۰۵ مهر ۱۳۹۲ - ۰۸:۱۱

بانوی والیبالیست ایرانی با حجاب لژیونر می‌شود؟

مائده برهانی، بازیکن ملی پوش والیبال بانوان ایران از احتمال لژیونر شدن خود خبر داد.
کد خبر : ۱۳۴۹۱۰
صراط: مائده برهانی، بازیکن ملی پوش والیبال بانوان ایران از احتمال لژیونر شدن خود خبر داد.

مائده برهانی اظهار کرد: چند پیشنهاد از تیم های خارجی دارم و در حال رایزنی هستیم تا بتوانم با پوشش اسلامی در تیم مورد نظر بازی کنم.

او ادامه داد: یکسری صحبت هایی هم صورت گرفته تا مشکلی برای استفاده از پوشش در صورت پیوستن به لیگ کشور دیگر نداشته باشم اما همه چیز قطعی نشده است.

برهانی درباره مسابقات والیبال قهرمانی آسیا گفت: سطح کلی مسابقات خوب بود و تیم های قدرتمندی شرکت کرده بودند. تیم ما هم نسبت به دوره قبل بهتر شده بود هرچند در رده بندی پیشرفتی نکردیم اما از لحاظ کار تیمی سطح خوبی داشتیم. فکر می کنم اگر من هم از نظر روانی در وضعیت بهتری بودم می‌توانستم عملکرد بهتری داشته باشم، هرچند مربی چین تایپه از نوع بازی من خوشش آمده بود و عنوان کرده بود که اگر در این کشور لیگ وجود داشت قطعا در لیگ چین تایپه از من استفاده می‌کرد.

ملی پوش والیبال بانوان درباره مسائل پیش آمده بعد از بازگشت از تایلند تصریح کرد: سخنان خانم کعبی زاده برای ما غیر منتظره بود و فکر می‌کنم این مصاحبه در زمان عصبانیت خانم کعبی زاده گرفته شده است و با تمام احترامی که برای ایشان قائل هستم باید بگویم که ما بی غیرت نیستیم. بازیکنی که 6 ماه در تمرین به سر می‌برد و لباس تیم ملی کشورش را می‌پوشد کم کاری نمی‌کند.

او در ادامه افزود: باید قبول کنیم که والیبال بانوان ایران از شرق آسیا عقب تر است و نباید فقط مشکلات گردن بازیکنان بیفتد. جوان گرایی همیشه خوب است، به شرطی که از پایه شروع کنیم. تیم ما تیم جوانی است و بنابراین جوان گرایی برای این تیم بی معناست. زمانی هم که ما پا به تیم ملی گذاشتیم برنامه فدراسیون جوان گرایی بود و فدراسیون زحمت کشید و روی ما سرمایه گذاری کرد.

برهانی درباره برنامه ریزی های فدراسیون والیبال برای بانوان اظهار کرد: فدراسیون باید برای بانوان سرمایه گذاری بیشتری کند و مربی بهتری از شرق آسیا بیاورد تا این تیم که چند سال برایش زحمت کشیده شده نتیجه بهتری بگیرد. اردوهای تیم ملی برنامه‌ی خاصی ندارد، هرچند امسال با تلاش های فدراسیون اردوی بسیار خوبی در آذربایجان برای ما گذاشتند که در بازی برابر قزاقستان بسیار به درد ما خورد. اگر بازی های تدارکاتی بیشتری به خصوص با کشورهای شرق آسیا برای ما بگذارند می‌توانیم در رده بندی رقابت ها پیشرفت کنیم اما اگر برنامه نداشته باشیم همین مقام هشتم را هم از دست می دهیم زیرا دیگر کشورها در حال پیشرفت هستند.

او درباره شرایط لیگ برتر والیبال بانوان به ایسنا گفت: تیم هایی مثل چین، کره و ژاپن لیگ حرفه‌ای پویا دارند و این لیگ باعث پخته‌تر شدن بازیکنان این تیم ها می‌شود. در لیگ ما بارها اتفاق افتاده یک هفته قبل از مسابقات بازیکنان ملی پوش قرارداد می بندند. خود من در حال حاضر تیم ندارم اما هیچ نگرانی از این بابت ندارم و این مسئله هم باعث تاثیر گذاشتن روی بازی من در مسابقات قهرمانی‌اسیا نشده است.

مائده برهانی در پایان گفت: مصاحبه اخانم کعبی زاده آب سردی روی تمام بازیکنان تیم بود و فشار زیادی روی ما آورد. از ایشان می‌خواهم همان طور که تاکنون ما 12 نفر را حمایت کردند؛ این حمایت را ادامه بدهند.
منبع: ایسنا