۲۳ مهر ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۵

رسوایی اسقف آلمانی و دردسر رهبر کاتولیک‌ها

در پی رسوایی مالی یک اسقف 53 ساله آلمانی، رهبر کلیسای کاتولیک این کشور وارد واتیکان شد تا در این زمینه با پاپ فرانچسکو، رهبر کاتولیک‌های جهان دیدار و گفتگو کند.
کد خبر : ۱۳۷۱۴۹
صراط: افشای رسوایی مالی یکی از اسقف‌های آلمانی باعث شد تا رهبر کاتولیک‌های این کشور برای ارائه توضیحاتی در این مورد به واتیکان برود.

به نقل از شبکه خبری «یورونیوز»، در پی رسوایی مالی یک اسقف 53 ساله آلمانی، رهبر کلیسای کاتولیک این کشور وارد واتیکان شد تا در این زمینه با پاپ فرانچسکو، رهبر کاتولیک‌های جهان دیدار و گفتگو کند.

«روبرت زولیچ» رهبر کاتولیک های آلمان که در یک نشست مطبوعاتی در رم شرکت کرده بود، با اشاره به تشکیل یک کمیسیون ویژه برای بررسی این موضوع گفت: «کمیسیون همین هفته کار خود را آغاز خواهد کرد. اعضای این کمیسیون کارشناسان قانون کلیسا، کارشناسان امور مالی و امور ساخت و ساز هستند. آنها باید روشن کنند که هزینه‌های ساختمان ساخته شده چقدر بوده است و سپس فرآیند تصمیم گیری به جای خود انجام خواهد گرفت.»

«تبارتز فان الست» که اسقف شهر لیمبورگ آلمان است، تاکنون در حدود چهل میلیون یورو برای ساخت اقامتگاه خود هزینه کرده است.

روزنامه‌های آلمانی نوشته‌اند که ساخت این اقامتگاه مجلل برای این روحانی مسیحی در حالی است که پاپ همواره مردم را به ساده زیستی فرامی خواند.
منبع: فارس