۲۹ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۸:۳۵

ادعاهای جنجالی جعفر توفیقی در تحصن سال ۸۸ +فیلم

جعفر توفیقی، از مدعیان تقلب در انتخابات 88، اخیرا از سوی رئیس جمهور به عنوان سرپرست وزارت علوم معرفی شد.
کد خبر : ۱۲۹۱۹۱
  صراط: این انتصاب تامل برانگیز در حالی صورت گرفت که جعفر میلی منفرد، گزینه نخست حسن روحانی برای وزارت علوم، به این دلیل نتوانست رای اعتماد نمایندگان مردم در مجلس را کسب کند که متهم به دخالت در فتنه 88 بود.

آقای توفیقی از نقش آفرینان در حوادث سال 88 بوده و فیلم ادعاهای وی درباره تقلب در انتخابات هم وجود دارد.

جهان نیوز، این فیلم را با هدف شفاف‌سازی فضای سیاسی کشور به نقل از نسیم منتشر می کند و آمادگی دارد تا توضیحات آقای دکتر جعفر توفیقی را در این رابطه منعکس کند.





متن سخنان توفیقی در آن جلسه بدون هیچ تغییری در ادامه می‌آید:

«مسجد دانشگاه تهران (تحصن اساتید برای حمایت از آقای میرحسین موسوی)

مجری: دعوت می‌کنیم از آقای توفیقی معاون وزیر علوم و رئیس ستاد دانشگاهیان رئیس جمهور منتخب جناب آقای میرحسین موسوی (تشویق حضار)

توفیقی: من ابتدا تشکر می‌کنم از احساس مسئولیت اساتید محترم دانشگاه تهران و دانشجویان عزیز دانشگاه تهران در برگزاری این تحصن و انتظار هم البته از دانشگاه تهران به عنوان پیشتاز کشور در عرصه‌های علمی و سیاسی این گونه است.

امیدوارم که ان‌شاءالله با این حرکت که سراسر آرامش هست و اعتراض، ان‌شاءالله بتوانیم به حقوق حقهٔ ملت ایران و دانشجوبان و دانشگاهیان ایران دست پیدا کنیم. بنده هم حسب وظیفه در جمع شما حاضر شدم که در این اعتراض سهم بسیار کوچکی را در واقع ایفا بکنیم. واقعیت مطلب عمق تاسف به اندازه‌ای است که آدم نمی‌تواند احساسات خودش را درست بیان کند و به معنای واقعی در این جلسه صحبتی را بکند. ولی چند جمله از باب مشارکت در این حرکت بسیار غرور‌آمیز خدمت شما عرض می‌کنم. ان‌شاءالله سایر دوستان مباحث را تکمیل می‌کنند.

واقعیت مطلب؛ من تصور می‌کنم که ملت ما در آستانهٔ یک فرصت بسیار استثنایی قرار داشت. یعنی این حضور مردم، پیر و جوان و استاد و دانشجو کارگر و کارمند بی‌سابقه است. این حجم حضور در پای صندوق‌های رای آن هم بعد از سی سال که از تجربه انقلاب اسلامی گذشته است، ایرانیان داخل و خارج از کشور، به نظر من کشور را در آستانهٔ یک فرصت بسیار استثنایی قرار داده بود.

اگر ما اجازه می‌دادیم که انتخابات روند معمول خودش را طی بکند به نظر من این نظام پایه‌های خودش را برای همیشه تثبیت می‌کرد برای اینکه یک حضور ۴۰ و ۵۰ میلیونی مردم با سلایق مختلف با عقاید مختلف با گرایش‌های سیاسی مختلف و یک رای بسیار قاطع به آقای مهندس موسوی به نظر من و احترام کشور و احترام دولت به این رای به نظر من استثنایی‌ترین فرصتی بود که ما بعد از انقلاب بدست آورده بودیم ولی به نظر من بدترین سناریو را انتخاب کردیم یعنی در این دو راهی انتخابات، انتخابی که الان شد و انتخابی که می‌توانست بشود بدترین انتخاب را کردیم یعنی درست نقطهٔ مقابلش و کشور در آستانهٔ تزلزل، مردم در آستانهٔ تزلزل، توهین به شخصیت مردم به عقیدهٔ مردم و به رای مردم و از هم پاشی این اتحاد اجتماعی، یعنی ما اختیار داشتیم که اتحاد اجتماعی را انتخاب بکنیم. اتحاد سیاسی را انتخاب بکنیم و اختیار داشتیم که از هم گسیختگی و از هم پاشیدگی اجتماعی را انتخاب بکنیم. به نظر من با بی‌تدبیری، بدترین انتخاب را در واقع به عمل آوردیم و الان وضعیت را شما می‌بینید، نارضایتی مردم، دانشجوها، اساتید، نخبگان که یک اعتراض واقعا سراسری است.

