۰۷ آبان ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۳

روز نظرسنجی برای رابطه با آمریکا

نماینده مردم تهران در نطق میان دستور خود اظهار داشت: روز 13 آبان امسال روز نظرسنجی و رفراندمی برای رابطه با آمریکاست و ذکر سیاسی مرگ بر آمریکا در آستانه محرم حسینی(ص) طنین انداز خواهد شد.
کد خبر : ۱۳۹۰۹۲
صراط: فاطمه آلیا نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز سه‌شنبه اظهار داشت: هفته جاری روز مباهله، روز نزول آیه "هل اتی" روز خانواده و تکریم بازنشستگان روز شهادت شهید فهمیده و روز نوجوان و بسیج دانش آموزی و در هفته آینده نیز در شب اول ماه محرم روز ملی مبارزه با استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا و به تعبیر ملت بزرگ ایران روز مرگ بر آمریکا را پیش رو داریم، همه را گرامی می‌داریم و امیدواریم هر یک در جایگاه خود و در برنامه‌های سیاسی، فرهنگی و مذهبی کشور مورد بحث و بزرگداشت قرار گیرد.

وی در ادامه افزود: شایسته است که در نظام جمهوری اسلامی، جایگاه و قداست خانواده بیش از پیش حفظ و تقویت و برای تحکیم آن، آن گونه که اصل ده قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به آن می‌پردازد و همه قوانین و مقررات و برنامه ریزی‌ها را معطوف به آسان کردن تشکیل خانواده، پاسداری از قداست آن و استواری روابط خانوادگی بر پایه حقوق اخلاق اسلامی می‌داند، اهتمام شود.

نماینده مردم تهران تصریح کرد: لازم است دولت در جهت اجرای کامل قوانین مربوطه از جمله ماده 230 قانون برنامه پنجم، راهکارهای توسعه فرهنگ عفاف و حجاب، قانون تسهیل ازدواج جوانان، قانون استفاده مادران از نه ماه مرخصی زایمان و شیردهی، قانون حمایت از خانواده، قانون بیمه زنان سرپرست خانوار و قوانین مشابه با تخصیص اعتبارات لازم در لایحه بودجه توجه خود را در امر استحکام بنیان خانواده و توجه به بانوان به عنوان محور خانواده به خوبی ایفا کند.

عضو فراکسیون زنان مجلس ادامه داد: ملت ایران امسال نیز به استقبال برگزاری روز 13 آبان که سه واقعه تاریخی را در بردارد رفته است که همگی وقایع بیانگر کینه توزی، اسلام ستیزی و دشمنی دولتمردان آمریکایی با ملت ایران است.

آلیا اظهار داشت: ماجرای تبعید حضرت امام(ره)، تسخیر لانه جاسوسی توسط دانشجویان پیرو خط امام(ره) و شهادت دانش آموزان در این روز از حافظه تاریخی ملت ما هرگز زدوده نخواهد شد.

وی تصریح کرد: به ویژه در مراسم امسال به دلیل برخی مواضع توهین‌آمیز سردمداران آمریکایی از جمله "وندی شرمن"، جان کری و اخیرا دیک چنی ذکر سیاسی مرگ بر آمریکا در آستانه محرم حسینی(ص) طنین انداز خواهد شد، البته شعار مرگ بر آمریکا و سوزاندن پرچم آن امروزه در بیشتر کشورهای جهان حرکتی انقلابی برای رهایی مستضعفان از یوغ استثمار و استعمار آمریکا تلقی می‌شود و در کشور ما البته روز نظرسنجی و رفراندمی برای رابطه با آمریکاست و پاسخی به آنان که ذوق زده شده‌اند و در خیال ایجاد رابطه قنج می‌زنند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در ادامه اظهارات خود به گزارش احمد شهید در موضوع حقوق بشر اشاره کرد و گفت: این روزها موضوع گزارش احمد شهید، گزارشگر مزدور حقوق بشری که با اتکا به اطلاعات دروغین و خائنانه تروریست‌های منافق تهیه شده، عمق کینه استکبار به ملت ما را برملا می‌کند.

وی در خطاب به احمد شهید ادامه داد: نظر شما در مورد شهادت مرزبانان عزیز ما در سراوان چیست؟ در پاسخ به ترور و شهادت دانشمندان هسته‌ای ما چه می‌گویید؟ مواضع تبعیض نژادپرستانه مقامات آمریکایی در قبال ملت ایران را چگونه تحلیل می‌کنید؟ از کشتن سیاه پوستان و اعدام زنان مبتلا به بیماری روانی در آمریکا چه خبر دارید؟ آیا از صدها میلیون دلار اهدایی آمریکا به منافقین تروریست مطلعید یا چون خود سهمی در آن دارید سکوت کرده‌اید؟

نماینده مردم تهران با بیان این که این گونه گزارشات هیچ گونه ارزش فعالیت حقوق بشری ندارد گفت: ما در فراکسیون حقوق بشر مجلس این موضوع را محکوم می‌کنیم، جمهوری اسلامی ایران با دعوت از گزارشگران منصف در موضوعات مختلف و از طریق فرآیند یو پی آی وضعیت حقوق بشر خود را به ویژه در موضوع حقوق زنان، کودکان، اقلیت‌های دینی، معلولان و اقشار مستضعف در زمان نشست‌های دوره‌ای که همکاری دارد ارائه خواهد داد.

