۱۱ مهر ۱۳۹۲ - ۱۷:۵۷

پروژه بابک‌زنجانی در شهرک غرب فروریخت +تصاویر

پروژه تجاری اداری خیابان ایران زمین واقع در شهرک قدس تهران، متعلق به هلدینگ سورینت امروز صبح به دلیل نشست زمین و تخریب قسمتی از پروژه و خیابان‌های اطراف متوقف شد.
کد خبر : ۱۳۵۷۵۳

صراط: پروژه تجاری اداری خیابان ایران زمین واقع در شهرک قدس تهران، متعلق به هلدینگ سورینت امروز صبح به دلیل نشست زمین و تخریب قسمتی از پروژه و خیابان‌های اطراف متوقف شد.

پروژه تجاری اداری خیابان ایران زمین واقع در شهرک قدس(غرب) تهران، متعلق به هلدینگ سورینت امروز صبح به دلیل نشست زمین و تخریب قسمتی از پروژه و خیابان های اطراف متوقف شد.

این حادثه که ساعت 5 بامداد امروز پنج شنبه 11مهر 1392 به وقوع پیوست به دلیل گود برداری غیر اصولی و بیش از حد این پروژه روی داده است.

در این حادثه بخشی از ضلع شمالی پروژه تخریب و آسیب قابل ملاحظه ای به خیابان و خانه های اطراف وارد شد که منجر به بسته شدن مسیر گردید.

 

خیابان های اطراف این پروژه شامل بخشی از خیابان ایران زمین در تقاطع گلستان جنوبی توسط نیروهای امدادی مسدود شده و عبور و مرور در این تقاطع تا رفع خطر میسر نیست. همچنین ابتدای خیابان گلستان جنوبی (تقاطع ایران زمین) به دلیل نشست زمین تخریب شده و کاملا مسدود است.

این پروژه که توسط شرکت ستسا از زیرمجموعه های هلدینگ سورینت در حال ساخت است، حدود 5 ماه پیش نیز به دلیل نشست زمین های اطراف و وارد آمدن خسارت به خانه های مجاور خبرساز شده بود، که پیگیری های ساکنان این منطقه به نتیجه ای نرسیده و منجر به حادثه کنونی شده است.

قابل ذکر است این حادثه منجر به قطع آب، برق و گاز ساکنان این منطقه شده و روال عادی زندگی را برای آنها مختل نموده و ساکنان منطقه خواستار رسیدگی فوری و جدی مسئولین به این موضوع هستند.


بنا به گزارش خبرنگار ما، تا کنون گزارشی از وجود خسارات جانی مخابره نشده است؛ همچنین این حادثه موجب تخریب بخشی از پروژه، تخریب کامل خیابان گلستان جنوبی و همچنین آسیب جدی به تعدادی از خانه های مسکونی اطراف شده است.

ستاد مدیریت بحران شهرداری تهران با حضور در موقعیت این حادثه پروژه را تا رفع مشکلات بوجود آمده متوقف نموده است؛ همچنین آتش نشانی و نیروی انتظامی از مردم درخواست نمودند از هرگونه تردد غیر ضروری در این مسیر تا رفع خطر احتمالی جدا خودداری نمایند.

 

بازدید بابک زنجانی از پروژه ایران زمین

با توجه به اینکه گودبرداری های غیر اصولی در چند سال اخیر منجر به وقوع خسارات جانی جبران ناپذیری برای تعدادی از هموطنانمان شده است لازم است مسولین به دور از هرگونه مسامحه و با جدیت تمام نسبت به عدم رعایت قوانین ساخت و ساز حساسیت به موقع نشان داده و با متخلفین برخورد لازم صورت گیرد.