۲۹ آبان ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۶

پشت پرده انفجارهای بیروت و ماهیت جانیان

انفجارهای تروریستی خونین روز سه شنبه ۲۸ آبان در مقابل سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیروت و رد پای تروریست های تکفیری ، پرسش هایی را درباره طرف هایی که در این انفجارها دست داشته و یاد به سود آنهاست، مطرح کرده است.
کد خبر : ۱۴۳۷۱۵
صراط: پیش از ظهر سه شنبه 28 آبان، تروریست های تکفیری در تازه ترین جنایت خود با حملات انتحاری خود، ده ها نفر را در مقابل سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیروت به خاک و خون کشیدند.

این انفجارهای وحشیانه که دست کم 23 شهید و 150 مجروح به جا گذاشت با محکومیت گسترده ای در سطح داخل و خارج لبنان روبرو شده است. رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بیروت هم متاسفانه در این انفجارهای تروریستی به شهادت رسید.

میشل سلیمان رئیس جمهوری لبنان، نجیب میقاتی نخست وزیر موقت، تمام سلام مامور تشکیل دولت جدید، نبیه بری رئیس پارلمان، امیل لحود رئیس جمهوری سابق، عدنان منصور وزیر خارجه، جان قهوجی فرمانده ارتش و دیگر مقامات و همچنین شخصیت های مختلف حزبی و مردمی لبنان حتی جریان غربگرای 14 مارس از جمله طیف وابسته به سعدالحریری این جنایت هولناک را به شدت محکوم کردند.

در سطح خارج از لبنان هم، مقامات بلندپایه جمهوری اسلامی ایران، مقامات برخی کشورهای منطقه و خارج از منطقه، اقدام جنایتکارانه تروریست های تکفیری را محکوم کردند.

در بیانیه های شخصیت ها و طرف هایی که این انفجارها را محکوم کردند، انگشت اتهام به سمت برخی کشورهای منطقه ای و نیز رژیم صهیونیستی و مزدوران آنها در ارتکاب این جنایت نشانه رفت.

انفجارهای تروریستی مقابل سفارت ایران، نیت گروه های تروریستی و حامیان منطقه ای و بین المللی و سازمان های اطلاعاتی حامی آنها را بر ملا کرده است. این انفجارها در امتداد انفجارها و حملات تروریستی مستمر در سوریه و عراق قرار دارد.

در این زمینه مقامات سوری تاکید کرده اند که تشدید موج خشونت و تروریسمی که بیگناهان را در لبنان، سوریه و عراق هدف قرار داده است، در راستای اجرای طرح قدرت های استعماری جدید و مرتجع و مزدور عرب صورت می گیرد.

اما چه طرفی از این انفجارهای تروریستی سود می برد؟

رژیم صهیونیستی معمولا از بی ثباتی و تنش و بحران در منطقه و کشورهای منطقه سود می برد، این رژیم از هر اقدامی که مسلمانان را در کشورهای منطقه هدف قرار می دهد و سبب کشته شدن بیگناهان و ویرانی شهرها و روستاها در کشورهای منطقه شود سود می برد.

مقامات سوری تاکید کرده اند گسترش دایره تروریسم برای اینکه کشورهای عربی مشخصی را در بر بگیرد، آنچه را سوریه بارها هشدار می داد، مورد  تاکید قرار می دهد به اینکه توطئه ای ملت های منطقه را هدف قرار داده است.

جنایات تروریستی و کشتار و ویرانی  به سرخوردگی و آشفتگی مجریان این جنایات و حامیانشان و احساس عجز و ناتوانی آنها اشاره می کند که انسان های بیگناه را هدف قرار می دهند.

