۰۶ مهر ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۳

یک ایرانی دیگر در دسته 2 انگلیس+عکس

رایان تفضلی مدافع ایرانی‌الاصل منسفیلد یکی از بازیکنانی است که در لیگ دسته 2 انگلیس بازی می‌کند.
کد خبر : ۱۳۴۹۴۹
صراط: رایان تفضلی مدافع ایرانی‌الاصل منسفیلد یکی از بازیکنانی است که در لیگ دسته 2 انگلیس بازی می‌کند.

تیم‌های ملی فوتبال جهان همیشه به دنبال به خدمت گرفتن بازیکنانی هستند که تابعیت کشورهای مختلف دارند.

معمولا این اتفاق برای کشورهای بزرگی مانند آلمان، برزیل و ایتالیا نیز رخ داده که بازیکنانی را توانستند به تیم ملی‌شان اضافه کنند که اصلیت آن کشور را نداشتند. از زمانی که کارلوس کی‌روش هدایت تیم ملی ایران را برعهده گرفته، او توانست پای بازیکنانی نظیر اشکان دژاگه، رضا قوچان نژاد،‌ دانیل داوری و امید نظری را به فوتبال ایران اضافه کند.



یکی از بازیکنان ایرانی الاصل که در لیگ دسته دو انگلیس بازی می‌کند رایان تفضلی، مدافع 22 ساله ایرانی الاصل است که در تیم منسفیلد انگلیس بازی می‌کند.

رایان تفضلی متولد 28 سپتامبر 1991 در ساتن انگلیس است، از پدری ایرانی. او فوتبال پایه‌اش را از مدرسه استعدادپرور شهر ساتن یعنی ساوت‌همپتون شروع کرد؛ باشگاهی که تئو ولکات، آلکس اوکسلید چمبرلین و گرت بیل از محصولات آن هستند.

تفضلی مدافعی تنومند با 196 سانتی متر بلندی قامت و از مدافعان با استعداد در لیگ دسته 2 انگلیس است که آینده درخشانی در انتظار اوست. او علی رغم توجه مسئولان ساتن (ساوتهمپتون) خیلی در آن تیم مورد استفاده قرار نگرفت و پس از انتقالی قرضی به تیم سالیسبوری سیتی در دسته‌های پایین‌تر و بازگشت به ساوت‌همپتون به خاطر فیزیک خاصش از تیم کنار گذاشته شد. او کارش را از دسته‌های پایین‌تر شروع کرد و به صورت آزاد به ایستلای اف سی پیوست و سپس به کمبریج سیتی در دسته بالاتر پیوست. آخرین تیم او تیمی قوی‌تر به نام منسفیلد تاون است تا روند صعودیش را حفظ کند. او با این تیم به لیگ 2 صعود کرد.

تفضلی با وجود سن کمش بازیکن ثابت منسفیلد است. آنها با برد روحیه بخش 3-0 هفته‌ی پیش مقابل نورثهمپتون در رده پنجم جدول 24 تیمی لیگ 2 قرار گرفتند. نکته جالب سه دفاعی بازی کردن تیم منسفیلد است که وظایف مدافعان از جمله رایان را بسیار سخت کرده است. از طرفی منسفیلد در لیگ 2 امسال رقابت سختی را پشت سر می‌گذارد.
منبع: ایسنا