۰۸ مهر ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۸

اداره میراث هر خشت و گلی را ثبت کرده!

وی در بخش دیگری از سخنانش با ابراز گله مندی از اداره میراث و گردشگری گفت: این اداره هر خشت و گلی را که روی هم بوده است به نام اداره میراث ثبت کرده اند و با این اقدام آن را از حوزه اوقاف خارج و اقدامات عمرانی ما در این امامزاده ها را نیز متوقف ساخته اند.
کد خبر : ۱۳۵۲۸۶
صراط: مدیرکل اوقاف و امور خیریه البرز گفت: با توجه به وام های گرفته شده برای امامزاده ها، گواهی کسر از حقوق اینجانب در گرو وام دهندگان است و هر روز برای تسویه این واها پیام دریافت می کنم.

حجت الاسلام بنی احمدی پیش از ظهر دوشنبه در نشست خبری خود اظهار داشت: آنچه که فرد را از مالکیت خودش خارج می کند، وقف نامیده می شود و مهمترین وجه وقف بخش فرهنگی آن است.

وی ادامه داد: تمام امامزادگان کشور جزو اداره اوقاف هستند به جز امامزاده شاه چراغ، شاه عبدالعظیم، حضرت معصومه در قم و حضرت رضا در مشهد که تولیت هایشان از اداره اوقاف جدا هستند.

بنی احمدی افزود: در استان البرز 87 بقعه وجود دارد که 100 امامزاده در آنها هستند و دلیلش این است که در بعضی بقعه ها بیش از یک امامزاده وجود دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه البرز خاطرنشان کرد: همچنین از محل اکثر امامزاده های استان درآمدی نداریم و بودجه دولتی خاصی هم برای امامزاده ها وجود ندارد و فقط امامزاده حسن، امامزاده محمد و امامزاده طاهر در البرز، 3 امامزاده درآمد دار استان هستند.

وی ادامه داد: 120 میلیون تومان در زمان فرماندار قبلی کرج "ایران نژاد" به امامزاده حسن اختصاص داده شد که هم اکنون نیز عملیات اجرایی در این امامزاده در حال پیگیری است.

بنی احمدی با توجه به وام های گرفته شده برای امامزاده ها اذعان داشت: گواهی کسر از حقوق اینجانب نیز در گرو وام دهندگان است و هر روز هشدارهای زیادی را از طریق پیامک دریافت می کنم که در صورت عدم تسویه از حقوق شما کسر خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با ابراز گله مندی از اداره میراث و گردشگری گفت: این اداره هر خشت و گلی را که روی هم بوده است به نام اداره میراث ثبت کرده اند و با این اقدام آن را از حوزه اوقاف خارج  و اقدامات عمرانی ما در این امامزاده ها را نیز متوقف ساخته اند.

وی گفت: در امامزاده حسن 3 میلیارد تومان برای توسعه شبستان هزینه شده است که این مبلغ کاملا از محل درآمدهای امامزاده است. در گنبد امامزاده حیدر از فناوری نانو استفاده شده است تا از نم دادن سقف آن جلوگیری شود و همچنین آیینه کاری و مفروش شدن داخل این امامزاده نیز در دستور کار قرار دارد.

وی همچنین از اقدامات صورت گرفته دیگر در امامزادگان عبدالله، طاهر، شازده حسین گوراب، ام صغری و ام کبری اشتهارد، یوسف بادامستان و ... نام برد و گفت: در بعضی از این امامزادگان با اداره میراث مشکل داریم و جلسات دادگاه زیادی را هم برای پیگیری امور امامزادگان سپری کرده ایم.

مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه استان البرز در ادامه با اشاره به موقوفات سال 92، گفت: از ابتدای سال تا به امروز 7 موقوفه جدید داشته ایم که شامل زمین، آپارتمان و ... می شود که آنها را در ساخت حسینیه، مسجد، آموزش ایتام و کودکان بی سرپرست به کار بسته ایم.

بنی احمدی در ادامه بحث اقدامات صورت گرفته در سال 92  اظهار داشت: 550 کلاس آموزشی را برگزار کردیم، 8 هزار حافظ یک تا سی جزء قرآن را پرورش دادیم، 3 هزار و 75 آزمون شفاهی قرآن را برگزار نمودیم و خیمه های معرفت را در ماه رمضان برگزار کردیم و همچنین نماز صبح را نیز هم اکنون در 5 امامزاده استان به صورت جماعت دایر کرده ایم.

وی در ادامه به پرسش های خبرنگاران در مورد موارد موضوع بحث پاسخ داد و ضمن تقدیر و تشکر از اهالی خبر از آنان خواست تا با به چالش کشیدن مسئولان اوقاف پاسخ سوال های خود را دریابند.

منبع: مهر
برچسب ها: میراث خشت و گل ثبت