۲۲ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۸:۲۲

نقدی بر رفتار برخی نمايندگان+تصاویر

اصولگرايان بدانند كه مدتی ديگر فرصت دارند كه اعتماد مردم به اصولگرايي را تقويت كنند و گرنه بايد منتظر باشند كه مجلس دهم با قاطعيت آراء مردمي در دستان ديگر گروه‌ها از جمله اصلاح‌طلبان قرار بگيرد.
کد خبر : ۱۲۸۰۹۷
  صراطروحش شاد "آن سفر کرده که صد قافله دل همره اوست"، مجلس را "عصاره فضائل ملت" نامیدند و آن را در "راس امور" قرار دادند چرا که چنین جایگاه رفیع و منزلت عظیمی را حاصل تعامل قاطبه "مردم" با "نخبگان"مورد اعتمادشان برای تحقق یک امر مهم حاکمیتی می‌دانستند و ضمانت بقاء، استمرار و دوام متعالی آن را هم در "مبسوط الید بودن انتخاب کنندگان" و "آزادگی و پایداری در دیانت انتخاب شوندگان" نهفته می‌دیدند.


عصاره فضائل ملت عبارت پرمعنايي است ولي براي من معناي عصاره فضائل ملت با توجه به مجالسي كه ديده‌ام، معنا پيدا نكرده است و نتوانستم در مجالسي كه به ياد دارم، بگويم كه فلان مجلس شوراي اسلامي به طور قطع، عصاره فضائل ملت است.

هنوز نمي‌دانم معناي عصاره فضائل ملت را در سنگلاخ مجلس ششم كه اقليتي از معاندان و جاهلين به ظاهر نماينده اقدام به تحصن و  استعفاي دسته جمعي كردن جستجو كنم يا در نامه جام زهر نمايندگان همان مجلس به مقام معظم رهبري معنا كنم!

هنوز نمي‌دانم معناي عصاره فضائل ملت را در صندلي‌هاي خالي مجلس كه سبب اعتراض مقام معظم رهبري شد پيدا كنم، يا در بي‌نظمي و گعده‌هاي نمايندگان در گوشه و كنار مجلس بيابم!




هنوز نمي‌دانم دو - دو كردن نمايندگان مجلس در مخالفت با اظهارات رئيس جمهور دولت دهم در مجلس هشتم را كه بازهم سبب اعتراض شديد مقام معظم رهبري شد را عصاره فضائل ملت بدانم يا كم‌كاري نمايندگان مجلس با طرح نظارت بر نمايندگان را عصاره فضائل ملت بنامم!

هنوز نمي‌دانم عدم توجه نمايندگان مجلس نهم به مصالح نظام و استيضاح بي‌مورد وزير كار و رفاه و تأمين اجتماعي را عصاره فضائل ملت بدانم يا دعوت بي‌مبنا و بي‌نتيجه مجلس براي طرح سوال از رئيس دولت دهم را عصاره فضائل ملت معنا كنم!



هنوز نمي‌دانم تهمت‌ها، بهتان‌ها و ناسزاهاي بعضي از نمايندگان مجلس به اشخاص و حتي به خود نمايندگان را عصاره فضائل ملت بدانم يا ورود بعضي از نمايندگان به لابي‌ها و زد و بندهاي سياسي اقتصادي را عصاره فضائل ملت بنامم!

هنوز نمي‌دانم ...

از صبح امروز همانند ديگر مردم نظاره‌گر اولين جلسه رأي اعتماد نهمين مجلس شوراي اسلامي ايران به كابينه يازدهم يعني كابينه آقاي روحاني بودم.

فارغ از اينكه تمامي تحليل‌ها و مباحث سياسي امروز كشور درباره اظهارات موافقين و مخالفين كابينه بود، حواشي امروز مجلس از موضوعاتي بود كه نياز به توجه دارد.

نمي‌دانم از رسانه ملي به دليل پخش زنده مراسم رأي اعتماد مجلس به كابينه دهم، بايد تشكر كنم يا اعتراض كنم كه چرا عصاره فضائل ملت را اينگونه به مردم نشان داد!




مردم شريف ايران هنوز تلخي استيضاح بي‌مورد و بي‌مبناي وزير كار رفاه و تأمين اجتماعي را از ياد نبردند كه چگونه دو قوه مجريه و مقننه عليه يكديگر رفتار كردند.

