۰۷ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۲

نظر قشقاوی درمورد انتصاب یک سخنگوی زن

پنجمین سخنگوی وزارت خارجه با احترام به همه دیدگاه‌ها، بیشترین دلایل مخالفت با انتصاب یک خانم به عنوان سخنگوی وزارت امور خارجه را عدم شناخت این افراد از شخصیت و سابقه مرضیه افخم دانست تا مخالفت با تصدی زنان در این سمت.
کد خبر : ۱۳۰۷۴۰
صراط: حسن قشقاوی معاون کنسولی، مجلس و امور ایرانیان خارج از کشور وزارت امور خارجه و پنجمین سخنگوی دستگاه دیپلماسی ، درباره انتصاب خانم «مرضیه افخم» به عنوان سخنگوی جدید وزارت امور خارجه و اظهارات موافق و مخالف درباره این انتصاب، با بیان اینکه در مجلس دیدگاه‌های متفاوتی موافق و مخالف این انتصاب وجود دارد، خاطرنشان کرد: من به همه دیدگاه‌ها احترام می‌گذارم، ولی بیشتر دلایل مخالفت را عدم شناخت کافی سروران از شخصیت و سابقه خانم افخم می‌دانم تا مخالفت با تصدی زنان در این سمت.

وی با بیان اینکه در جمهوری اسلامی بسیاری از بانوان در سمت‌هایی بالاتر از سخنگویی از جمله وزارت، معاونت و مشاور رئیس‌ جمهور، معاون وزیر، نماینده مجلس و ... به فعالیت پرداخته‌اند، یادآور شد: انتخاب یک بانو برای تصدی سخنگویی وزارت امور خارجه پدیده جدیدی نیست، به ویژه اینکه ما در جمهوری اسلامی اصلی‌ترین ملاک را برای تصدی مسئولیت‌ها، تقوا و تخصص می‌دانیم نه جنسیت.

قشقاوی اضافه کرد: اگر دو ملاک تخصص و تقوا را در مورد خانم افخم در نظر بگیریم ایشان 30 سال است که در حوزه رسانه‌ای دستگاه دیپلماسی فعال و کار خود را از کارشناسی آغاز و در دو حوزه مهم مدیرکلی اطلاعات و مطبوعات و همچنین دیپلماسی عمومی با شایستگی فعالیت کرده است.

پنجمین سخنگوی دستگاه دیپلماسی، افخم را دیپلمات حرفه‌ای، متدین و چهره‌ای شناخته شده برشمرد و گفت: بر اساس آمار موجود بیش از 60 درصد از کادر خبری و رسانه‌ای در خبرگزاری‌ها، سایت‌های خبری و روزنامه‌ها را بانوان تشکیل می‌دهند و همین تعداد در نشست‌های مطبوعاتی هفتگی سخنگوی دستگاه دیپلماسی حضور می‌ یابند.

وی اضافه کرد: اگر بپذیریم که بانوان اکثریت مرتبطین با سخنگوی وزارت خارجه در کادر حرفه‌ای را تشکیل می‌دهند، شایسته آن است که یک بانوی متعهد کانون تماس با آنان باشد.

قشقاوی در پایان ابراز امیدواری کرد که افخم با حضور و ظهور شایسته در این سمت، منافع ملی و ارزش های نظام مقدس جمهوری اسلامی را تأمین و پاسداری کند.

مرضیه افخم قرار است عهده‌دار سخنگویی وزارت امور خارجه و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای این وزارتخانه در دولت یازدهم شود.


منبع: فارس