۱۴ آبان ۱۳۹۲ - ۲۱:۰۲

دردسر فرجی‌دانا برای وزیر اطلاعات

کد خبر : ۱۴۰۶۴۵
صراط: نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تاکید بر اینکه یکشنبه هفته آینده از وزیر اطلاعات دعوت خواهیم کرد تا با حضور در کمیسیون درباره نتیجه استعلام توفیقی و میلی‌منفرد پاسخ دهد، گفت: این کمیسیون معتقد است در بدنه وزارت علوم خلافی صورت گرفته بنابراین از وزیر اطلاعات می‌خواهیم تا نسبت به شبهات کاری این افراد پاسخگو باشد.

جبار کوچکی‌نژاد در مورد خبرهای منتشر شده مبنی بر احتمال استیضاح وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: این کمیسیون امروز سه‌شنبه (14 آبان) از فرجی دانا دعوت کرده تا در این جلسه حضور یابد و پاسخگوی سوالات نمایندگان باشد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بحث دانشجویان ستاره‌دار از جمله موضوعاتی است که باید وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نسبت به آن پاسخگو باشد، ادامه داد: اینکه دانشجویان ستاره‌دار چند نفر و در قالب چه گروه‌هایی هستند و با توجه به اینکه نباید در دانشگاه ادامه تحصیل می‌کردند لازم است توضیحاتی در خصوص ورود آنها به مراکز آموزش عالی ارایه شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم،‌ با یادآوری انتصابات در بدنه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به خانه ملت گفت: فرجی دانا قبل از رای‌اعتماد از مجلس با حضور در کمیسیون آموزش و تحقیقات اعلام کرد که اعتدال را رعایت کند و از نیروهایی استفاده کند که دارای پرونده‌هایی در زمان کوی دانشگاه و حوادث سال 88 نداشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه یکشنبه هفته آینده (19 آبان) به صورت اضطراری از وزیر اطلاعات دعوت می‌کنیم تا در کمیسیون آموزش و تحقیقات حضور یابد، افزود: بدون‌شک از وزیر اطلاعات سوال خواهیم کرد که وضعیت استعلام توفیقی و میلی‌منفرد چگونه است آیا به درستی استعلام انجام شده است یا خیر؛ و اینکه نظر صریح این وزارتخانه نسبت به شبهات به وجود آمده در مورد این افراد چیست.

کوچی‌نژاد یادآور شد: در حال حاضر دیدگاه مجلس آن است که وزیر علوم، تحقیقات و فناوری خلاف عمل کرده و اعتدال‌ها رعایت نشده است.

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فعلا ضرورتی نسبت به مطرح شدن بحث استیضاح فرجی دانا وجود ندارد، گفت: به طور حتم استیضاح، آخرین اهرم بازدارنده است که کمیسیون از آن استفاده خواهد کرد و امید است وزیر علوم اشتباه در انتصاب‌های خود را بپذیرد و آن را تعدیل کند.
منبع: خانه ملت
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز