۱۸ آبان ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۵

خبرهای خوش در بزرگداشت عسگراولادی!

نایب رئیس مجلس با تاکید بر لزوم حمایت از دیپلمات‌ها و تیم مذاکره‌کننده کشورمان، گفت: اخبار خوشی از جلسات و مذاکرات هسته‌ای روز گذشته ژنو به گوش می‌رسد.
کد خبر : ۱۴۱۳۹۰
صراط: محمدرضا باهنر نایب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز در حاشیه مراسم ختم مرحوم عسکر‌اولادی در جمع خبرنگاران با اشاره به ویژگی‌های آن مرحوم، اظهار داشت: تمام خواسته‌ها و اهداف عسکر‌اولادی در ولایت‌مداری و حمایت از ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب ذوب شده بود و مدت طولانی قبل از انقلاب سن ما اجازه نمی‌داد که با او باشیم، ما پس از پیروزی انقلاب در طول 30 سالی که گذشت توفیق حضور در خدمت مرحوم عسکر‌اولادی را داشتیم. که در تشکل‌های سیاسی و چه در تصمیم‌گیری‌های مهم سیاسی، آن مرحوم همواره مدافع خط اصیل اسلام بود.

وی افزود: از سوی دیگر مرحوم عسکر‌اولادی چهره دوست‌داشتنی حبیب‌خدا و انقلاب بود و شاید به همین دلیل بعد از رحلت او، جریانات مختلف سیاسی، از آن مرحوم به عنوان چهره برجسته و شخص تراز انقلاب اسلامی نام برده‌اند.

باهنر با تاکید بر اینکه به نظرم به این زودی‌ها معلوم نیست بتوانیم بدیلی برای مرحوم عسکر‌اولادی در انقلاب پیدا کنیم، تصریح کرد: اگر چه ریزش‌ها و رویش‌ها زیاد است و انشاء‌الله شاگردانی که مرحوم عسکر‌اولادی تربیت کردند، باید تلاش کنند که تراز و شاقول ولایت‌مداری را قدر بدانند و یادش را زنده بدارند و جبران کنند.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین در بخش دیگری از سخنانش ضمن تکذیب خبر جایگزین شدنش به جای مرحوم عسکر‌اولادی، گفت: بنده جایگزین مرحوم عسکر‌اولادی در جبهه پیروان خط امام و رهبری نیستم و این خبر را تکذیب می‌کنم و باید بگویم بعد از رحلت آن مرحوم، تاکنون جبهه پیروان خط امام و رهبری جلسه‌‌ای نداشته است، زمانی که تشکیل جلسه دهیم، اخبار را اعلام می‌کنیم.

وی ادامه داد: معمولا صبح روز‌های پنجشنبه جبهه پیروان خط امام و رهبری تشکیل جلسه می‌دهد، اولین جلسه بعد از رحلت مرحوم عسکر‌اولادی با توجه به اینکه پنجشنبه هفته جاری روز عاشورا است، پنجشنبه هفته آینده برگزار می‌شود. البته رایزنی‌هایی برای دبیرکلی این جبهه انجام خواهد شد.

باهنر همچنین تأکید کرد: پیشنهاد بنده این است که کما‌فی‌سابق مرحوم عسکر‌اولادی دبیر کل جبهه پیروان خط امام و رهبری باقی بماند و اگر می‌خواهیم کسی را انتخاب کنیم، به عنوان نایب رئیس یا جانشین آن مرحوم برگزینیم.

نایب رئیس دوم مجلس در ادامه سخنانش با تاکید بر اینکه فعلاً تاکنون کسی برای دبیرکلی جبهه خط امام و رهبری اعلام آمادگی نکرده است، به ارزیابی از مذاکرات ایران با 1+5 در ژنو پرداخت و گفت: به نظرم اتفاقات بسیار مهمی در ژنو در حال وقوع است، بیانات مقام معظم رهبری در 12 آبان‌ماه فرمایشات جامعی بود که از طرفی هم خودشان از امت بزرگ اسلام و ایران خواستند که دیپلمات‌های ایران در میدان رزم دیپلماتیک با آمریکای جنایت‌کار، باید از آنان با همه توان حمایت شود. تعبیر رهبر معظم انقلاب این بود که این دیپلمات‌ها فرزندان انقلاب هستند و نباید آنان را تضعیف کنیم، از سویی دیگر به نظر می‌رسد هم اکنون دوران آب شدن یخ‌های بین ایران و آمریکا نیست، یخ‌هایی که براساس ظلم‌های سنگین 50 سال گذشته آمریکا به وجود آمده، به این سادگی‌ها آب نمی‌شود.

نماینده تهران در مجلس بر همین اساس یادآور شد: به نظر می‌رسد هم اکنون دوران مدیریت دشمنی‌ها است و گویا گام‌های خوبی بر داشته است، تا جایی که ما مطلعیم، اخبار خوشی از جلسات و مذاکرات روز گذشته ژنو به گوش می‌رسد، در هر صورت ما بر ارزش‌ها و حقوق ملت ایران به جدیت پافشاری و اسرار داریم و البته این آمادگی را داریم که اگر غربی‌ها و همپیمانانشان آماده باشند که در یک بازی برد ـ برد شرکت کنند ما نیز آماده‌ایم این بازی را تبدیل به بازی برد ـ برد کنیم.

وی تأکید کرد: اما اگر غربی‌ها تصور می‌کنند که می‌توانند بازی برد ـ باخت را ادامه دهند، باید بدانند جمهوری اسلامی ایران در بازی برد ـ باخت، هم مجرب است و هم مقتدر و متبحر هستیم و به نفع آنها است که بازی برد ـ برد را بپذیرند و برای کارهای جدید بتوانند برنامه عملیاتی داشته باشند.

دبیر کل جامعه مهندسین در پایان متذکر شد: ایران برنامه‌های عملیاتی خود را روی میز برای مذاکره گذاشته است و انشاء‌الله باید منتظر ادامه مذاکرات باشیم.
منبع: فارس