۰۹ آبان ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۷

صحبت‌های دهنوی درباره لطمه دوستی‌های خیابانی

کارشناس مسائل خانواده گفت: دوستی‌های خیابانی بین پسران و دختران لطمه‌های سنگینی را متحمل دختران می‌کند و بسیار آسیب‌رسان است.
کد خبر : ۱۳۹۴۷۹
صراط: همایش «مدیریت روابط عاطفی» صبح امروز با حضور پرشور دانش‌آموزان دبیرستان‌های دخترانه نرجس خاتون، فرزانه، الزهرا، فاطمه زهرا(س)، توحید، شهید بهشتی، امامت و فاطمیه در سالن اجتماعات فرهنگسرای بانو حضرت زهرا(س) برگزار شد.

حسین دهنوی در این همایش ضمن تشریح نتایج مثبت مدیریت عاطفه در دختران نوجوان و جوان اظهار کرد: دوران نوجوانی در زندگی انسان مقطع حساسی است چراکه میل جنسی و عاطفی انسان باید به نحو مطلوبی کنترل شود و چون دختران از لحاظ عاطفی شکننده‌تر از پسران هستند نباید به دوستی با جنس مخالف خود تن دهند.

وی با اشاره به دلایل منطقی و نمونه‌های واقعی بر صحبت‌های خود افزود: اگر دوستی‌‌های خیابانی به نتیجه نرسد، دختر و یا پسر به اصطلاح شکست عشقی می‌خورند و به افسردگی ماژور و یا حاد مبتلا می‌شوند و این آینده آنان را به خطر خواهد انداخت.

دهنوی یادآور شد: اگر چنین رابطه‌هایی به ازدواج ختم شود بیم بروز بد‌بینی زوجین به یکدیگر و اختلاف بین آن‌ها خواهد رفت چراکه بعد از زندگی مشترک اختلاف سلیقه و معایب یکدیگر را می‌شناسند و چون قبل ازدواج احساسی تصمیم گرفتند و انتخاب آن‌ها عاقلانه نبوده، گاه تلاش‌هایشان برای بهبود زندگی به نتیجه نخواهد رسید.

این کارشناس مسائل خانواده در تکمیل صحبت‌های خود گفت: بدبینی زوجین به یکدیگر از این جهت است که همواره می‌ترسند از اینکه همسرشان با فرد دیگری جز او در ارتباط باشد و به دوستی دیگری تن دهد.
منبع: فارس