۲۲ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۵

دفاع بی بی سی از صلاحیت چند وزیر!

از سوی دیگر فقط به خاطر امنیتی بودن افراد نمی‌توان آنها را محکوم کرد. بحث مهم چگونگی عملکرد این افراد در مواجهه با مشکلات کشور است. اگر به‌عنوان مثال نوع برخورد علی ربیعی با قتل‌های زنجیره‌ای را بقیه اعضای کابینه تعقیب کنند، جایی برای نگرانی باقی نمی‌ماند. حضور این افراد امنیتی شاید بتواند حاوی نکات مثبتی هم باشد.
کد خبر : ۱۲۸۰۸۹
صراط - شبکه دولتی انگلیس از برخی اعضای کابینه پیشنهادی حمایت کرد و آن را واقع‌گرایانه توصیف نمود.وب‌سایت بی‌بی‌سی در تحلیلی با ادعای اینکه «جناح تندرو به فرماندهی کیهان تلاش دارند نزدیکان اصلاح‌طلبان را از دولت کنار بگذارند»، به حضور رحمانی فضلی و پورمحمدی که با مخالفت طیفی از مخالفان جمهوری اسلامی مواجه شده اشاره می‌کند و می‌نویسد:‌«روحانی گفته بود که در میان اعضای دولت از اصلاح‌طلبان، اعتدال‌گرایان و اصولگرایان وجود خواهند داشت. به همین دلیل است که می‌توان دید که در کنار محمود حجتی که روابط نزدیکی با آیت‌الله منتظری داشت آقای پورمحمدی حضور دارد که سوابق پرحاشیه‌ای در کارنامه خود دارد. یکی از اتهامات آقای پورمحمدی دست داشتن در اعدام‌های سال 67 است.»

شبکه رسانه‌ای دولت انگلیس می‌افزاید: پیشنهاد بیژن زنگنه برای وزارت نفت با مخالفت شدید کیهانیان روبرو است اما او در دوره 8 ساله وزارت در دولت اصلاحات مدیر موفقی بود.بی‌بی‌سی در ادامه تحلیل خود به وزارت خارجه می‌پردازد و می‌نویسد: حضور ظریف بهترین گزینه در وزارت خارجه است.

در ادامه این تحلیل از «نظارت عالیه هاشمی‌رفسنجانی، خاتمی و ناطق‌نوری بر دولت جدید» خبر داده و آنها را «بالغ‌های سیاسی» توصیف کرده است. بی‌بی‌سی با بیان اینکه بالغین سیاسی یاد گرفته‌اند کنار هم بنشینند، می‌افزاید: «همین که افرادی چون علی مطهری به دفاع تمام قد از آقای روحانی به میدان آمده است، دلیل واضح دیگری است. اگر از درون زندان‌های ایران، بخشی از زندانیان سیاسی به حضور روحانی رای داده‌اند و با ترکیب کابینه، تا به اینجا، مخالفتی ابراز نمی‌کنند، بر همین نکته تاکید دارد. بنابراین محتمل است تعدادی از این وزرا دور از ایده‌آل‌های مورد نظر آقای روحانی باشد. اما او مجبور است که به واقعیت‌های موجود هم توجه کند. همان طور که ممکن است تعدادی از رای‌دهندگان به روحانی در هنگام انتخاب او بخشی از ایده‌آل‌های خود را در برابر واقعیت موجود قربانی کرده باشند.»

بی‌بی‌سی در ادامه می‌نویسد: از سوی دیگر فقط به خاطر امنیتی بودن افراد نمی‌توان آنها را محکوم کرد. بحث مهم چگونگی عملکرد این افراد در مواجهه با مشکلات کشور است. اگر به‌عنوان مثال نوع برخورد علی ربیعی با قتل‌های زنجیره‌ای را بقیه اعضای کابینه تعقیب کنند، جایی برای نگرانی باقی نمی‌ماند. حضور این افراد امنیتی شاید بتواند حاوی نکات مثبتی هم باشد.
منبع: کیهان