۲۱ آبان ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۱
کره در تهران گران‌تر از اروپاست

مقایسه قیمت کره در ایران و ایتالیا

اين روزها كره كيلويي 23 هزار تومان است و مي‌گويند قيمت آن به كمتر از 22 هزار تومان نمي‌رسد اين در حالي است كه اگر كسي بخواهد كره بخورد برايش بيشتر مي‌ارزد كه بار و بنديل را جمع كرده و راهي ايتاليا شود و آنجا به قيمت 3.5 تا 4.5 يورو هر كيلو كره را خريداري نموده و نوش جان كند و احساس پولداري کرده و براي دوستان ايراني‌اش تعريف كند كه اصلا غذا بدون كره از گلويش پايين نمي‌رود‌.
کد خبر : ۱۴۲۲۳۱
صراط: اين شما و اين چهره امروز‌، كره‌، همان زرد رنگ روغني كه نه از آب كه از شير مي‌گيرند‌. كره اين روزها در ايران گران‌تر از اروپاست و با توجه به اينكه همه چيز در ايران ارزان‌تر از ديگر كشورهاست بر آن شديم اين دردانه مخصوص صبحانه متمولين ايراني را معرفي كنيم تا شايد نان ما نيز نه در روغن كه در كره بيفتد.

 اين روزها كره كيلويي 23 هزار تومان است و مي‌گويند قيمت آن به كمتر از 22 هزار تومان نمي‌رسد اين در حالي است كه اگر كسي بخواهد كره بخورد برايش بيشتر مي‌ارزد كه بار و بنديل را جمع كرده و راهي ايتاليا شود و آنجا به قيمت 3.5 تا 4.5 يورو هر كيلو كره را خريداري نموده و نوش جان كند و احساس پولداري کرده و براي دوستان ايراني‌اش تعريف كند كه اصلا غذا بدون كره از گلويش پايين نمي‌رود‌. البته اگر مبناي نرخ يورو  را 4200 تومان در نظر بگيريم، كره در اروپا ارزان‌تر مي‌شود اما اگر قيمت را همان ارز مبادلاتي كه با آن كالا به كشور وارد مي‌شود در نظر بگيريم، كه اين فاصله بسيار بيشتر هم مي‌شود.حالا با توجه به اينكه بخش عمده‌اي از كره مصرفي ايران وارداتي است معلوم نيست چطور مي‌شود علت اين تفاوت فراوان قيمت را توجيه كرد. بالاخره اين هم از عجايب روزگار است ديگر‌


منبع: قانون