما از ابعاد دیگر قدرت غافل باشیم راه به جایی نمی بریم.
زهرا
|
United States of America
سلام. به نظرت ما در عمل هزینه ای برا دشمنی انجام دادیم؟
پیام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۲ - ۱۴ مرداد ۱۳۹۲
۲۱
۲۳
این همه کشور تو این دنیای به این بزرگی ما باید اول مشکل خودمون را حل کنیم بعد از روی خوشی گیر بدیم به اسراییل مرگ براسراییل
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۲ - ۱۶ مرداد ۱۳۹۲
۵۶
۷
اسرائیل بایدازبین برودچون غاصب است ،چون بی رحم است ،چون اونها هم می خواهندما ازبین برویم پس حتما بایدازبین برود
زهرا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۸ - ۱۷ مرداد ۱۳۹۲
۳
۰
من خیلی گیج شدم گنگ موندم 25سالمه اما واقعا تشخیص نمیدم کی درس میگه کی نمیگه
دین چرا باید تا این حد به ملیت ارتباط پیدا کنه ک به بشریت و انسانیت لطمه بزنه؟؟؟/
مگه این درس نیس ک دین برای بهتر زندگی کردنه برا آرامشه امنیته
به نظر من توی هر دینی ک هر کسی تعصب و تحریف و زیاده روی میکنه بی دین ترین آدمهاست
ناعدالتی بیشتر قاره ها رو فراگرفته و جالب اینه دغدغه بیشتر مردم شده اختلاف این مذهب و دین با مذهب یکی دیگه و همین مساله بزرگترین ناامنی و نامیدی برای همه ایجاد کرده.بیاین ب هم کمک کنیم عمیقتر فکر کنیم لطفا
مهيار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۴ - ۱۹ مرداد ۱۳۹۲
۳
۲
به راستي كه اسرائيل بايد از روي زمين محو شود................
ایرانی
|
-
|
۱۴:۴۵ - ۲۰ مرداد ۱۳۹۲
۱
۱
مطمئن باشید اسرائیل به فلسطین فکر نمی کند بلکه او می خواهد به همه خاور میانه مسلط شود .
ای مسلمانان کی می خواهید از خواب غفلت بیدار شوید.
قاسم
|
Spain
|
۲۰:۰۶ - ۲۰ مرداد ۱۳۹۲
۰
۱
اولا سرزميني به نام اسراييل وجود نداشته وندارد واين سرزمين مادري مردم فلسطين ميباشد كه به زور و خيانت سردمداران بي لياقت انها از انها گرفته شده است.2.اسراييل هيچ وقت به اين مقدار زمين غصبي راضي نبوده وطبق تفكرات جاه طلبانه خود قصد دارند دنيا را به چنگ اورند.3.عامل و محرك اصلي تمام جنگها در خاور ميانه ميباشدكه با اين عمل دنيا را نابود ميكنند وخود از اين جنگي كه بين اديان براه مياندازد بيشترين بهره را ميبرد.اسراييل بزرگترين دشمن بشريت وفرهنگ وتمدن واديان ميباشد.
یاسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۷ - ۰۱ آذر ۱۳۹۲
۳
۰
یعنی صراط نیوز میگه باید 8 میلیون نفر از مردم اسرائیل رو قتل عام کنیم تا نابود بشه ؟!

نه نه اصلا !

به نظر من منظور امام خمینی ( ره ) این بود که دولت و رژیمن اسرائیل باید از بین بره و دولت متوحشی نداشته باشه نه اینکه مردمش رو قتل عام کنیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۴ - ۲۳ تير ۱۳۹۵
۱
۰
اسرائیل به این پیشرفتگی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۵ - ۱۲ اسفند ۱۳۹۶
۰
۰
سوال: اسرایل نابود شد. چه اتفاقی می افتد؟
چرا ایران اینهمه طبل نابودی می زند؟
...
سهیل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۴ - ۱۱ تير ۱۳۹۷
۰
۰
به این خدای شما که جنگ و خونریزی میطلبه کافرم!