جنایتی که خط مقاومت را هدف قرار داده است

با نگاهی به جنایت روز سه شنبه در مقابل سفارت جمهوری اسلامی ایران می توان به این حقیقت رسید که عاملان جنایت با محور ضد سوری مرتبط هستند، چرا که آنها یکی از مهمترین حامیان ملت و دولت سوریه به عنوان یک عضو مهم محور مقاومت و بازدارندگی را هدف قرار داده اند و ارتکاب این جنایت از این منظر قابل تحلیل است که گروه های تروریستی مسلح بیگانه در سوریه در اجرای طرح های مد نظر حامیان منطقه ای و فرامنطقه ای خود شکست خورده و با توجه به پیروزی ها و موفقیت های مستمر ارتش سوریه دچار سرخوردگی و ناامیدی شده و تلاش می کنند تا بحران را به داخل لبنان با ناامن کردن و به راه انداختن کشتار و ویرانی بکشانند .

یکی دیگر از اهداف عاملان جنایت روز سه شنبه در مقابل سفارت ایران را می توان منصرف شدن حزب الله از ادامه جنگ با تروریست های تکفیری در سوریه و نیز تحریک افکارعمومی علیه آن قلمداد کرد که بیانیه گروه موسوم به عبدالله عزام وابسته به القاعده و تهدیدهای این گروه علیه ایران و حزب الله بر این مساله مهر تایید می زند.

اما افشای حضور دو سرکرده سعودی در گروه مسلح عبدالله عزام وابسته به شبکه تروریستی القاعده از سوی خبرگزاری غربی رویترز بار دیگر این حقیقت را نشان داد که همیشه در هر اقدام و جنایت تروریستی علیه کشورهای محور مقاومت، پای تروریست های سعودی در میان است.

شکی نیست که جنایت منطقه بئرالحسن بیروت خط مقاومت و بازدارندگی را در خدمت به رژیم صهیونیستی هدف قرار داده است، خطی از تهران تا بیروت با عبور از دمشق امتداد دارد.

متاسفانه باید گفت رژیم صهیونیستی به دوست برخی رژیم های عربی حاشیه خلیج فارس تبدیل شده است و اخیرا رسانه های غربی هم از ارتباط و همکاری حکومت عربستان با رژیم اشغالگر قدس خبر داده بودند، اگر مقامات سعودی این ارتباط را منکر شده بودند.

جنایت منطقه بئرالحسن بیروت به پرونده تروریستی کشورهای حامی افکارافراطی وهابی اضافه شده است که هدف از آن تضعیف اراده مقاومت ملت های منطقه است، اما مقاومت و ملت های حامی آن ثابت کرده اند همانند گذشته این اقدامات غیرانسانی و وحشیانه که به نام اسلام از سوی مدعیان دروغین پیاده کردن اصول اسلام علیه  انسان های بیگناه صورت می گیرد، نمی تواند اراده و پایبندی به خط مقاومت را تضعیف کند، خطی که تا کنون تمام طرح هایی را که هدف از آن تسلیم کردن منطقه و ملت هایش در مقابل غرب استعمارگر و مزدورانش است، با شکست روبرو کرده است.

انفجارهای تروریستی در مقابل سفارت ایران در بیروت، چهره واقعی اندیشه تکفیری وهابی مورد حمایت شیخ نشین های نفتی را بر ملا کرد که خواهان کشته شدن تعداد زیادی از افراد بیگناه همانند انفجارهای تروریستی در عراق و سوریه علیه انسان های بیگناه هستند.

پارلمان سوریه در بیانیه ای تاکید کرده است نبرد از دمشق تا بغداد و تهران علیه فکر تروریستی که دستگاه های اطلاعاتی عربی و غربی و در راس آنها سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی آن را تقویت می کنند، یکی است.

خدمت تروریست های تکفیری به رژیم صهیونیستی

می توان گفت یکی از اهداف مزدوران آمریکا و رژیم صهیونیستی از انفجارهای تروریستی در بیروت و پیش از آن در دمشق و عراق، منحرف کردن توجه جهانیان از اقدامات جنایتکارانه و سرکوبگرانه اشغالگران قدس علیه فلسطینی ها و ادامه شهرک سازی و غصب اراضی فلسطینی ها و یهودی سازی قدس شریف است.

