۲۰ آبان ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۷

وزیرپیشنهادی ورزش: عزل‌ونصب نداشته‌ام!

وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان گفت:‌ در زمان ریاستم در دانشکده تربیت بدنی هیچ استاد و کارمندی را جابجا نکردم.
کد خبر : ۱۴۱۹۴۳
صراط: محمود گودرزی وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان در نشست خبری امروز در پاسخ به این سوال ، مبنی بر اینکه گفته می شود شما در یک دوره‌ای در زمان ریاست‌تان در دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهران برخی از مخالفان‌تان را برکنار کرده‌اید و این موضوع مطرح شده که شما انتقادپذیر نیستید و آیا این صحت دارد یا خیر، گفت:‌ من از دانشجویانی که درس می‌دهم به عنوان همشاگردی و همکلاسی یاد می‌کنم چون در صنف رسانه‌ها و خبرنگاران بودم. شما را همکاران عزیزم یاد می‌کنم. امیدوارم زمانی که موضوع رأی‌گیری در مجلس حل شد بتوانیم این ارتباط را نزدیک‌تر کنیم. من در دو سه دوره رئیس دانشکده تربیت‌بدنی بودم که در چند دوره این ریاست به صورت متوالی بود.

وی ادامه داد:‌ همانطور که می‌دانید گاهی اوقات رؤسای دانشکده‌ها به صورت انتخابی مشخص می‌شوند بنابراین بعد از اولین دوره هنگامی که در دوره دوم انتخاب شدم رأی بیشتری آوردم و این نشان می‌دهد مقبولیت داشتم. اگر حرف شما درست بود چنین انتخابی صورت نمی‌گرفت. در زمان ریاستم یک نفر استاد و کارمند جابجا نشده و شما می‌توانید این موضوع را بپرسید.

گودرزی در پاسخ به این سوال که سابقه مدیریتی شما در دهه 60 به بعد کم بوده، عنوان کرد: از سال 65 تا 73 مدیرکل تربیت بدنی دانشگاه تهران بودم آنچه در بیرون اتفاق می‌افتد در دانشگاه به صورت کوچک‌تر هم است اما اینکه در سازمان ورزش باشم بله کمتر بوده البته تجربیات قبل از آن هست.

وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید مخالفان وزرا در مجلس قو‌یتر از موافقان صحبت کرده‌اند و با توجه به اینکه شما می‌توانید نماینده‌های موافق را انتخاب کنید، آیا تدبیری برای این کار دارید، تصریح کرد: برنامه زیاد است که در نشست خبری فرصتی درباره توضیح نیست. چهره‌های دیگری هم بودند که اساسا غیرورزشی بوده اما رأی آوردند. چون چهره رسانه‌ای نبودم ممکن است بیگانگی با چهره باشد. ما در یک مقطعی وارد شدیم که به دلیل دهه محرم مجلس تعطیل است. بنابراین ارتباط برقرار کردن چهره به چهره کمی مشکل است اما دوستانی که در ارتباط با مجلس هستند هر تدبیری کنند هماهنگ کرده و عمل می‌کنیم.

وی درباره اینکه آیا تغییری در ساختار وزارت ورزش و جوانان خواهید داشت، گفت: باید منتظر رأی مجلس بمانیم هر نوع حرکت تند، نسنجیده و رادیکال پرهیز می‌کنم. باید مشاوره و بحث کنیم و اکنون صحبت در این خصوص زود است.

گزینه پیشنهادی وزارت ورزش و جوانان در ادامه صحبت‌های خود درباره مشکلات مالی فدراسیون‌ها اظهار داشت: فدراسیون‌ها باید در اولویت اول ما باشند و بلافاصله اعتباراتی که تا اینجا دارند بگیرند تا از این حالت خارج شوند. دولت محترم هم باید حمایت کند. با نزدیک بودن مسابقات آسیایی این مشکلات را حل می‌کنیم. اگر تعامل بین کمیته و فدراسیون‌ها باشد و به لحاظ اعتبارات مشکلات فدراسیون‌ها مرتفع شود با توجه به اینکه زمان کم است اما امیدوارم بتوان آماده شد. کمیته هم وظیفه اصلی‌اش اعزام است که در صورت تعامل و کمک وزارت مشکلات حل می‌شود.

گودرزی در پاسخ به این سوال که شما در حوزه جوانان فعالیتی نداشتید و نگرانی ندارید که در مجلس رای اعتماد نگیرید، خاطرنشان کرد: اگر مقالات من را مطالعه کرده باشید بررسی میزان شادکامی بین جوانان ورزشکار و غیر ورزشکار یکی از این موارد است که حرف شما را نقض می‌کند. بخشی از کار ما در حوزه جوانان تعلیم است از صبح که می‌رویم سر کار تا شب با جوانان هستیم بنابراین ناآشنا نیستم. در حوزه جوانان آن چیزی که دیدم نظریه‌پردازی، تئوری و کلی‌نگری بوده است اما در مورد عملیاتی توفیق فعالیت نداشتم و در این حوزه باید نگاه کنیم چه کسانی متخصص هستند.

رئیس ورزش کشور در تمام رشته‌های ورزشی نمی‌تواند سرآمد باشد که در حوزه جوانان هم صدق می‌کند. 

وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان در پایان، گفت: من هم یک روز اینجا نشسته‌ام و سوال پرسیده‌ام، آن هم سوالات عجیب رسانه‌ها برای ما خط کش هستند که جهت حرکت ما را صاف می‌کنند با وجود اینکه من از انتقاد راضی باشم یا نباشم رسانه‌ها باید باشند. برنامه من در دو بخش ورزش و جوانان است. سعی شده بخش جوانان کوچک نشود و در حاشیه ورزش نرود البته تا این موضوع بتواند جایگاهش را پیدا کند زمان‌بر است و تعامل مثبت با رسانه‌ها این مقوله بهتر شده و توسعه پیدا می‌کند. هر گاه بین رسانه و موسسات اجرایی تعامل بوده آنجا را موفق دیده‌ام. نقد باید باشد و من از آن استقبال می‌کنم.

منبع: فارس