بنده امیدوار هستم که ان‌شاءالله تا بیش از این دیر نشده دوستان تامل کنند و برگردند به این مسیری که انتخاب غلطی را که شد ان‌شاءالله اصلاح بکنند. بدتر از آن هجمه‌ای است که ما الان به دانشجوها داریم می‌کنیم. و واقعا باید تشکر بکنیم که اساتید این‌گونه از هجومی که به دانشجویان مظلوم و بی‌دفاع شده دارند حمایت می‌کنند و این یک چهره‌ی خوبی برای نظام به نظر من نیست، عکس‌هایی که در دنیا پخش می‌شود فیلم‌هایی که در دنیا پخش می‌شود تجاوزهایی که به حریم خوابگاه‌ها وارد می‌شود و دانشجویان فرهیخته و مظلوم ما اینگونه دارند مورد هجمه قرار می‌گیرند و به سرعت فراموش کردند دوستان که همین‌هایی که الان زیر باتوم و اسلحه و این فشار دارند لطمه می‌بینند همان کسانی بودند که حماسهٔ ۲۲ خرداد را آفریدند و حماسه راهپیمایی دیروز که واقعا از ابتدای انقلاب شاید یکی از همایش‌های بی‌نظیر بود و حضور مردم در صحنه بود.

واقعیت مطلب همه ما حالا دانشجویان جوان را عرض نمی‌کنم اما هم سن و سال‌های خودم که سی سال انقلاب را تجربه کردیم ما حوادث زیادی داشتیم که مردم را متالم کرد. ماجرای ۷ تیر ماجرای ۸ شهریور، شهید بهشتی، شهید رجایی که این‌ها حوادثی بود که واقعا مردم را ناراحت می‌کرد. اندوهگین می‌کرد متاثر می‌کرد ولی واقعیتش من تجریهٔ خودم این است هیچ حادثه‌ای به اندازهٔ این اتفاق که افتاد روحیه و شخصیت مردم را جریحه‌دار نکرد و متاسف و متاثرشان نکرد و در این سطح ملی این که ما به رای مردم توهین کنیم و در رای مردم دستکاری کنیم و متاسفانه رای را به اسم کسانی بگذاریم که کمترین اخلاق و ادب و همه چیز را در واقع فرو ریخته‌اند بنیان‌های اخلاقی را فرو ریختند (تشویق حضار و صدای الله اکبر) ای کاش واقعا بنده آرزو می‌کنم و ای کاش نمی‌دانستیم که این ۲۴ میلیون رای به اسم چه کسی رفته است. ای کاش این ویژگی‌ها پشت پرده باقی می‌ماند و ما فقط یک تخلف کوچک انتخاباتی را شاهد بودیم. ای کاش اینجوری می‌شد ولی همهٔ مردم دیدند در هفته‌های گذشته در ۴ سال گذشته سیاست‌ها را تدبیرها را اخلاق را بینش‌ها را دیدند و الان عمق تاسف جایی است که این ۲۴ میلیون رای به دست من و شما به اسم چه کسانی رفت؟

این به نظر من بسیار برای مردم روحیه مردم را و شخصیت مردم را جریحه دار می‌کند. ای کاش به اسم یک آدمی می‌رفت که ما درست نمی‌شناختیمش. ای کاش برای کسانی می‌رفت که ما شناخت درستی نداشتیم و مردم ندیده بودند دروغ گفتن صریح را و تهمت زدن‌های صریح آن‌ها را به شخصیت‌های کشور و به ارکان انقلاب و این که ما تمام انقلاب را زیر سوال ببریم. دستاوردهایش را زیر سوال ببریم جنگ را زیر سوال ببریم بهترین فرماندهان جنگ را زیر سوال ببریم فقط برای این که رای بیاوریم. فقط می‌خواهیم فضایی ایجاد کنیم که در آن فضا می‌خواهیم رای بیاوریم.