دولت سوریه که بیش از دو سال و نیم است با گروه های تکفیری تروریستی وهابی در حال مبارزه است، با ابراز همدردی و همبستگی با ملت و دولت لبنان به ویژه با خانواده ای شهدا و مجروحان انفجارهای تروریستی منطقه بئرالحسن بیروت، تاکید می کند که از هر اقدام تروریستی که سوریه، لبنان و عراق را هدف قرار می دهد، بوی دلارهای نفتی به مشام می رسد که به حمایت های گسترده مالی و تسلیحاتی برخی رژیم های عربی حاشیه خلیج فارس به ویژه  عربستان و قطر از تروریست های تکفیری وهابی اشاره می کند.

تروریست ها نشان داده اند که در ارتکاب جنایت هیچ حد و مرزی قائل نیستند و برایشان کشته شدن تعداد زیادی از غیرنظامیان بیگناه و بی دفاع در راستای عملی شدن طرح های خطرناک حامیانشان یک اصل است و متاسفانه این جنایات هولناک را در حالی مرتکب می شوند که بر خود نام مسلمان گذاشته و این جنایت های وحشیانه را جهاد می خوانند.

دولت سوریه در بیانیه ای تاکید کرده است مبارزه با تروریسم وظیفه همه ملت های جهان و دولت هاست .

جنایت روز سه شنبه در مقابل سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیروت، دست داشتن منادیان خشونت و تروریسم و حامیان آنها در منطقه و پافشاری بر گسترش فرهنگ تروریسم برای نابودی منطقه و  امنیت و آینده آن را نشان می دهد.

"بوی دلارهای نفتی از هر اقدام تروریستی در سوریه، لبنان و عراق به مشام می رسد" تعبیری است که دولت سوریه در واکنش به جنایت تروریست ها در مقابل سفارت ایران در بیروت به کار برده است.

موضوعی که برخی مقامات منطقه ای در پی انفجارهای تروریستی بیروت به آن اشاره کرده اند، همپیمانی عربستان و برخی رژیم های عربی حاشیه خلیج فارس با رژیم صهیونیستی در گسترش فرهنگ تروریسم در منطقه است.

بیانیه گروه عبدالله عزام که به دروغ نام جهادی را بر خود گذاشته و تروریست هایش هیچ بویی از انسانیت نبرده اند و اشاره این گروه تروریستی وابسته به القاعده به اینکه این انفجارها پاسخی به مواضع ایران و حزب الله در خصوص سوریه است، نشان می دهد که محور ضد سوری در سوریه به بن بست خورده و تلاش می کند دامنه بحران را از سوریه به لبنان کشانده و با افزایش کشتار و ویرانی در لبنان، فضایی از رعب و وحشت ایجاد کرده و افکارعمومی را علیه ایران و حزب الله تحریک کنند که همچنان از سوریه به عنوان یکی از اعضای مهم محور مقاومت در برابر محور منطقه ای و بین المللی جنگ طلبان و گروه های تکفیری تروریستی حمایت می کنند.

تمام آنچه در سوریه، لبنان و عراق رخ می دهد، در چارچوب اقدامات برنامه ریزی شده و هدفمند و سازمان یافته ای قرار داد که در پس آن، سازمان های اطلاعاتی برخی کشورهای عربی به ویژه سعودی و غربی و نیز سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی قرار دارند.

محمد رعد رئیس فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان، با محکوم کردن انفجارهای تروریستی در مقابل سفارت ایران، این جنایت را در راستای برنامه ای دانسته است که غربی ها و صهیونیست ها با همکاری برخی رژیم های منطقه ای و گروه های تکفیری مرتکب شده اند و هدف آنها از چنین اقدامات غیرانسانی، ادامه برنامه کشتار و ویرانگری و فتنه افکنی در خدمت به سیاست های نظام سلطه و حمایت از منافع استعماری و ژاندارم های منطقه ای آنها به ویژه صهیونیست های اشغالگر است.

