۲۷ آبان ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۱

سقف پرداخت مهریه چقدر است؟

مدیر عامل ستاد دیه کشور گفت: کسانی که بیش از 110 سکه به عنوان مهر‌یه انتخاب کنند فقط ملزم به پرداخت 110 سکه هستند و نسبت به مابقی زندانی نمی‌ شوند.
کد خبر : ۱۴۳۲۹۱
صراط: جولا‌یی ظهر امروز 27 آبان ماه در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر گفت: حدود 8 هزار نفر زندانیان جرایم غیر عمد در زندانها به سر می برند که از این تعداد هزار نفر به زندانیان بدهکار دیه تصادف ، 250 نفر بدهکار جرائم غیر عمد حوادث کارگاهی ، 2000 نفر بدهکار مهر‌یه تا سقف 110 سکه ، 2400نفر بدهکار چک و 350 نفر بابت بدهکاری نفقه‌ در زندانها به سر می برند.

وی با اشاره به میزان پرداخت کمک های مردمی ستاد دیه اظهار داشت: در جشن گلریز‌ان امسال 22 میلیارد تومان در‌سر‌اسر کشور به ستاد دیه کمک شده و از ابتدای سال نیز تا کنون 20 هزار نفر از هموطنان به خود‌پردازهای ستاد دیه حدود مبلغ 3 میلیارد تومان کمک کرده ‌اند.

جو‌لایی با اشاره به قرار گرفتن در ماه محرم الحر‌ام اظهار داشت: کمک های چشمگیر مردمی در دهه اول محرم قابل تقدیر است تا جایی که در روز قبل از تاسوعا و عاشورا در تهران 2 شهروند هر کدام به مبلغ های 102 و 103 میلیون تومان بابت زندانیان دیه به ستاد دیه پرداخت کردند. در استانها نیز مبالغی همچون 90 میلیون، 20 میلیون، 30 میلیون و غیره کمک شده است.

وی با اشاره به افزایش مبلغ دیه در ماههای حرام ادامه داد: در سال جاری مبلغ دیه 114 میلیون تومان اعلام شده اما در ماه های حرام همچون ذی قعد‌ه ، ذی ‌حجه، رجب و ماه محرم  این مبلغ به 152 میلیون تومان افزایش یافته است.

لذا از مردم خو‌استاریم که نسبت به قوانین و اجرای آن به خصوص قوانین راهنمایی و رانندگی همکاری لازم را داشته باشند تا خدا ناکرده مشکل خاصی برای آنان به وجود نیاید.

مدیر عامل ستاد دیه کشور با اشاره به الحاق بیمه شخص ثالث افزود: با پیگیر‌یهایی که تا قبل از 20 شهریور 92 صورت گرفته قانون الحاق بیمه شخص ثالث توسط کمیسیون اقتصادی مجلس و نمایندگان مجلس در یک طرح یک فور‌یتی به تصویب رسید و فعلا تا پایان سال 93 مهلت گرفته ایم تا این الحا‌قیه اعتبار داشته و در صد‌دیم الحا‌قیه به تصویب نهایی و دائمی برسانیم چرا که از این پس رانند‌گانی که دچار حادثه می شوند با در دست داشتن الحا‌قیه بیمه شخص ثالث نیازمند وثیقه برای آزادی نیستند و این الحا‌قیه خود به عنوان یک سند رسمی اتلاق می شود.

وی با اشاره به تعداد آزادی زندانیان غیر عمد در 6 ماهه نخست سال 92 تصریح کرد: در نیمه اول سال 92 3هزار و 716 نفر از زندانیان جرائم غیر عمد از زندانها آزاد شدند و در حال حاضر تنها 8 هزار نفر زندانی غیر عمد در کشور داریم که برای آزادی آنان 450 میلیارد تومان بودجه نیاز است.

جو‌لایی با اشاره به دریافت وجوه کمک های مردمی از طریق بانک های ذیل خاطر نشان کرد: هموطنان  می توانند وجوه نقدی خود را به حساب جام بانک ملت شعبه مرکزی  با کد 7614 / بانک تجارت با کد 7777 / بانک صادرات با کد 8888/ بانک رفاه شعبه 2240  و بانک ملی شعبه طالقانی با کد 0155500004 به حساب دیه کشور واریز نمایند.
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز