۲۶ آبان ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۲
وزارت علوم منشاء یک فتنه جدید است

بیانیه بسیج دانشگاه احمدی‌نژاد خطاب به روحانی

بسیج اساتید دانشگاه علم ‌و صنعت همان دانشگاهی که محمود احمدی نژاد در آن درس خوانده و تدریس کرده است، با بیان اینکه نخواهیم گذاشت انقلاب و سنگر علم و دانش به دست نااهلان و نامحرمان بیفتد، اعلام کرد: حامیان توبه نکرده فتنه ۸۸ هرگز دانشگاه‌ها را هم‌راستا با منافع نظام پیش نخواهند برد.
کد خبر : ۱۴۳۰۴۰

صراط: بسیج اساتید دانشگاه علم و صنعت در بیانیه خود خطاب به رئیس جمهور اعلام کرد: دانشجویان امانت این ملت بزرگ نزد ما اساتید دانشگاه‌ها هستند و ما شرعا و قانونا موظفیم طبق آنچه قانون و نظام مقدس جمهوری اسلامی و مردم شریف از ما خواسته‌اند در راستای تربیت علمی و اخلاقی جوانان عزیز این مملکت بکوشیم.

در ادامه این بیانیه آمده است: ما و شما باید تلاش کنیم که فضای فرهنگی دانشگاه‌ها در اختیار کسانی باشد که همراه و همگام با صاحبان اصلی نظام و انقلاب بوده و هستند. صاحب اصلی این نظام مقدس ملت بزرگ ایران است که با ایستادگی و ایمان خود وظیفه پاسداری را به خوبی انجام داده و خواهد داد. به لطف این پایمردی، هم اکنون گفتمان اصلی حاکم بر دانشگاه‌ها پیشرفت علم و فناوری در دهه عدالت و پیشرفت است و نتیجه آن هم پیشتاز بودن کشور عزیز اسلامی مان در منطقه و آینده دنیاست.

بسیج اساتید با بیان اینکه دانشگاه‌ها هدف اصلی دشمنان این نظام هستند، خطاب به رئیس جمهور اعلام کرد: در زمانهایی نه چندان دور، دشمنان کشور دانشگاه‌ها را هدف گیری کرده و آن را به محل درگیری احزاب تنزل داده بودند. شاید جنابعالی واقف باشید که در اواخر دولت هشتم همان حمایت شدگان از طرف مسئولین محترم وقت، با چه ادبیاتی با مدیران ارشد نظام برخورد می کردند. ما ایامی را شاهد بودیم که این گروه‌ها آگاهانه و یا ناآگاهانه کارشان عمدتا گسترش فساد و دمیدن روحیه یأس و نا‌امیدی در جوانان شده بود. 

در ادامه بیانیه بسیج اساتید تصریح شده است: با توجه به تجارب تلخ گذشته کسی حق ندارد حرکت علمی و پرشتاب را که هم اکنون در دانشگاه ها به لطف الهی حاکم شده است را با القاء برداشت های سیاسی ناصواب خود تبدیل به ناامیدی و یاس نماید. اینکار بدون شک به معنای خیانت در امانت است.

این تشکل دانشگاهی خطاب به حجت‌الاسلام روحانی گفت: حامیان توبه نکرده فتنه 88 هرگز دانشگاه‌ها را به سمت و سویی نخواهند برد که هم‌راستا با منافع نظام باشد. بیایید و آزموده را مجددا نیازمایید و اجازه ندهید کسانی در مدیریت های وزارت علوم و رؤسای دانشگاه‌ها قرار گیرند که جز حرکت رو به عقب و گسترش ناهنجاری‌ها چیزی به بار نمی‌آورند.

«برداشت اساتید بسیجی از منش اعتدالی شما اینست که این خواسته را به حق مد نظر قرار داده و به وزیر علوم توصیه می‌کنید تا افرادی که تابع اوامر مقام عظمای ولایت بوده، در فتنه 88 نقش نداشته و برای حرکت پرشتاب تر علمی و تربیت دینی نسل جوان مصمم هستند به خدمت گرفته شوند».