به نظر من از هر جنبه که نگاه کنیم واقعا ابعاد این تاسف و تاثر و تالم بسیار گسترده است و ما رای شخصیت با تقوا سالم و مدیر با تجربه‌ای مثل آقای مهندس موسوی را بگیریم و به اسم کسانی بنویسیم که ... (تشویق حضار) که در واقع انقلابیون چند روزه هستند، مدیران چند روزه هستند و جالب است که خدمت‌تان بگویم عمدهٔ نقطه ضعف‌هایی که به دیگران می‌گیرند خودشان ده‌ها برابر این نقطه ضعف‌ها از مدرک تحصیلی از نظر کارشناس بودن از نظر در انقلاب حضور داشتن از نظر تاثیری که در جنگ گذاشتند تمام ایرادهایی که به دیگران می‌گیرند از نظر ادب، اخلاق، بی‌تدبیری، شما صد برابر این را در خود همین‌ها می‌توانید مشاهده بکنید.

وقت را بیش از این نمی‌گیرم، بنده وظیفه دارم به عنوان یک مسئول کوچک در وزارت علوم سابق حمایت خودم را از اعتراض شما از اعتراض اساتید در این خصوص حمایت خودم را از دانشجویانی که تجربه داشتم و با آن‌ها برخورد داشتم،‌ سال‌ها با این‌ها نشست و برخاست کردم، دانشجویانی که همیشه مظلوم واقع می‌شوند و جالب که باتوم‌ها اول باید به سر آن‌ها بخورد، در اتاق‌های‌شان و در حریم امن خوابگاه‌شان پناهگاهی نداشته باشند و فریادرسی نداشته باشند، حمایت خودم را در واقع از این اعتراض اعلام می‌کنم و محکوم می‌کنم این برخوردی که با فضای امن دانشگاه می‌شود با دانش می‌شود با دانشجو می‌شود و در شرایطی که دانشجو هیچ سلاحی برای دفاع از خودش ندارد متاسفانه شدیدترین تجاوزها به حریم دانشجو و دانشگاه انجام می‌گیرد.

والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته»
نظرات بینندگان
جاهد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۲۱ - ۲۹ مرداد ۱۳۹۲
۳۹۸
۳۲۳
لطفا به یاران دولت تهمت نزنید حتما فتوشاپه
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
لطفا یه نگاه به مثبت منفیای نظرات بندازید خیلی چیزا دستت میاد صراط جان اونم تو یه همچین سایتی
محمد م
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۲۹ - ۲۹ مرداد ۱۳۹۲
۱۲۷
۳۱۸
1- ....

2- شاید توبه کرده آقای روحانی بهش سمت داده
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جک نگو!
پیام
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۴۸ - ۲۹ مرداد ۱۳۹۲
۹۶
۱۱۳
جناب جاهد واقعاً لطفاً لطفاً لطفاً شما اصلاً اظهار نظر نفرمائید توهم از اون ور بوم افتادی
مهدی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شدیدا موافقم با شما اقا پیام در ضمن مجید دلبندم (جاهد) اون عکسه که فتوشاپ میشه نه نوشته!!
علی دادا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شما دیگه کی هستین مسخره کرده بنده خدا
مجید اردبیلی
|
-
|
۱۳:۲۵ - ۲۹ مرداد ۱۳۹۲
۳۰۶
۱۷۴
توفیقی حتما رای میاره

شما پیام آرای مجلس را دریافت نکرده اید؟

اکثریت مجلس اصلاح طلبانی هستند که در لباس اصولگرا وارد مجلس شده اند

پیرموذن و برومند و حقیقت پور و میرقسمت موسوی از استان اردبیل سابقه اصلاح طلبی آشکار دارند.

پیرموذن و برومند رد صلاحیت هم شده بودند که با وساطت ولایتی تایید صلاحیت شدند.

مشت نمونه خروار است.

مردم در انتخابات مجلس نهم به اصلاح طلبان و اصولگرایان معتدل رای دادند.
ولی بسیاری از آقایان پیام مردم را هنوز هم که هنوز است نگرفته اند.

مجلسیان خوب میدانند چه میکنند.
60درصد نمایندگان مجلس مثل مطهری فکر میکنند.

