۲۶ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۹:۴۵

اظهارنظر جدید هاشمی درباره اینترنت و ماهواره

هاشمی رفسنجانی گفت «اینترنت و ماهواره» مرز نمی شناسد.
کد خبر : ۱۳۳۷۲۹
صراط:  رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام ،بر این نکته که نباید از خواسته عمومی جامعه غفلت و مردم را ناامید نمود، تاکید کرد .

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در روز میلاد باسعادت علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) در دیدار جمعی از جوانان حزب اعتدال و توسعه و گروهی از فعالان سیاسی در مقطع انتخابات ریاست جمهوری، با تبریک طلوع خورشید خراسان گفت: ایران اسلامی در طول تاریخ از کانون نور در مشهد مقدس بهره‌مند بود و خواهد بود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به سالگرد آغاز جنگ تحمیلی عراق علیه ایران، با ارائه تحلیلی از اوضاع سیاسی و نظامی دو کشور در آن مقطع گفت: دلاوری‌های جوانان ایرانی در بیابان‌های تفتیده جنوب و کوه‌های پوشیده از برف غرب کشور، نقشه‌های منحوس مثلث شوم آن زمان یعنی شرق، غرب و ارتجاع برای شکست انقلاب اسلامی توسط ارتش بعث را نقش بر آب کرد.

فرمانده 8 سال دفاع مقدس با گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدا، جانبازان، آزادگان، مفقودان، ایثارگران، مهاجران جنگ‌زده و مرزنشینان غیور، تصریح کرد: اگرچه آن جنگ بسیاری از خانواده‌های ایرانی را عزادار و گرفتار کرد، اما تحمل تلخی‌هایش در دفاع از اسلام، ایران، انقلاب و قانون اساسی شیرین و الهام‌بخش بود.

وی با تأکید بر رعایت اصول قانون اساسی که بر پایه اندیشه‌های اعتدالی اسلام تدوین شد، گفت: اگرچه افراد افراطی در مقاطعی از سالهای پس از انقلاب سعی کردند حاشیه‌های پیرایه‌ای را به متن اسلامی انقلاب بیفزایند، اما مردم که معنای اعتدال و جایگاه آن در همه ابعاد زندگی را خوب می‌دانند، با رویکردی عقلانی به صندوق‌های رأی ثابت کرده‌اند که رشد آگاهی عمومی بالاترین دستاورد انقلاب در مقطع فعلی بود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با برشمردن عوامل اطمینان و اعتماد مردم به نظام برای حضور در انتخابات، به جمله تاریخی مقام معظم رهبری مبنی بر «حق‌الناس بودن رأی مردم» اشاره کرد و گفت: یک جمله کوتاه، اما بسیار مهم و تأثیرگذار بود و فرهنگ سازان سیاسی و اجتماعی نباید بگذارند این جمله فراموش شود و اگر در انتخابات‌های دیگر هم به این جمله در همه مراحل ثبت‌نام، بررسی صلاحیت‌ها، تبلیغات، رأی‌گیری و شمردن و اعلام نتایج توجه شود، ایران اسلامی می‌تواند نماد برگزاری انتخابات به عنوان مظهر دمکراسی در دنیا باشد.

هاشمی رفسنجانی در پاسخ به اظهار ارادت حاضران که ثبت‌نا وی در انتخابات را باعث خلق حماسه سیاسی می‌دانستند، گفت: حماسه سیاسی را مردم خلق کردند و من وقتی دیدم در مقابل تقاضاها و اصرار مردم دارم در جامعه و وجدان خود دچار استبداد رأی می‌شوم، فقط در حد حضور در وزارت کشور و ثبت نام اقدام کردم.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به حضور پرشور جوانان در مراسم، جوانی را بهترین هدیه خدا به انسان‌ها دانست و گفت: نقش دختران و پسران جوان در شهرهای بزرگ و کوچک و روستاهای دوردست در گرم کردن فضای انتخابات و تلاش آنان برای آگاه کردن خانواده‌ها و جامعه بسیار کارساز بود.

هاشمی رفسنجانی با تأکید بر اینکه «اینترنت و ماهواره» مرز نمی شناسد، گفت: ارائه تحلیل‌های درست و مبتنی بر واقعیات از دانش آموزان و دانشجویان، آن هم در فضایی که تریبون‌های رسمی و غیررسمی کشور در اختیار یک جریان بود، نشان می‌دهد که افکار عمومی و خرد جمعی بهترین راه را در تاریکی‌ها پیدا می‌کند و خانواده‌ها نمی گذارند جامعه خمود شود.

وی تشخیص و تمایز خادم و خائن را بسیار مهم دانست و با اشاره به برنامه‌های دولت برای انتخاب مدیران استانی و شهرستانی و نهادها و سازمان‌ها گفت: نباید از خواسته عمومی جامعه غفلت و مردم را ناامید کرد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش بعدی سخنان خویش با ارائه تحلیل تاریخی از حوادث کشورهای منطقه و اهداف استعمارگران گفت: ملت‌ها صاحبان اصلی کشورها هستند و دولت‌ها باید در خدمت آنها باشند.

وی با ابراز نگرانی از تشدید بحران سوریه گفت: اگرچه با مذاکرات و توافقات سایه شوم جنگ از سر مردم سوریه کنار رفت، اما هنوز مردم منطقه نگرانند که اگر کبریت جنگ روشن شود، شعله‌هایش منافع دوست و دشمن در منطقه را با هم می‌سوزاند.
منبع: ایسنا