بسیج اساتید دانشگاه علم و صنعت با اشاره به سخنان رئیس جمهور مبنی‌بر مهم بودن نظرات مردم در اتخاذ سیاست‌های دولت، اعلام کرد: اگر چنین است انتظار می‌رود تا دغدغه اساتید دانشگاه‌ها و نمایندگان ملت در مجلس شورای اسلامی همان دغدغه جنابعالی و وزیر محترم باشد و در گزینش افراد در پست‌های کلیدی بروز و ظهور داشته باشد. نگرانی ما از آنست که با بکار گماردن افرادی که در فتنه نقش داشته و هیچگاه به صورت علنی اظهار پشیمانی ننموده‌اند، دانشگاه‌ها به سویی سوق داده شوند که هم حرکت بالنده علمی کشور لطمه ببیند و هم دولت عواقب آن را نتواند بپذیرد. 

در ادامه بیانیه تصریح شده است: آیا آقایانی که در دوره گذشته اختلاف یازده میلیونی رای مردم را انکار نمودند مناسب هستند که در پستهای بالای مدیریتی قرار گیرند؟ لازم به ذکر است که بعضی از همین اشخاص در انتهای دوران مدیریتشان و نیز در تبلیغات انتخاباتی حضرتعالی بارها و بارها بر انتخاب روسای دانشگاه‌ها به صورت انتخاباتی از بین اساتید دانشگاه‌ها تاکید داشتند ولی امروز می‌بینیم که مطالبه اساتید دانشگاه‌ها و نیز رأی و نظر نمایندگان مردم را هم برنمی‌تابند. بهتر است بدانید برخی از این طیف فکری که هم اکنون در تعیین مقدرات وزارت علوم حرف اول را می زنند اساسا انتخابات اخیر را همانند انتخابات قبل فرمایشی و از پیش تعیین شده معرفی کرده و مردم را به عدم شرکت در آن ترغیب می‌نمودند. 

اساتید بسیجی دانشگاه علم و صنعت از رئیس جمهور می‌خواهند در مورد انتصابات وزارت علوم شخصا بررسی نموده و وزیر را به رعایت شیوه اعتدال در انتصابات و خصوصا تعیین روسای دانشگاه‌ها توصیه کند. ما اساتید دانشگاه‌ها خطر انتصاب روسای دانشگاه‌ها و مسئولین تصمیم ساز وزارت علوم از میان دست اندرکاران فتنه 78 و 88 را به حضرتعالی یادآوری می‌کنیم و از شما انتظار داریم که در صورت نیاز به تغییر مدیریتها، رؤسای جدید از بین شخصیت‌های برجسته علمی-فرهنگی و مقبول و محبوب انتخاب شوند. 

«انتصاباتی که بر مبنای معیارهای صرفا سیاسی و جناحی می‌باشند، غیر قابل قبول بوده و در نهایت به نفع کشور و دولت نخواهد بود. این گونه انتصاب‌ها فضای تنش را در دانشگاه‌ها تشدید نموده و مصداق بارز خیانت در امانت تلقی می شود».

در پایان بیانیه بسیج اساتید دانشگاه علم و صنعت آمده است: بی‌شک اساتید دانشگاه‌ها در برابر این خیانت، به تکلیف الهی خود عمل خواهند کرد. به هر حال به تبعیت از مقام معظم رهبری از اقدامات شایسته دولت محترم جمهوری اسلامی در راستای تعالی علمی و اخلاقی خانواده وزارت علوم حمایت کرده و حسب وصیت بنیانگذار بزرگ جمهوری اسلامی ایران، حضرت امام خمینی (ره)، نخواهیم گذاشت انقلاب و سنگر علم و دانش به دست نااهلان و نامحرمان بیفتد.

منبع: فارس