۱۸ آبان ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۸
حميدرضا صدر

دلیل ذوق‌زدگی مفرط از حضور بلاتر چیست؟

کد خبر : ۱۴۱۴۱۵
صراط: دلیل  این همه ذوق زدگی مفرط مسئولان فدراسیون فوتبال ایران را به خاطر سفر رئیس فیفا به ایران را درک نمی‌کنم. به نظرم سفر بلاتر یک سفر معمولی بود. ایشان به عنوان رئیس فیفا به کشورهای زیادی سفر می‌کند و فکر می‌کنم مسئولان فدراسیون بیش از اندازه ذوق زده شدند.

 ما نباید فراموش کنیم که مدیران می‌آیند و می‌روند و این اسطوره‌ها هستند که می‌مانند، در انگلیس بابی چارلتون همیشه نامش زنده است، بابی مور با این که فوت کرده اما همچنان محبوب است. امثال بلاتر مانند‌هاوه لانژ آمده‌اند و رفته‌اند. حتما می‌دانید که‌ هاوه‌لانژ آدمی‌است که فوت کرده اما هنوز تحت تعقیب قضایی قرار دارد!

من حتی حضور تمام اسطوره‌های فوتبال ایران در مراسم استقبال از بلاتر را هم نمی‌پسندم. ما در کشورمان امثال دایی و مهدوی‌کیا را داریم که از افتخارات فوتبال آسیا و جهان هستند. مهدوی‌کیا بیش از 10 سال تجربه ارزشمند بازی در اروپا را دارد و وضعیت دایی هم که معلوم است. این که ما بیاییم فرش قرمز جلوی بلاتر پهن کنیم و با این شدت ذوق‌زده شویم به نظر من چندان کار خوبی نبود. آن هم برای کسی که مدیریتش این روزها در فوتبال زیر سوال رفته و انتقادهای زیادی از او صورت گرفته است.

دلیل اظهارات بلاتر در مورد افزایش تعداد کرسی‌های ایران در فیفا چه بود. به نظر من این کمیته‌ها باید افتخار کنند که کسانی مانند دایی و مهدوی کیا تجربیات ارزشمند خود که حاصل از سال‌ها فعالیت حرفه‌ای در فوتبال را در اختیار این کمیته‌ها قرار دهند. در صحبت‌های رئیس فیفا خواندم که ایران پتانسیل بالایی دارد و ... این نکته نیازی به گفتن نداشت چرا که همه می‌دانند ایران از لحاظ نیروی انسانی در سطح بسیار بالایی قرار دارد. ما جوانانی داریم و به آنها افتخار می‌کنیم.

من اگر در نشست خبری بلاتر بودم قطعا دو سوال را مطرح می‌کردم؛ چرا به پرسش‌هایی که درباره ابهامات مالی فیفا وجود دارد، پاسخ نمی‌دهید، شما می‌دانید که قطر جای مناسبی برای میزبانی جام جهانی نیست، چرا میزبانی را به این کشور دادید؟ و سوال دومم این بود که آثار سالخوردگی در شما به خوبی دیده می‌شود. صندلی ریاست فیفا را کی رها می‌کنید؟