۲۵ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۴
تغییر لحن محسوس بعد از آخرین دور مذاکرات ژنو

هاشمی و خاتمی از مذاکرات ناامید شدند؟

تغییر لحن ظریفِ هاشمی و خاتمی درباره مذاکرات هسته‌ای، می تواند به دلیل ناامیدی این دو از شیوه و سیاست در پیش گرفته شده در مذاکرات با غرب باشد.
کد خبر : ۱۴۲۷۰۲
"گروه سیاسی صراط" - تغییر لحن ظریف هاشمی و خاتمی درباره مذاکرات هسته ای ایران می‌تواند به دلیل ناامیدی این دو از شیوه و سیاست در پیش گرفته شده در مذاکرات با غرب باشد.

به گزارش گروه سیاسی صراط، پس از آنکه سیدمحمد خاتمی در حاشیه مراسم ترحیم مادر محمدعلی نجفی در پاسخ به سوالی درباره مذاکرات هسته‌ای ژنو، به گفتن این جمله که "نتیجه این مذاکرات ان‌شاءالله خوب است و به نفع جمهوری اسلامی ایران و مردم تمام می‌شود" بسنده کرد، هاشمی رفسنجانی با صراحت بیشتری از احتمال به نتیجه نرسیدن مذاکرات گفته است.

بر اساس اخبار منتشرشده، اکبر هاشمی رفسنجانی در جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام گفته است: "تعبیر رهبر انقلاب درباره تیم هسته‌ای که از آنها به عنوان" فرزندان خودمان و فرزندان انقلاب" یاد کردند، بسیار مهم بود به‌گونه‌ای که لکنت زبان را از تیم مذاکره‌کننده گرفت تا با اعتماد به نفس بیشتری کار خود را پیش ببرند. غربی‌ها باید احساس کنند که ما در داخل متحد هستیم."

او که بعد از انتخابات به تدریج برای نتیجه بخش بودن اقدامات تیم روحانی تعدادی "اما و اگر" نیز به اظهارات خود پیوست کرده، ادامه داده است: "اگر بتوانیم حق خود را در مذاکرات بگیریم هم دستاورد داخلی دارد و هم منطقه‌ای. اگر هم مذاکرات به نتیجه نرسد با توکل به خداوند مسیر پیشرفت کشور را با قوت ادامه خواهیم داد."

تغییر لحن خاتمی و هاشمی دست کم بعد از آخرین دور مذاکرات هسته ای ایران و 5+1 در ژنو کاملا محسوس است. دیگر خبری از آن اطمینان اولیه در خصوص رفع تحریم ها و سایر مشکلات نیست. آیا هاشمی و خاتمی هم از مذاکرات ناامید شده اند؟

نظرات بینندگان
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۴ - ۲۵ آبان ۱۳۹۲
۶۹
۱۶
من نمیدونم چرا اون وقت که آقای جلیلی به مذاکرات میرفت با n عدد قطعنامه و تحریم برمیگشت چرا این آنالیزورهای صراط (دهنمکی و وحید جلیلی -ازغدی و جناب شکسپیر) قلمهاشون اینجوری فعال نبود؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
پس تو هم از مذاکرات ناامید شدی؟!!!!!
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
نه از تو و رفقای مهر پرتاب کن میترسم که نذارن مذاکرات به نتیجه برسه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۱ - ۲۵ آبان ۱۳۹۲
۴۲
۱۰
وضعیت نا امید کننده تعاملات بین المللی امروز دسته گل کیست دوستان صراطی؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
یه نو فیل
milad
|
United States of America
|
۱۳:۱۵ - ۲۵ آبان ۱۳۹۲
۱۰
۱۶
من طرفدار آقایان روحانی و ظریف و خاتمی هستم و به شدت ارادت خاصی هم به آیت الله رفسنجانی دارم ولی قصد یاس خوندن ندارم ولی منم تقریبا مطمئنم در مذاکرات توافقی حاصل نمیشه و تحریم ها برداشته نمیشه (البته امیدوارم این تحلیل و نظرم غلط از آب دراد)--------- نمیخام گنده خودمو نشون بدم و بلف بزنم ولی معمولا تحلیلا و پیش بینیای من درباره ی مسایل سیاسی درست از آب دراومده مثل جنگ 33 روزه و پیروزی روحانی و عدم جنگ در سوریه به واسطه روسیه و ...
محی الدین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۱ - ۲۵ آبان ۱۳۹۲
۱۱
۰
هر آنچه خداوند بخواهد اتفاق خواهد افتاد
اما بهتر است بدانید فرض بر اینکه مذاکرات به نتیجه هم رسید و توافقی کلا عادلانه برقرار شد و طرفها به قولهای خود نیز جامعه عمل پوشاندند اما تا کی چه زمانی این نقش قابل بازی هست و پایدار می ماند
وقتی ایدئولوژی ما با طرف های غربی تفاوت دارد و نگاه ما به جهان با نگاه آنها آشکارا تفاوت دارد چگونه ممکن است این توافق همیشه باقی بماند
به نظر بنده باید جهان بینی ، ایدئولوژی و نوع نگرش مردم دنیا اللخصوص سیاست مداران و اقتصاد دانان تغییر کند تا به هم نزدیک شویم نه صرفا منافع اقتصادی حتی فرهنگ ها نیز تأثیر بسیاری بر روابط و احترام متقابل می گذارد
یک توافق تا زمانی پایدار است که موراد بوجود آمدن آن پایدار باشد همگان می دانیم که دلایل توافقی که اگر قرار است حاصل شود چیست آیا آنها پایدار هستند ؟
چراغعلی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۷ - ۲۵ آبان ۱۳۹۲
۱۴
۲۱
دیکتاتوری و افراطی گرایی از این شدید تر که تا مثلا میگی ماست گرونه فوری چند نفر از اعتدالیون به طرفت هجوم میارن که در زمان احمدی نژاد چی ؟ تا میگی خیلی هارا بیکار کردند میگن زمان احمدی نژاد چی میگی کنتور برق سه برابر شد میگن زمان احمدی نژادچی؟ میگی قراره یارانه ها را بر دارند میگن زمان احمدی نژاد چی .
ايراني
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۱ - ۲۵ آبان ۱۳۹۲
۳۸
۶
از سال 1357 تا سال 1388 جناب آقاي هاشمي همواره در پست هاي كليدي نظام بوده است
يعني اين 30 سال راه نظام اشتباه بوده است تنها در اين چهار سال درست بوده
خداوند كساني را كه باعث شدند وضع مملكت به اين روزها گرفتار شود ذليل كند