۲۸ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۴

درخواست دوباره لغو مجوز دانشگاه احمدی‌نژاد

یک نماینده مجلس شورای اسلامی با انتقاد از تاخیر در لغو مجوز دانشگاه ایرانیان گفت: آنها که به دنبال ایجاد دانشگاه هستند به جای این کار بروند خیریه‌ای راه بیاندازند و به آنها که به خاطر سیاست‌های غلط‌ آن آقایان به خاک سیاه نشانده شده‌اند رسیدگی کنند.
کد خبر : ۱۴۳۵۰۸
صراط:عوض حیدپور، عضو مجمع نمایندگان استان اصفهان در نطق میان دستور خود در صحن علنی امروز(سه‌شنبه) مجلس با اعتقاد به اینکه وضعیت اقتصادی کشور عادی نیست گفت: با این وجود ناامیدی برای ناامیدان زیان‌آور است، هرچند که امید همیشه سودمند نیست اما باید در شیپور آن دمید.

حیدرپور ادامه داد: آنچه که در دولت دهم گذشته است ثواب نبوده اما باید تلاش کنیم تا مشکلات را برطرف کنیم، 90 هزار بازنشسته صنایع فولاد امروز گرفتار معیشتشان هستند هم در استان کرمان و هم در استان اصفهان همه به این موضوع تاکید دارند که باید به این مساله رسیدگی شود.

وی در ادامه با اشاره به تاخیر در لغو مجوز دانشگاه ایرانیان گفت: آقای فرجی‌دانا مجوزی را که برای دانشگاه آقای احمدی‌نژاد صادر شده است ملغی کند، ما از وزیر علوم درخواست می‌کنیم که این موضوع را پیگیری کند، این یک ویژه‌خواری آشکار و مسجد ضرار جمهوری اسلامی است ضمن اینکه قبلا مجوز موسسه‌ای به نام موسسه عالی ایرانیان در سال 83 به نام فردی از نزدیکان آنها داده شده است که آن موسسه هم قائدتا دانشگاه خواهد شد بنابراین مجوز دانشگاه آقای احمدی‌نژاد غیرقانونی است.

وی گفت: آن‌هایی هم که به دنبال تاسیس این دانشگاه هستند بروند خیریه راه‌ بیاندازند و به آنها که به خاطر سیاست‌های غلط آقایان به خاک سیاه نشسته‌اند رسیدگی کنند.

این عضو مجمع نمایندگان استان اصفهان در ادامه با اشاره به آغاز دور جدید مذاکرات هسته‌یی در ژنو در پایان این هفته گفت: همانطور که رهبری فرمودند مذاکره کنندگان بچه‌های انقلاب هستند اما مذاکره نباید به جز در مورد موضوع هسته‌یی باشد، مذاکرات در نیویورک و ژنو خوب بود، باید اصول را حفظ کنند و بدون دادن امتیاز، صلح‌آمیز بودن فعالیت هسته‌یی ما را ثابت کنند و حقوق ایران را به رسمیت بشناسند.

حیدرپور در ادامه تاکید کرد: غنی‌سازی اورانیوم برای اهداف پزشکی، کشاورزی و مانند آن حق ماست و این یک موضوع جدی است، ما آماده نظارت‌های بین‌المللی هستیم اما هدف مذاکرات باید خروج پرونده از شورای امنیت و برداشتن تحریم‌ها علیه ایران باشد.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود خطاب به رییس جمهور و وزیر امور خارجه فرانسه گفت: حیف است که شما اعتبار خود را به پای رژیم صهیونیستی بگذارید.

این عضو مجمع نمایندگان استان اصفهان ادامه داد: هرجا مسوولان دولتی صحبت می‌کنند و از وضعیت اقتصادی کشور می‌گویند فریاد مسوولان دولت قبلی بلند می شود و می‌گویند سیاه‌نمایی نکنید اما به هر حال ما نمی‌توانیم منکر فاصله بین درآمدهای دولت و آنچه که به عنوان بودجه ارائه شده است باشیم، 150 میلیارد دلار اختلاف بین درآمدها و بودجه دولت وجود دارد، وزیر اقتصاد دولت دهم می‌گوید که 50 میلیارد دلار این پول در صندوق توسعه ملی است و 50 میلیارد دلار آن در بانک‌های چین است اما باید توضیحی وجود داشته باشد که این پول کجاست، ما از مسوولین دولتی خواهش می‌کنیم که گزارشی دراین خصوص تهیه و ارائه کنند.

نماینده مردم اصفهان در بخش دیگری از اظهاراتش خطاب به وزیر نیرو و رییس جمهور گفت: لازم است در مورد آب زاینده‌رود کار اساسی انجام شود تا حیات به اصفهان برگردد.

حیدرپور ادامه داد: اخباری که از صنایع نفت و پروژه‌های پارس جنوبی می‌رسد، نگران کننده است قراردادهایی با رقم یک میلیون دلار بسته شده است که تاکنون سه یا چهار میلیارد دلار در آنها هزینه شده اما هنوز برای به ثمر رسیدن باید دو سه میلیارد دیگر هزینه شود و دو سه سال هم زمان لازم دارد، وزیر نفت باید در این مورد گزارشی تهیه و به مجلس ارائه دهد تا ببینیم باید چه کاری انجام شود.

وی همچنین در بخش دیگری از اظهارات خود خطاب به رییس جمهور و وزیر کشور گفت: فرمانداران، مدیران و برخی روسای دانشگاه‌ها وابسته به جریان‌ انحرافی نمرده‌اند، هنوز سرکار هستند از 500 نفر جابجایی نترسید و فکری به حال این افراد بکنید.

منبع: ایسنا