امیدوارم کد قضیه دستتان اومده باشه!!!
ناشناس
|
-
این اصولگراها گند زدن به مملکت محاکمه کسانی که 8 سال تمام با مال و جان و آبروی این خاک و مردمش بازی کردن چقدره؟

دکتر توفیقی کسی که طبقه تحصیلکرده کشور بهش رای اعتماد دادن
کارگر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۳۴ - ۲۹ مرداد ۱۳۹۲
۱۵۹
۰
خداوندباحق است
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۱۸ - ۲۹ مرداد ۱۳۹۲
۴۸۱
۵۵۲
این چه اعتدالیه که به فتنه گر مسئولیت میده؟؟؟؟؟!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۲۳ - ۲۹ مرداد ۱۳۹۲
۵۷۳
۲۹۷
این مدارک که صراط رو میکنه چیزهایی هستند که 4 ساله گفته شده و مردم با همه این تخریبها به روحانی رای دادند
اصلا باید این وزیر علوم اصلاح طلب باشه چون دانشجویان واقعی به روحانی رای دادند
مگه قبل از انتخابات را ندیدید
نکنه توقع دارید همین کامران دانشجو بمونه
صراط حواست جمع باشه دور به دست اصلاحات افتاده
علی دادا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
یعنی ما که به روحانی رای ندادیم دانشجو غیر مجازی هستیم؟!! این دیگه از اون حرف ها بود
برومند یگانه
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۲۳ - ۲۹ مرداد ۱۳۹۲
۳۰۱
۵۴۲
توفیقی:و ما رای شخصیت باتقوا سالم و مدیر باتجربه ای مثل آقای مهندس موسوی را بگیریم و به اسم کسانی بنویسیم که در واقع (انقلابیون چند روزه) هستند (مدیران چند روزه) هستند .......
از این چند خط استنباط میشود که
ایشان فردی ضدرهبری و دروغ هستند علاوه بر این نشان میدهد که تفکرشان مانند زمان جاهلیت میباشد
آقای توفیقی میزان حال افراد است شاید و البته شاید شما در زمان انقلاب کاری کرده باشی اما این دلیل برتری شما نمیشود
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
آقای عالم ، کل مملکت جاهل هستند و فقط شما چند نفر گروه فشار بیدارید ، خوارج عوضی
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۳۰ - ۲۹ مرداد ۱۳۹۲
۲۷۴
۳۷
اعتراض مسالمت آمیز و موقر که جرم نیست!
ای کاش همه اعتراض ها و مخالفت ها اینقدر آروم و متین باشه. در ضمن این تحصن به دلیل حمله ماموران به کوی دانشگاه و اعتراض به این هجوم بوده.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۱۸ - ۲۹ مرداد ۱۳۹۲
۱۹۳
۲۹
اتفاقاً این اظهارات مورد حمایت مردم هم هست ، روحانی دوست داریم .
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۴۳ - ۲۹ مرداد ۱۳۹۲
۱۴۸
۴۴
این مردچقدربزرگ است .حرف حق برای شماتلخ است.روحانی مچکریم ازاین انتخاب شایسته وبجا.
مولانا بدپیله
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۴۳ - ۲۹ مرداد ۱۳۹۲
۱۸۰
۹۲
خب کجای حرفاش دروغه؟!
شما اگه خیلی به صحّت ادعلهاتون مطمئنین، خلاف این حرف رو ثابت کنین.
سامان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۵۲ - ۲۹ مرداد ۱۳۹۲
۱۲۳
۲۳
نظر هر کسی محترمه نظر توفیقی هم این بوده حتی رهبری هم نظرات مخالف رو نهی نکردند ولی همه باید به قانون تمکین کنند که ایشان التزام به قانون کردند وگرنه در آشوب شرکت میکردند قرار نیست همه یک نظر داشته باشن وبه به چه چه کنند !
sun
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۵۴ - ۲۹ مرداد ۱۳۹۲
۷۵
۳۳
صراط جان دلمون تنگ شده بود برای این حرفهای حق.برای این ظلم ستیزی وحق طلبی.حتی شده به اسم روشنگری.نکنه تو هم با مایی؟مرسی
پسر شجاع
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۰۰ - ۲۹ مرداد ۱۳۹۲
۶۱
۲۷۲
با وجود تفكرات كاملاً متضاد 180 درجه‌اي با صراط نيوز، از شما ميخواهم اگر واقعاً آقاي توفيقي را فتنهگر مي‌دانيد- كه واقعاً اين جور هست- تا روزي كه قرار است وزير جديد علوم به مجلس معرفي شوند، اين خبر را سر تيترتان نگاه داريد.
باشد كه يك نماينده مجلس به اين سايت سري بزند و سند فتنه‌گري اين آقا را بخواند.

