۱۸ آبان ۱۳۸۹ - ۰۹:۰۱

آغاز تبلیغات انتخابات مجلس در خرمشهر

کد خبر : ۱۲۷۰۹
به گزارش صراط ، جهان نيوز نوشت : تبلیغات زودهنگام برای تصاحب کرسی نمایندگی خرمشهر در مجلس شورای اسلامی از هم اکنون در این شهرستان اغاز شده است
هر چند که فعالیت نامزدهای انتخاباتی در این شهرستان بر پایه وابستگی های قومی و فامیلی است، اما قرائن نشان می دهد در دوره آینده انتخابات مجلس در خرمشهر، رقابت بسیار دشوار خواهد بود.

بر اساس این گزارش برخی از کاندیدادها که سابقه حضور در دفاع مقدس را نیز داشته اند، این روزها در نماز جماعت مساجد دیده می شوند. اما آنچه بیشتر از همه به چشم می آید استفاده از رابطه قومی و فامیلی در خطه خرمشهر است.

ورود یک قاضی با سابقه دادگستری به صحنه که از عشیره نماینده فعلی خرمشهر در مجلس است و گفته می شود از حامیان گسترده ای نیز برخوردار است، کفه معادلات پرونده انتخابات در این شهر را بر هم زده است.

از سوی دیگر خبر می رسد معاون بازرگانی سابق منطقه آزاد اروند نیز عزم خود را برای حضور در صحنه انتخابات جزم کرده است.

این گزارش می افزاید این افراد با شرکت در مجالس ترحیم و گستراندن سفره های رنگین و گعده های شبانه در جستجوی آرای مردمی هستند و از سران شیوخ عشیره های مختلف نیز در متطقه غفلت نمی کنند.

ارتباط با جوانان و بانوان برای برخی از این کاندیداها در درجه دوم قرار دارد و بویژه برخی از کاندیداها از طریق بانوان فرهنگی منطقه در صدد جلب آرای قشر نسوان خرمشهر هستند.

در این بین بازار وعده و وعیدها به برخی افراد ذی نفوذ ازدیگر حربه های مورد استفاده این کاندیداهاست.

هزینه های انتخابات در خرمشهر بسیار بالاست و به همین دلیل کاندیداها افراد متمول منطقه را زیر نظر دارند.

خرمشهر که هم اکنون با دهها مشکل ریز و درشت مواجه است، در سال های پس از جنگ تحمیلی همواره در انتخابات مجلس شاهد کش و قوس هایی بوده است که برای عمران و آبادی این شهر توجیه شده، اما کمتر دیده شده است این حنای تبلیغاتی ثمره ای برای مردم رنج کشیده این خطه جنوبی کشور داشته باشد. شهر کماکان در فقر و بیکاری می سوزد و رابطه جای ضابطه را در پایتخت دفاع مقدس گرفته است.

به اعتقاد بسیاری از مردم خرمشهر اگر این انرژی های گسترده در رقابت های ا انتخاباتی صرف مشکلات شهر می شد، اکنون شاهد مشکل بی امنیتی، فقدان بهداشت فقر و بیکاری در خرمشهر نبودیم.

خرمشهر بیش از 165 هزار نفر جمعیت دارد؛ جمعیتی که منتظر است روزی بعد از عبارت خرمشهر را خدا آزا کرد بنویسند خرمشهر آباد شد.
نظرات بینندگان
فاروق
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۰۰ - ۱۰ دی ۱۳۹۰
۰
۱
هیچ کس در حال حاضر لیاقت بیشتری از نماینده فعلی را ندارد.چه از لحاظ تحصیلات،تجربه و دلسوزی.ولی روزی خودم با شرایط بهتری برای دفاع از حقوق همشهریان عزیزم به مجلس میروم.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۴۷ - ۱۲ دی ۱۳۹۰
۰
۰
عکس نماینده ............. در حالی که درصحن مجلس خواب بود در نت منتشر شده فعلا که ما چیزی از نماینده خودمون ندیدیم امیدوارم امسال کسی دیگر بیاد ببینیم چی میشه از این بدتر که نمیشه!
احسان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۱۷ - ۱۴ دی ۱۳۹۰
۰
۰
با سلام اولا لیاقت در چیه؟ ثانیا اونی که یک پاش رو برای حفاظت ازناموس وکشور میده در چه حدی از لیاقته؟وبقول یکی از دوستان اگر کس دیگه ای بیاد بدتر نمیشه یخورده تغییر هیچی کم نمیکنه بلکت خیلی خوبه