۱۲ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۵
بهروان اعلام کرد:

جریمه تیم‌های انصرافی جام‌حدفی

رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ در واکنش به کناره‌گیری تیم‌ها از جام حذفی پیشنهاد داد تا از حضور آنها در رقابت‌های سال آینده جلوگیری شود.
کد خبر : ۱۴۰۰۴۰

 صراط: رقابت‌های جام حذفی فوتبال به مرحله یک هشتم نهایی رسیده و این در حالی است که برخی تیم‌ها با وجود برگزاری چند دیدار از حضور در این رقابت‌ها انصراف داده و باعث می‌شوند تا تیم حریف بدون دردسر راهی مرحله بعدی شود. از جمله این تیم‌ها ماشین‌سازی تبریز و فولاد نوین اهواز بودند که با تیم‌های همشهری خود بازی داشتند اما از حضور در رقابت‌ها انصراف دادند و همین امر باعث شد تا تراکتورسازی و فولاد خوزستان بدون دردسر و برگزاری بازی به مرحله بعدی صعود کنند. این مسئله اعتراض برخی تیم‌ها از جمله پرسپولیس را در بر داشت و سرپرست سرخپوشان معتقد است کناره‌گیری برخی تیم‌ها شائبه‌برانگیز است.

غلامرضا بهروان رئیس کمیته مسابقات در مورد برخورد با تیم‌های انصراف‌دهنده که پیش از این هم اعلام شده بود تأکید کرد: ما هم از این موضوع متأسف هستیم، کناره‌گیری تیم‌هایی مخصوصا همشهری‌ها کار قشنگ و خوشایندی نیست. به هر حال طبق آئین‌نامه انصراف هر تیم در هر مرحله جرائم خاص خود را دارد مخصوصا اگر این انصراف در مراحل بالاتر صورت بگیرد جریمه شدیدتر خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه کمیته انضباطی مرجع رسیدگی به این موضوع است، تصریح کرد: ما پرونده این تیم‌ها را به کمیته انضباطی ارسال کرده‌ایم تا آنها در این باره رأی خود را صادر کنند. ما پیشنهاد می‌دهیم به علت جلوگیری از این موضوع جریمه‌ای برای تیم‌ها در نظر گرفته شود و همچنین از حضور آنها در مسابقات سال آینده جام حذفی جلوگیری به عمل آید.

بهروان در مورد رأی پرونده تیم فوتبال البدر بندر کنگ تصریح کرد: صالحی به من گفته که رأی را صادر کرده‌اند اما حکم از زمانی قابلیت اجرایی دارد که دبیر کل فدراسیون آن را ابلاغ کند حالا باید این موضوع از سوی نبی ابلاغ شود و ما پس از آن طبق آئین‌نامه با این موضوع برخورد خواهیم کرد.


منبع: فارس