مردم شريف ايران هنوز تلخي مهيا شدن خوراك براي رسانه‌هاي بيگانه را بواسطه علني شدن اختلافات مجلس و قوه مجريه در دولت دهم را از ياد نبردند كه نمايندگان مجلس نهم بار ديگر مزه اين تلخي را براي مردم ياداروي كردند؛ علي‌الظاهر قرار است عصاره فضائل ملت به جاي شيرين كردن كام مردم نجيب و درد كشيده، تلخ‌كامي را به آنها هديه دهند.

مردم نجيب ايران شاهد اختلافات، توهين‌ها و افشاگري‌هايي بودند كه نه تنها هيچ سودي به حال وضعيت معيشتشان نداشت بلكه سبب شد احساس كنند كه نمايندگاني كه اينگونه اصول ابتدايي و اوليه اخلاق، خرد، حكمت و شرع را رعايت نمي‌كنند، چگونه ممكن است از حقوقشان حمايت كنند؟

مردم ايران به اين فكر مي‌كنند نماينده‌اي كه هنوز نمي‌تواند بدون فحش و توهين به اشخاص غايب، با استدلال  و منطق حرف خود را بزند، چگونه مي‌تواند از حق مردم دفاع كند؟




سخني با اصولگرايان مجلس نهم

مي‌گويند اگر در فضاي بسته‌اي كه جمعيتي حضور دارند، يك يا دو نفر اقدام به استعمال دخانيات كنند، تمام فضا آلوده مي‌شود و مابقي افرادي كه دخانيات مصرف نمي‌كنند به آتش اين اقليت مي‌سوزند.

نمي‌دانم نمايندگان اصولگراي مجلس نهم متوجه هستند كه هر اتفاق خوب و بدي كه در مجلس رخ دهد، در نگاه مردمي به عنوان مجلس اصولگرا معرفي مي‌شود، يا نه؟

علي‌الظاهر دوستان اصولگراي مجلس نهم اعم از فراكسيون پيروان رهبري و فراكسيون اصولگراي مجلس، هنوز نفهميده‌اند كه بواسطه قدرت‌طلبي بعضي از نامزدهاي اصولگرايي در انتخابات رياست جمهوري، مردم به اين نتيجه رسيدند كه در حال حاضر نمي‌شود به نامزدهاي اصولگرا اعتماد كرد.

تمامي اصولگراهاي مجلس بدانند مردم ايران در حال حاضر به اين فكر مي‌كنند مجلسي كه اكثريت آن را اصولگراها تشكيل مي‌دهند و اينهمه با هم اختلاف دارند، چگونه مي‌توانند مشكلات اقتصادي كشور را حل كنند؟

تمامي اصولگراهاي مجلس بدانند مردم ايران در حال حاضر به اين فكر مي‌كنند كه اصولگراهايي كه در مجلس نهم عليه يكديگر به ناسزاگويي و افشاگري‌هاي بي مورد، بي مبنا و غير شرعي روي آورده‌اند، چگونه مي‌توانند با يكديگر براي حل معضلات نظام همكاري كنند؟

اصولگرايان بدانند كه تقريبا دو سال ديگر فرصت دارند كه اعتماد مردم به اصولگرايي را تقويت كنند و گرنه بايد منتظر باشند كه مجلس دهم با قاطعيت آراء مردمي در دستان ديگر گروه‌ها از جمله اصلاح‌طلبان قرار بگيرد.

آخر امر نمي‌دانم كه بايد از اين مجلسي كه قرار است عصاره فضائل ملت باشد، تشكر كنم يا به حال آن بگريم.

به قول خواجه حافظ عليه الرحمة:

عنان به میکده خواهیم تافت زین 'مجلس' // که وعظ بی عملان واجب است نشنیدن

حسن مه رویان 'مجلس' گر چه دل می‌برد و دین  // بحث ما در 'لطف طبع' و 'خوبی اخلاق' بود

مشکلی دارم ز دانشمند 'مجلس' بازپرس  //   توبه فرمایان چرا خود توبه کمتر می‌کنند؟

حافظا 'علم' و 'ادب' ورز که در 'مجلس' ما  //   هر که را نیست 'ادب' لایق صحبت نبود

منبع: مشرق