خداوند كه از نيت همه ما آگاهه، ان شاء الله همه ما رو در صراط مستقيم نگه داره.
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۲۰:۲۷ - ۲۹ مرداد ۱۳۹۲
۲۸۷
۷۸
ایکاش همه ی مردم این فیلم می دیدند و می دانستند که چه شیرمردانی در کابینه آقای خاتمی بوده است ، مرگبر خوارج و سلفی ها
علی دادا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۰۸ - ۳۰ مرداد ۱۳۹۲
۱۰
۲
لینک دانلود نداره؟؟!!
سید
|
GERMANY
|
۰۵:۵۸ - ۳۰ مرداد ۱۳۹۲
۵۷
۱۶۱
این چه مسئولی است که نظامی را که در آن مشغول است ومجموعه را که در آن فعالیت میکند را پایبند به اخلاق وراستگو نمی داند؟چرا این آقایان فکر می کنند که مردم همیشه به نظر آنان رای می دهند؟ 4سال است که هیچ سندی برای ادعایی تقلب مطرح نکردند؟چه کسی دروغ گو ست؟
کاظم آباده
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۳۹ - ۳۰ مرداد ۱۳۹۲
۸۳
۴۶
آنچه ازقول وقرارهای آقای روحانی برداشت می شود دوگانگی بین قول وفعل ایشان است
دقیق
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۱۳ - ۳۱ مرداد ۱۳۹۲
۵۵
۱۲۷
وکلای مردم بی توجه به خواست مردم به وزرای پیشنهادی که در فتنه 88 دست داشته اند رای دادند.که قطعا مردم از انها نمگذرند.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۴۴ - ۰۳ شهريور ۱۳۹۲
۷۵
۱۶
اینا که عین حقیقته درود بر توفیقی
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۵۹ - ۰۳ شهريور ۱۳۹۲
۱۵
۹
دمش گرم!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۲۵ - ۰۳ شهريور ۱۳۹۲
۹
۷
دمش گرم!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۲۰ - ۰۳ شهريور ۱۳۹۲
۴
۵۹
واعجبا از این همه حمایت چشم و گوش بسته. آخه چرا وقتی خود کسانی که از عوامل اصلی فتنه و مدعی دورغ بزرگ تقلب بودند به صراحت حتی در سخنرانی خود در مجلس به عنوان وزیر پیشنهادی، ضمن این که خود را مبرا از حضور در فتنه دانستند، وقوع تقلب در انتخابات 88 را به کلی تکذیب کردند و حتی خود آقای روحانی اقدام افراطیون اصلاح طلب در سال 88 را یک اقدام غیر قانونی و غیر منطقی دانسته، پس چرا برخی سعی می کنند از عوامل اصلی آن جریان تلخ حمایت کنند.
مستعار
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۱۵ - ۰۳ شهريور ۱۳۹۲
۵
۰
خوب گفته :
این به نظر من بسیار برای مردم روحیه مردم را و شخصیت مردم را جریحه دار می‌کند. ای کاش به اسم یک آدمی می‌رفت که ما درست نمی‌شناختیمش. ای کاش برای کسانی می‌رفت که ما شناخت درستی نداشتیم و مردم ندیده بودند دروغ گفتن صریح را و تهمت زدن‌های صریح آن‌ها را به شخصیت‌های کشور و به ارکان انقلاب و این که ما تمام انقلاب را زیر سوال ببریم. دستاوردهایش را زیر سوال ببریم جنگ را زیر سوال ببریم بهترین فرماندهان جنگ را زیر سوال ببریم فقط برای این که رای بیاوریم. فقط می‌خواهیم فضایی ایجاد کنیم که در آن فضا می‌خواهیم رای بیاوریم.
ساناز
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۳۸ - ۰۵ شهريور ۱۳۹۲
۵
۶۲
این یکی از شاهکارهای حسن روحانیه، منتظر شاهکارهای بعدیش باشید.
توهین به مردم تا این حد؟