۰۳ مهر ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۸

موارد نظارتی بر حجاب بازیگران وجود ندارد

مشاور امور بانوان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: وزارت فرهنگ متولی موضوع حجاب در جامعه نیست و ما موارد نظارتی دقیق بر روی پوشش و حجاب بازیگران که به نوعی زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت می‌کنند، نداریم.
کد خبر : ۱۳۴۷۰۵

صراط:  عفت شریعتی گفت: صحبت‌های اخیر رئیس جمهور در زمینه عفاف و حجاب مردم را خوشحال کرده است چراکه مردم جامعه ما مردم مسلمانی هستند که می‌خواهند مبانی اسلامی در جامعه رعایت شود و اگر نا آگاهی‌ها و بی اطلاعی‌ها باعث شود که هنجارهای صحیح از منظر پوشش و عفاف در جامعه پیاده نشود تبعات منفی بدی را در بر خواهد داشت.

وی ادامه داد: انتظار داریم که رئیس جمهور که این موضوع را مطرح کردند با دقت نظر نیز آن را پیگیری کنند و ما شاهد یک جامعه سالم و منزه باشیم و اگر که ما در گذشته در این زمینه اهتمام ویژه‌ای را از سوی مسئولان می‌دیدیم شاید امروز شاهد برخی ناهنجاری‌ها نبودیم.

او درخصوص وظیفه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص ترویج عفاف و حجاب در جامعه گفت: عفاف و حجاب باید ساماندهی شود و هم زوارت ارشاد و همه وزارتخانه‌ها و بخش خصوصی و دولتی باید در این زمینه ورود جدی داشته باشند چراکه وزارت ارشاد متولی و مسئول عفاف و حجاب در جامعه نیست.

شریعتی درمورد رعایت حجاب در میان هنرپیشه‌ها و بازیگران گفت: بعضی از مراجع نکته قابل تأملی را مطرح کردند که تمام وزارتخانه‌ها عفاف و حجاب را در دستور کار خود قرار دهند وزارت ارشاد هم به همین گونه است و وزارت ارشاد چون جامعه هنرمندان را در برمی‌گیرد باید به گونه‌ای رفتار کند که هنرمندان آیینه عفت عمومی و حجاب در جامعه باشند.

وی افزود: موارد نظارتی دقیقی در مورد پوشش و حجاب بازیگران وجود ندارد و یا من اطلاعی ندارم و از طرف دیگر این موارد نظارتی اگر بدون پشتوانه باشد مؤثر نخواهد بود چراکه ما در گذشته نیز شاهد بودیم مباحثی به صورت مقطعی مطرح شد اما اجرای آن اجرای صحیح و نتیجه بخشی نبود.

شریعتی افزود: حجاب نیازمند یک عزم ملی است و رسانه‌ها و مطبوعات باید این موضوع را از مسئولان مطالبه کنند و رسانه ملی نیز باید نقش خود را به خوبی ایفا کند چراکه اگر این موضوع همگانی باشد شاهد تحولات خوبی خواهیم بود اما اگر مقطعی باشد به نتیجه مورد نظر نخواهیم رسید.

منبع: فارس
نظرات بینندگان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۸ - ۱۳ مهر ۱۳۹۲
۶۲
۹۶
عکس بزرگ هنرپیشه های بدحجابو نزن -دیدنش مسلمونا رو غصه دار می کنه،ان شائ الله خدا به کار شما برکت بیشتری می دهد .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۱ - ۰۷ آبان ۱۳۹۲
۱۰
۱۳
اكثر قشر جامعه ما جوان هستند و از بازيگران محبوب خود الگو برداري ميكنند اگه بازيگران درست بشن و عفاف و حجاب داشته باشند جامعه هم درست ميشه