عمران الزعبی وزیر اطلاع رسانی سوریه تاکید کرده است تروریست ها و حامیانشان طرحی را علیه سوریه، عراق و لبنان و چه بسا کشورهای دیگر منطقه برای ضربه زدن به منافع آنها در خدمت به منافع و اهداف غربی ها و رژیم صهیونیستی آماده کرده اند.

حملات گروه های تروریستی تکفیری به مناطق مسکونی و مردم بیگناه در کشورهای عراق، سوریه و لبنان در حالی همچنان ادامه دارد که مقامات سعودی و در راس آنها سعود الفیصل بارها به صراحت از این گروه ها حمایت کرده و رسانه های غربی هم گزارش های فراوانی درباره حمایت های تسلیحاتی و مالی گسترده سعودی و برخی کشورهای منطقه و خارج از آن از این گروه ها منتشر کرده اند.

مقامات سعودی به صراحت از مسلح کردن گروه های تکفیری تروریستی سخن می گویند و بارها خواهان اعزام تروریست به سوریه شده اند که پیامدهای بحران آن، کشورهای لبنان و عراق را در بر گرفته است.

باید تاکید کرد هر چه گروه های تکفیری تروریستی هر از چند گاهی با حملات انتحاری به مناطق مسکونی و مردم، شماری از انسان های بیگناه را به کام مرگ می کشانند و با افتخار از این جنایت به عنوان جهاد در راه خدا یاد می کنند تا بزرگترین خدمت به طرح های ضد اسلامی غربی ها و صهیونیستها باشد، با این حال این جنایت های وحشیانه نشانه عمق سرخوردگی و ناامیدی و ناتوانی آنها و حامیانشان است که قصد دارند شکست خود در سوریه را با ارتکاب چنین جنایت هایی در لبنان و یا عراق و کشتار انسان های بیگناه جبران و فضایی از رعب و وحشت را میان ملت ها ایجاد کنند.

نکته ای که در واکنش لبنانی ها به انفجارهای تروریستی روز سه شنبه قابل ملاحظه است، این است که تمام جریان های لبنانی اعم از جریان حامی مقاومت(هشت مارس) و جریان همسو با محور ضد سوری و سازش( 14 مارس) این جنایت را محکوم کردند.

موضع واحد همه گروه های لبنانی در مقابل این جنایت، این مساله را برای لبنانی ها ضروری کرده است تا برای ریشه کنی عوامل فتنه طایفه ای و مذهبی و خنثی کردن طرح های استعمار و صهیونیسم از طریق گروه های تکفیری وهابی با یکدیگر متحد شوند و اجازه ندهند اهداف خطرناک استعمار و صهیونیسم از طریق مزدوران عرب آنها محقق شود.

ملت های منطقه هم باید با هوشیاری در مقابل طرح های دشمنان که متاسفانه برخی رژیم های عربی حمایت مالی و تسلیحاتی از مزدوران اجرای این طرح صهیونیستی امپریالیستی را برعهده گرفته اند، شکست این توطئه ها را رقم بزنند.

ملت های منطقه باید بدانند رژیم صهیونیستی و مزدورانش در منطقه که هیچ گاه از تلاش های خود برای فتنه افکنی میان ملت ها و گسترش فرهنگ خون ریزی دست برنمی دارند، از چنین اقدامات جنایتکارانه ای بیشترین بهره را می برند و به همین سبب، ملت ها باید با حرکت در خط مقاومت و وحدت و همبستگی، تمام طرح های محور شر به سرکردگی صهیونیسم و استکبار جهانی را خنثی کنند.
منبع: تسنیم