عضو فراکسیون حقوق بشر مجلس در ادامه به مذاکرات ایران و 1+5 اشاره کرد و اظهار داشت: در مذاکرات با 1+5 و نیز مذاکرات وین نمایندگان مذاکره کننده باید از چارچوب NPT خارج نشوند، در این فرآیند رژیم صهیونیستی و آمریکا ایران و مجلس جمهوری اسلامی را قطعا نامحرم می‌دانند لذا شایسته نیست که این نگاه در بعضی از مسئولان اجرایی کشور هم باشد.

وی خطاب به ظریف اظهار داشت: جناب آقای دکتر ظریف مشروعیت شما در جایگاه حقوقی و وزارت بر خواسته از رای مجلس است لذا مجلس را امین خود بدانید، قطعا پشیمان نخواهید شد ما از شما حمایت می‌کنیم.

این نماینده تصریح کرد: با رویکرد برد-برد موافقیم اما نگرانی آن است که گاهی بر اثر فشار برخی غضنفرهای داخلی نتیجه تلاش‌ها مانند دوره اصلاحات، برد و خورد به نفع آمریکا شود و مواجه با تحریم‌های غیرقانونی جدید باشیم.

آلیا ادامه داد: امروزه بحران و ناآرامی در منطقه غرب آسیا منشا ضرر و زیان زیادی شده که ما خواهان رفع بحران از طریق سیاسی و مذاکرات به ویژه مذاکرات ژنو 2 هستیم.

نماینده مردم تهران در ادامه نطق خود خطاب به رئیس جمهور اظهار داشت: شما که روحانی و ملبس به لباس پیامبر اکرم(ص) و هم از رجال سیاسی و با سابقه هستید شایسته است که در اسرع وقت اعتدال را تعریف کنید که گفته و مشی دولت شماست.

وی ادامه داد: مردم ولایت مداری که خالق حماسه سیاسی در 24 خرداد بودند می‌پرسند چه اتفاقی افتاده که در فضای کشور مشکل اولویت‌دار زنان ما مصرف قلیان و خوانندگی و مضر بودن استفاده از مرخصی شیردهی اعلام می‌شود، لطفا واژه اعتدال را تعریف کنید که به سرنوشت واژه اصلاحات مانند آن ذبح نشود.

آلیا اظهار داشت: چه شده که عده‌ای فضای سیاسی کشور را برای جبلان آرزوهای پوسیده خود در اهانت به عفاف و حجاب و ساحت محترم خانواده شهدا مناسب تلقی می‌کنند، ما خانواده شهدا خون عزیزان خود را ایثار کرده‌ایم که اسلام و احکام آن بماند و پایداریم و تا آخر ایستاده‌ایم، دیگری در جولانگاه روزنامه‌ای زرد در شب عید غدیر به ساحت مقدس امیرالمومنین جسارت می‌کند و آن دیگری مردم را دعوت به عدم برگزاری روز 13 آبان می‌کند و آن یکی به دنبال حذف ذبح سیاسی مرگ بر آمریکا از ادبیات انقلابی کشور است و ناجوانمردانه آن را به حضرت امام(ره) نسبت می‌دهد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار داشت: آیا نباید ضرب آهنگ حرکت ارتجاعی و خزنده به سمت سکولاریسم، لیبرالیسم و فمنیسم هشداردهنده باشد،  آقای دکتر روحانی ما خیرخواه شما هستیم، لطفا اعتدال را در حوزه سیاست، فرهنگ، دین، اقتصاد، زنان و خانواده تبیین فرمایید.

نماینده مردم تهران با بیان این که انتظار دلسوزانه دیگری نیز از شما داریم گفت: لطفا موجودی کیف خود را به بیگانه نگویید، به گفته ریاست کمیسیون بودجه دولت با پول کافی تحویل شما داده شده، ذخایر طلا در بانک داریم، از آن گذشته اگر فقط نیمی از زنان جامعه ذخایر طلای خود را به زیر پای مقام معظم رهبری بریزند با آن می‌توانیم بانک‌های آمریکا را بخریم، آرامش داشته باشیم، یادتان باشد شما مردان خوش ذوق در مناسبت‌ها به دختر و همسر خود طلا می‌دهید.