۲۰ آبان ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۵

عاقبت زن هتاک به ناهی از منکر

پیگیری ستاد احیای امر به معروف استان زنجان موجب برخورد جدی با زن بدحجابی که اقدام به ضرب و شتم دانشجوی زنجانی کرده بود،شد.
کد خبر : ۱۴۱۹۲۸
صراط: متاسفانه 24 مرداد ماه سال جاری دختر دانشجوی زنجانی در پایتخت شور و شعور حسینی توسط یک زن بدحجاب در بانک مورد ضرب و شتم شدید قرار گرفته بود.

 
این موضوع که موجب اعتراض دانشجویان و برخی خانواده های زنجانی قرار گرفته بود از سوی ستاد امر به معروف و نهی از منکر زنجان با جدیت پیگیری شد تا جایی که اقدامات این ستاد موجب شد تا دستگاه های مرتبط در این زمینه اقدامات لازم را برای مقابله با این فرد انجام دهند.


مسئول دبیرخانه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان زنجان اظهار کرد: فریضه امر به معروف و نهی از منکر در روایات و احادیث بالاتر از جهاد فی سبیل الله عنوان شده است که این امر نشان دهنده جایگاه امر به معروف در دین مبین اسلام است.


وی با بیان اینکه جهاد در مقابل امر به معروف و نهی از منکر قطره ای است در برابر دریایی خاطرنشان کرد:باید برای اجرای امر به معروف آماده هر گونه اقدام از سوی منکران جامعه شد.


این مسئول با اشاره به اینکه احیای امر به معروف و نهی از منکر از صدر اسلام وجود داشته است، خاطرنشان کرد: امام حسین (ع) برای احیای چنین فریضه ای شهید شد.


وی با بیان اینکه باید برای مقابله با منکرات آمادگی داشت، یادآور شد: احیای چنین امری وظیفه همه افراد جامعه است.

 
بابایی با اشاره به اینکه برخورد با منکرات جامعه بیشتر وظیفه حکومت، مسئولان و دستگاه قضایی است، یادآور شد: اما افراد جامعه هم در قبال عدم رواج منکرات در جامعه باید به وظیفه خود عمل کنند.


وی با تقدیر از اقدام شجاعانه دانشجوی زنجانی در عمل به فریضه امر به معروف و نهی از منکر خاطرنشان کرد: باید عاملان به امر به معروف الگو شوند.


دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان زنجان با بیان اینکه از این دانشجو در ستاد امر به معروف استان تقدیر شد افزود: اقدام این دانشجو قابل تقدیر بود.


وی بر ضرورت توجه به دیدگاه های مقام معظم رهبری در خصوص احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر تاکید کرد و گفت: تذکر لسانی از سوی همه افراد جامعه از تاکیدات رهبری است.
منبع: موج