۰۷ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۸

علت عقب نشینی اپل و گوگل دربرابر ایران

زارش السیتکس و حمایت گسترده رسانه‌های ملی منجر به عقب‌نشینی گوگل و اپل شد.
کد خبر : ۱۳۰۷۲۳
صراط: در پی گزارش اخیر رصد و دیده‌بانی از رفتارهای سازمانی مرکز کیفیت‎های برتر و انتقاد از عملکرد دوگانه غرب بالاخص در حوزه آی تی نسبت به ایران با استناد به تحریم‎ها که منجر به چالشی برای بقاء مردم شده و حمایت و پوشش گسترده این گزارش از سوی خبرگزاری‎ها و اصحاب رسانه، دو غول آی تی گوگل و اپل پا پس کشیدند.

بر اساس این گزارش، مرکز کیفیت‎های برتر بارقه‎ها و نشانه‎های تحمیل و تبعیضات خارجی که بر روی اینترنت بشکل نامحسوس و خزنده آغاز شده بود را رصد و ردیابی نموده و آغاز استانداردهای دوگانه با ایران و تبعیض در شبکه جهانی وب که حتی گریبان شرکت‎های بزرگ ایرانی را یک شبه و بدون اطلاع قبلی گرفته و با استناد به تحریم به کام مرگ می‎فرستند را هشدار داده است.

این موضوع از آن جهت مهم است که نباید اجازه داد برداشتن بخشی از تحریم‎های کمپانی‎های فوق که گریبان ملت مظلوم ایران را گرفته با منت همراه شود بلکه نقش و تاثیر همکاری‎های بین سازمانی در رصد و استخراج اطلاعات درست و همکاری در پوشش گزارش‎های معتبر به مردم منتج به چنین دستاوردهایی می‎شود، که این مصداق بارز مکث و میل به تعالی گروهی و تعالی بین سازمانی است برای تاثیرگذاری و تغییر شرایط که خوشبختانه کارساز واقع شد.

واقعیت امر آن است که در این فرآیند، تنها واقعیات به گوش مردم رسانده شد تا ماسک از چهره‌ها برداشته شود. این کمپانی‎ها هر هدفی که دارند از به خطر افتادن وجه و اعتبار خود هراس دارند و ترس از اطلاع‌رسانی واقعیات دارند و از تاکتیک‎های مختلفی برای تاثیر در اذهان مردم استفاده می‎کنند، اما نمی‎توانند بخاطر تحریم نکردن بر سر ما منت بگذارند.

این از آن جهت مهم است که بخشی از گزارش فوق مخصوصا به حوزه اینترنت مربوط می‎شود و به اعمال تحریم‎های مغرضانه در این حوزه می‎پردازد و از آن انتقاد می‎کند و عقب‌نشینی در تحریم هم، به هر اندازه، در همین حوزه اتفاق افتاده است.

اگرچه مرکز کیفیت‎های برتر رفع تحریم‎های مذکور را بر ایرانیان کم تاثیر دانسته و تاکید داشته مردم در داخل کشور نباید منتظر اتفاق خاصی باشند اما مهندس نقیه رئیس مرکز کیفیت‎های برتر گفت این اول کار است و یکی از دلایل این موفقیت مرهون زیر ذره بین بردن عملکرد و زیر سوال بردن رفتار کشوری مدعی حقوق بشر با عملکردی دیکتاتوری است.

منبع: سیتنا
نظرات بینندگان
ناشناس
|
Sri Lanka
|
۲۳:۰۴ - ۰۸ شهريور ۱۳۹۲
۰
۰
ترکوندید با این ترجمه متن!